به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۰۷۸۴۷

داعش: ساکنان رقه اجازه خروج ندارند

گروه بین‌الملل: عناصر داعش روز گذشته از راه رقه به کرامه که به راه «الجزیره» معروف است، خانواده‌های نیروهای خارجی خود را از این شهر به «دیرالزور» منتقل کرده‌اند.
به گزارش فارس، در حالی که زمزمه‌های آغاز حملات ارتش سوریه به مرکز تجمع داعش در «رقه» به گوش می‌رسد، عناصر این گروه اعلام کردند که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد افراد غیر نظامی از این شهر خارج شوند. ارتش سوریه در ادامه حملات خود به گروه‌های تروریستی قصد دارد به شهر «رقه» -مرکز اصلی داعش در سوریه- حمله و آن را پاکسازی کند. عناصر داعش نیز در همین راستا اعلام کردند که اجازه نخواهند داد هیچ کس از ساکنان از این شهر خارج شود.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از منابع محلی در رقه گزارش داد، عناصر داعش روز گذشته از راه رقه به کرامه که به راه «الجزیره» معروف است، خانواده‌های نیروهای خارجی خود را از این شهر به «دیرالزور» منتقل کرده‌اند.  این منابع همچنین اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک سوریه نیز شنبه موفق شدند منطقه «العیشه» را از داعش بازپس بگیرند؛ منطقه‌ای که در 37 کیلومتری شمال رقه قرار دارد. به گفته این منابع، عناصر داعش همچنین در حال انتقال مقادیر زیادی از سلاح‌های مختلف از شهر «طبقه» به رقه هستند.

منابع محلی رقه همچنین خبر دادند: «از این شهر صدای انفجار شنیده شد و پهپادهای ناشناس طی چند حمله، جنگ افزارهای این گروه را در شهر هدف قرار دادند». ارتش سوریه از دو ماه گذشته در حال آماده شدن برای مبارزه با نیروهای داعش در رقه است ولی گروه‌های «جبهة النصرة و احرار الشام» و سایر گروه‌های هم‌پیمان آنان به مواضع ارتش در ریف حلب حمله کردند تا مانع از آغاز عملیات ارتش سوریه به سوی رقه شوند.

در همین ارتباط، منابع خبری وابسته به معارضان مسلح چند روز پیش از آغاز قریب الوقوع حمله نیروهای کُرد سوریه به رقه خبر داده و اعلام کردند که «صالح مسلم» رئیس اتحادیه دموکراتیک در روستای «خراب عشق» واقع در جنوب شرق کوبانی با یک هیئت نظامی از ائتلاف بین المللی ضد داعش دیدار کرده است. معارضان هدف از این دیدار را آغاز جنگ علیه داعش در رقه اعلام و تأکید کردند که احتمالا در آینده نزدیک 100 سرباز آمریکایی وارد این منطقه خواهند شد.