به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۰۹۳۰۶

واکنش هیلاری به تیراندازی در اورلاندو

گروه بین الملل: هیلاری کلینتون در واکنش به تیراندازی اخیر در ایالت فلوریدای آمریکا خواستار اعمال کنترل بیشتر بر خرید و فروش سلاح در این کشور شد.
واکنش هیلاری به تیراندازی در اورلاندو
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که به دنبال کاندیداتوری از سوی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است، در واکنش به تیراندازی اخیر در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا، خواستار اعمال رویکردهای جدی‌تر در راستای کنترل خرید و فروش تسلیحات در آمریکا شد. وی در صفحه توییتر خود نوشت: ما باید سلاح‌ها را از دسترس افرادی نظیر کسی که اخیرا دست به اقدامی تروریستی در فلوریدا زده است، دور نگه داریم.

کلینتون با تأکید بر این که اقدام اخیر در فلوریدا حرکتی تروریستی بوده است، خواستار افزایش تلاش‌ها برای دفاع از آمریکا در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی شد. وی در صفحه توییتر خود همچنین نوشت: من در کنار سایر آمریکایی‌ها با قربانیان تیراندازی اخیر در اورلاندو همدردی می‌کنم. این کاندیدای حزب دموکرات همچنین اعلام کرد که از همجنس‌گرایان در آمریکا حمایت می‌کند. اظهارات کلینتون در حالی مطرح شد که پیش از این، دونالد ترامپ، کاندیدای پیشتاز حزب جمهوری‌خواه نیز به تیراندازی اخیر در اورلاندو واکنش نشان داد و اظهاراتی را درباره درخواست خود برای استعفای اوباما مطرح کرد.
مرجع : ایسنا