به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۳۷۲۱۴
طارمی باید 789500 یورو بپردازد

متن حكم جریمه طارمی و پرسپولیس

گروه ورزشي: حکم محرومیت و جریمه مالی مهدی طارمی توسط کمیته حل اختلاف فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شده است.
متن حكم جریمه طارمی و پرسپولیس
نکته جالب در این حکم این است که مبلغ 789500 یورو به عنوان جریمه شکستن قرارداد در نظر گرفته شده متوجه مهدی طارمی است؛ اما باشگاه پرسپولیس در پرداخت آن مسئولیت مشترک با این بازیکن دارد. آنچه از شواهد این حکم پیداست فیفا باشگاه پرسپولیس را مسئول تحریک بازیکن برای ترک ریزه اسپور در تابستان سال گذشته می‌ داند. ترجمه 8 بندی فیفا به شرح زیر است: 

1- شکایت شاکی، باشگاه ریزه اسپور ترکیه پذیرفته شده است.
2- متشاکی اول، مهدی طارمی، باید در زمان 30 روز پس از ابلاغ این حکم، به دلیل زیر پا گذاشتن قرارداد، مبلغ 789500 یورو به شاکی پرونده باشگاه ریزه اسپور بپردازد.
3 - متشاکی دوم، باشگاه فوتبال پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس به صورت جدی در پرداخت این قرضه به صورت مشترک مسئولیت دارد.
4-در صورت تعلل در پرداخت مبلغ اعلام شده در بند دو  به این مبلغ یک بهره 5 درصدی تعلق خواهد گرفت و این مساله به کمیته انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد تا تصمیمات لازم درباره آن اعمال شود.
5 – باشگاه ریزه اسپور، شاکی پرونده باید بلافاصله و به طور مستقیم، شماره حسابی را به متشاکی یک و دو، مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس اعلام کند تا آنها وجه مورد نظر را به آن حساب واریز نمایند و کمیته حل اختلاف فیفا باید از پرداخت این جریمه مالی مطلع شود.
6- محرومیت 4 ماهه از بازی های بین المللی به متشاکی 1 (مهدی طارمی) اعلام می‌ شود. این محرومیت شامل تمام بازی های ملی و باشگاهی است و از زمان اعلام حکم، قابل اجراست. 
7- باشگاه پرسپولیس نیز از نقل و انتقالات بازیکن، چه خارجی و چه داخلی، در دو پنجره آتی نقل و انتقالات بعد از ابلاغ این حکم محروم است.
8- سایر موارد مطرح شده توسط شاکی مورد قبول قرار نگرفت.
 
در این میان امکان اعتراض به دادگاه عالی ورزش (CAS) امری متداول در احکام است و باشگاه پرسپولسی و مهدی طارمی نیز می توانند در خصوص رای صادره تا 21 روز بعد از اعلام حکم، اعتراض کنند.