به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۳۷۲۷۲
زمان مشخص می‌کند ائتلاف می‌کنیم یا خیر

اصلاح‌طلبان کاندیدایی قدرتمندتر از لاریجانی دارند

گروه سیاسی: وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: مطرح کردن اسم علی لاریجانی یک تست سیاسی است، اصلاح طلبان کاندیدای قدرتمندتر از علی لاریجانی دارند که دارای ظرفیت‌های بیشتری از رئیس مجلس است.
اصلاح‌طلبان کاندیدایی قدرتمندتر از لاریجانی دارند
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ادامه فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین ساز و کار آن در آینده گفت: دو تصمیم برای ادامه کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گرفته شده است؛ نخست آنکه ساختار فعلی شورا به صورت یک اصل ثابت حفظ شود و سپس کمیته ارزیابی از موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی که احیاناً شورا در مسیر داشته گزاراشاتی را جمع‌آوری و تهیه کند.این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری با بیان اینکه وظیفه کمیته ارزیابی این است که نقاط قوت و ضعف شورای عالی را شناسایی کند، عنوان کرد: برای اینکه به نقاط ضعف و قوت شورا پی ببریم، از احزاب، تشکل‌های سیاسی، چهره‌ها و شخصیت‌هایی که چه عضو شورای عالی سیاست‌گذاری بودند و چه نبودند نظرخواهی‌هایی انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین از استان‌ها و شهرستان‌ها هم نظرات جمع‌آوری و جمع‌بندی شده و قرار است مجموع این گزارشات در جلسه نهایی کمیته ارزیابی ارائه شود.
بیشتر بحث دلخوری از شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح است تا نقد
 وی در پاسخ به این سوال که بیشترین نقد به شورای عالی سیاست‌گذاری چه بوده است، گفت: ابتدا لازم است مشخص کنیم نقد معنای خودش را دارد. نقد یعنی اینکه روش کار شما غلط است و اگر ادامه دهید با مشکل روبرو می‌شوید. مشاهدات نشان داد انتقادات بیشتر از اینکه نقد باشند، دلخوری هستند. بعضی از افراد در جریان تهیه لیست شورای شهر، از شورای عالی از سیاست‌گذاری دلخور شده‌اند که ما نمی‌توانیم آن را نقد بنامیم.
وزیر کشور دوران اصلاحات ادامه داد: هنگامی که ۷۰۰ نفر اعلام آمادگی می‌کنند که در لیست باشند اما ما ۲۱ نفر را بیشتر نمی‌توانیم داشته باشیم، مشخص است که دلخوری به وجود می‌آید. البته باید بگویم اکثریت نظر جمع را پذیرفتند اما عده‌ای دیگر نیز بیان می‌کردند که ما شایستگی بیشتری نسبت به افراد دیگر داریم و چرا در لیست قرار نگرفته‌ایم که نمی‌توان اسم این را نقد گذاشت.
اصلاح طلبان کاندیدایی قدرتمندتر از علی لاریجانی دارند
موسوی لاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با انتشار عکس علی لاریجانی در کنار سیدمحمد خاتمی این شایعه بیش از پیش قوت گرفته است که رئیس مجلس دهم کاندیدایی است که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ با وی ائتلاف خواهند کرد، گفت: در بیان این نوع اظهارنظرها باید گفت که چند نکته نهفته است؛ نخست این که اشخاص مطرح کننده این گمانه‌زنی می‌خواهند ببینند اصلاح‌طلبان برای انتخابات برنامه‌ای دارند یا خیر، سپس اینکه از الان می‌خواهند مشاهده کنند نامزدشان برای انتخابات ۱۴۰۰ مورد پذیرش جامعه قرار می‌گیرد؟وی خاطر نشان کرد: آن چه که مسلم است این اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌ها یک کار تبلیغاتی است.موسوی لاری تاکید کرد: اصلاح‌طلبان کاندیدا و اشخاصی به مراتب قدرتمندتر از علی لاریجانی دارند که دارای  ظرفیت‌های بیشتری است پس دلیلی ندارد بخواهند از جریان رقیب حمایت کنند. بنابراین می‌توان گفت این گونه سخنان یک تست سیاسی از ناحیه جریان مقابل است.
زمان مشخص می‌کند ائتلاف می‌کنیم یا خیر
 وزیر کشور دولت اصلاحات درباره اظهارات اخیر محمدرضا عارف مبنی بر این که در سال ۹۸ با جریانی ائتلاف نخواهند کرد، گفت: اظهارنظر در این مورد موکول به شرایط آینده است.وی ادامه داد: یک سری گلایه‌مندی از نحوه رفتار دولت وجود دارد، آقای روحانی در جریان گزینش اعضای کابینه با اصلاح‌طلبان مشورت نکرد و واقعیت این است که نظری از ما نخواست.وزیر کشور در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان و شورای عالی سیاست‌گذاری به احترام آرای مردم می‌خواستند دوستانه و مشتقانه نظر دهند که ایشان نخواستند و ما امیدواریم که در راه پیش رو موفق باشند. وی تاکید کرد: هیچ یک از این گلایه‌ها راهبرد ما را تعیین نمی‌کنند این زمان و مکان است که مشخص می‌کند باید چه کاری انجام دهیم. ما می‌توانیم گلایه‌های مقطعی و زودگذر را کنار بگذاریم و از آن ها چشم پوشی کنیم تا در ادامه مسیر موفق باشیم.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ۱۷:۲۴
انشاا...کاندیدای اختصاصی اصلاحات برا 1398 و 1400 که قوی متخصص پاکدست و شجاع و مردمی باشد (355625)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ۰۸:۲۹
با سلام، به عنوان یک اصلاح طلب از اظهار نظر آقای موسوی لاری در خصوص آقای لاریجانی متحیر شدم؛ شخصیتی با این تجربه مطلبی را اشاره می کنند که ساده ترین تفسیر آن این است که اعتراف می کنند آقای لاریجانی خیلی قوی هستند؟ اگر نیروهای تحمیلی لاریجانی به دولت های احمدی نژاد و روحانی را به عنوان وزیر فهرست کنیم مشخص می شود که لاریجانی نه تیم دارد نه انتخاب های درستی می تواند داشته باشد و ... (355633)