به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۴۳۱۸۷
واکنش احمدی‌نژاد به مرگ افراد بازداشتی در زندان

محمود احمدی‌نژاد را هم به دادگاه راه ندادند

گروه سياسي: محمود احمدی‌نژاد که به همراه اسفندیار رحیم‌مشایی برای شرکت در دادگاه حمید بقایی به محل دادگاه تجدیدنظر استان تهران آمده بود، پس از آنکه مسئولان مربوطه به آنها اجازه شرکت در جلسه دادگاه را ندادند، رییس‌جمهور سابق روی پله‌های دادگاه برای مردم و رسانه‌ها سخن گفت.
محمود احمدی‌نژاد را هم به دادگاه راه ندادند
حمید بقایی پیش از آغاز سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر در جمع خبرنگاران گفت: اولا باید اعلام کنم که برگزاری غیرعلنی دادگاه هیچ توجیه قانونی ندارد
 
حمید یقایی: به یک دولت خدوم تهمت می‌زنند
 
وی با بیان اینکه قاضی دادگاه به صراحت اعلام کرده دادگاه شما غیرعلنی است، گفت: چه چیزی باعث می‌شود دادگاه غیرعلنی برگزار شود. معاون اجرایی دولت دهم گفت: این‌ها به یک دولت خدوم تهمت می‌زنند. البته به وقتش توضیح خواهند داد. من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم پیگیری کنند تا دادگاه علنی برگزار شود و مردم بدانند چه خبر است؟ شخصی را به زندان می‌برند و او آنجا می‌میرد، اگر خودکشی کرده قوه قضاییه مسئول است نمی‌شود بی‌توجهی کند و اگر خودکشی نیست باید مسئول آن شناسایی شود.
وی درباره روند رسیدگی پرونده‌اش در دادگاه گفت: فعلا که رسیدگی پشت درب‌های بسته است هیچ دلیلی برای اثبات اتهامات نداریم.
 
حضور احمدی نژاد و مشایی در مقابل دادگاه بقایی
احمدی‌نژاد و مشایی پس از ورود بقایی خود را به جلسه دادگاه رساندند.
احمدی نژاد پس از آنکه اجازه حضور در دادگاه ه را به وی ندادند به همراه رحیم مشائی شروع به سخنرانی مقابل دادگاه تجدید نظر حمید بقایی کرد. متن سخنان احمدی‌نژاد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یده
عزیزان انقلاب شد که عدالت باشد، انقلاب شد که حق مردم تادیه شود، انقلاب شد که یک عده صاحب اختیارات مطلق و ملت حقیر و ذلیل نباشد. انقلاب شد که یک عده از زور سیری در حال انفجار نباشند و اکثریت ملت به مسائل اولیه زندگی محتاج نباشند.
فيلم
انقلاب شد که مردم بتوانند آزادانه حرف بزنند و آزادانه از حق خودشان دفاع کنند و نظام حکومتی، دستگاه های گوناگون مدافع حق مردم باشند. امروز متاسفانه یکی از مهمترین مجموعه هایی که باید حافظ حقوق ملت باشد، در مقابل ملت است، کوچکترین انتقاد، کوچکترین اعتراض با شدیدترین رفتار مواجه می شود. یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده بخاطر فقر شرمنده است به محض اینکه صدایش درمی آید، دستگیر می شود و می‌برند در زندانها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند، جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است...

بدون اینکه یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آنها را تایید کند، یکطرفه می زنند و می روند. معلوم است که ملت نمی تواند باور کند. باید کسانی باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. خب می خواهیم از این رفتار شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست، رهبری هم که می گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه ها به عهده ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می شود چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟! اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی آمد! چه راهی در برابر ملت باقی می ماند؟! ملت به کجا باید شکایت کند از دست کسانی به مردم ظلم می کنند؟! این یک سوال اساسی است.

اما عزیزان به شما عرض کنم به لطف خدا و به فضل الهی این شرایط به زودی به نفع ملت اصلاح خواهد شد. کجای دنیا ظلم پایدار بوده که اینجا بخواهد پایدار باشد؟! دادگاه غیرعلنی برای خودشان! آقا قانون است! می گویند قانون را قبول نداریم. می گوییم این منطق انسانی است، می گویند آن را هم قبول نداریم! بسیار خب! فعلا دست شماست. اما به لطف خدا به همت ملت، به زودی شرایط کشور به نفع ملت به نفع آرمانهای انقلاب به طور اساسی تغییر خواهد کرد. ان شاء الله

از همه تشکر می کنم. ان شاء الله موفق باشید. گفته بودند دادگاه علنی است، ما آمدیم در دادگاه علنی شرکت کنیم، می گویند ممنوع است، در آنجا چه می گذرد خدا می داند. صلوات بر محمد و آل محمد.

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۲
آفرین دکتر
جلسه بعد را باید در دادگاه سخنرانی کنی و.... (358283)
ارشاد
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۱۱:۵۲
مردم هنوز تاوان عملکرد شمارا می دهند .تخلفات شما سرمایه این مردم نجیب را بر باد داد.بذل وبخشش های امثال آقای مرتضوی را مردم هرگز از یاد نخواهند برد. (358285)
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۵
كهريزك مرتضوي
اوين مرتضوي
مرگ زهرا كاظمي بازهم مرتضوي
به هم ريختن روابط ايران و كانادا مرتضوي (358286)
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۸
اخبار اين آدمو پوشش نديد لطفا (358287)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۱۲:۴۶
انگار حرفهای دکتر به مذاقتون خوش اومده (358288)
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۶
بهار نیوز! به اندازه کافی آمد نیوز داره واسش تبلیغ می کنه و تطهیرش می کنه همین روزهاست که از رییس فاسد ترین و ویرانگر ترین دولت تاریخ ایران یه قهرمان ملی بسازه شما دیگه نیازی نیست وارد این جریان تبلیغی بشین! (358299)