به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۴۳۷۰۸
واکنش اصول‌گرایان در برابر نامه احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب

چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟

شاید مهمترین و قابل تامل ترین واکنش افشاگرانه به نامه احمدی‌نژاد را بتوان واکنش عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دانست. او برای اولین بار بعد از گذشت 8 سال از انتخابات 88، جزئیات دیدار محرمانه خود با رئیس جمهوری و کاندیدای ریاست جمهوری وقت را فاش کرده است.
چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟
سجاد خداکرمی- روزنامه بهار
محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه برای رهبر انقلاب نامه‌اي ارسال کرده است که روز چهارشنبه دوم اسفند متن آن در کانال شخصی رئیس دولت‌هاي نهم و دهم و همچنین سایت دولت بهار که رسانه نزدیک به وی است منتشر شد. رئیس دولت سابقا محبوب اصول‌گرایان در این نامه علاوه بر طرح برگزاری انتخابات به گفته وی آزاد و بدون مهندسی شورای نگهبان و همچنین برکناری رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی و منع تعقیب تمام کسانی شده است که در سال‌های اخیر به اتهام اعتراض و نقد، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند. اما این نامه با واکنش تند همراهان پیشین وی و اصول‌گرایانی رو به رو شد که برای روی کار آوردن وی از هیچ تلاشی مضایقه نکرده بودند. البته این بار بسیاری از شخصیت‌هاي اصول‌گرا و مطرح سیاسی تنها به محکوم کردن رفتارها و سخنان احمدی‌نژاد بسنده نکرده‌اند بلکه در اقدامی هم سو تصمیم گرفته‌اند تا گوشه‌اي از اقدامات رئیس پرحاشیه دولت‌هاي نهم و را افشا کنند.

چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟
شاید مهمترین و قابل تامل ترین واکنش افشاگرانه به نامه احمدی‌نژاد را بتوان واکنش عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دانست. او برای اولین بار بعد از گذشت 8 سال از انتخابات 88، جزئیات دیدار محرمانه خود با رئیس جمهوری و کاندیدای ریاست جمهوری وقت را فاش کرده است. این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفته که در 25 خرداد ماه 88 به دعوت احمدی‌نژاد و با هماهنگی دبیر شورای نگهبان به دیدار او رفته است. کدخدایی درباره جزئیات این جلسه مي‌گوید: «بعد از تعارفات گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمي‌کنید؟ (منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود) گفتم هنوز شکایت‌ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم. قطعا بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. اصرار از ایشان که نتیجه را زودتر اعلام کنید و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات نیست. البته موضوع دیگری نیز مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است.» او در بخش دیگری از یادداشت خود که در کانال تلگرامی اش منتشر کرده انگشت اتهام مهندسی انتخابات را به سوی احمدی‌نژاد مي‌گیرد. کدخدایی نوشته: «حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی.» این افشاگری‌ها در حالی بر عیله احمدی‌نژاد جریان دارد که به نظر مي‌رسد بازی «بگم بگم» که رئیس سابق دولت در مناظره‌هاي تلویزیونی سال 88 علیه شخصیت‌هاي مختلف سیاسی کشور شروع کرد حالا هم دامن گیر خودش و هم بسیاری از چهره‌هاي سیاسی دیگر شده است.

توئيت صادق زيباكلام درباره پاسخ كدخدايي به احمدي نژاد


از سوی دیگر عبداله گنجی مدیر مسوول روزنامه‌ اصول‌گرای جوان از جمله رسانه‌هاي اصول‌گرا نیز در یادداشتی تلگرامی درباره‌ نامه‌ی اخیر احمدی‌نژاد خطاب به رهبر انقلاب، به بیان خاطره‌اي پرداخته و نوشته: «این خاطره از جلسه اختصاصی‌مان با دکتر احمدی‌نژاد را تا کنون در فضای عمومی تعریف نکرده‌ام اما دیروز که دیدم از رهبری چیزهایی خواسته که برخی در اختیار رهبری هم نیست و گویی با زیر دست خود صحبت می‌کند و تقریبا به لب بام بدون نرده و حفاظ رسیده است این خاطره را بازگو می‌کنم.» گنجی در یادداشت خودش تأکید کرده که «تکانه‌های رفتاری وی (احمدی‌نژاد) نیز از عقل پیروی نمی‌کند.» او درخاطره خود که به اسفند ماه سال 83 مربوط است مي‌گوید: «با چند نفر از دانشجویان ارشد و دکتری آن روز در شهرداری تهران خدمت ایشان رسیدیم (برای اثبات صدق گفتارم نام آن افراد را مي‌برم تا اگر خوانندگان محترم آنان را دیدند سخن حقیر را با آنان چک کنند) همراهان بنده عبارت بودند از دکتر ابراهیم متولیان، دکتر محمد ودود حیدری، داود گودرزی، مهرداد بذرپاش و موسیوند و بنده نیز سخنگوی جمع بودم. پس از احوالپرسی و مقدمات از احمدی‌نژاد سوال کردم شما برای چی می‌خواهید کاندیدای ریاست جمهوری شوید؟ و او پاسخ داد: هرچه بررسی می‌کنم می‌بینم 16سال است دولت دست آقا نیست، می‌خواهم دولتی تشکیل دهم و اختیارش را با آقا بگذارم، عصای دست ایشان باشد برای حل مسائل کشور.» همچنین جعفر فرجی، قائم مقام ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد نیز در برابر این نامه به خاطره گویی پرداخت و به جلسه خود با حمید بقایی معاون اجرایی پیشین و یار این روزهای احمدی‌نژاد در فردای شروع قهر و خانه نشینی 11روزه رئیس دولت‌ها نهم و دهم پرداخت و آن را تلخ ترین جلسه آن بخش از عمر خود توصیف کرده است. فرجی اعلام کرده که بقایی در آن جلسه گفته که «در این کشور مثل... شبانه روزی کار میکنیم و آقایان مي‌روند پزش را جلوی مردم می‌دهند و پشت سر ما را می‌کوبند اشکالی ندارد ما هم از فردا کار نمی‌کنیم. بله از فردا کار نمي‌کنیم که معلوم بشود در کشور فقط ما هستیم که مي‌توانیم کشور را بگردانیم. ببینیم در سخنرانی‌هایشان چه دارند به مردم بگویند. و آنوقت به دست و پایمان مي‌افتند.» فرجی مي‌گوید: «فکر مي‌کردیم حرفی زد و تمام شد. اما حرف بقایی علی رغم باورمان اجرایی شد، دو سال رئيس‌جمهور و معاونین و مسئول دفترش کشور را رها کردند آنهم در اوج تحریم‌ها.»

شیطان شدن معجزه هزاره
اما جدای از این سه افشاگری حمید رسایی نماینده سابق مجلس و از حامیان جدی احمدی‌نژاد در مجلس هشتم و نهم نیز به نامه او واکنش نشان داده و او را با عنوان یاور شیطان نواخته است. رسایی نوشته «نامه وقیحانه احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری را خواندم... امیدوارم کسانی که مردد بودند یا در تجمعات احمدی‌نژاد شعار یاور رهبر آمد سر مي‌دادند تکلیف شان مشخص و فهمیده باشند که احمدی‌نژاد یاور شیطان شده است.» محمدعلی رامین دیگر یاور سرسخت روزهای نچندان دور رئیس دولت‌هاي نهم و دهم که معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در زمان احمدی‌نژاد را بر عهده داشت نیز از دیگر اصول‌گرایانی بود که با کاروان حمله کنندگان به احمدی‌نژاد همراه شده و او را یک شیطان حقیر و ابله خوانده است. رامین درباره نامه ‌احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب گفته احمدی‌نژاد به وعده فروپاشی نظام اسلامی و حمایت شیطان دل خوش کرده است. او فقط یک شیطان حقیر و ابله است که خودش را ناپلئون بناپارت پنداشته تا میوه انقلاب را بچیند. رامین همچنین نوشته: « محموداحمدی‌نژاد درنامه‌اي که ابتدا از رسانه‌هاي صهیونیستی انگلیس و آمریکا منتشر شد، ضمن تشکیک ابلهانه در صداقت بیانات امام خامنه‌اي (29بهمن96)، خودش را در جایگاه نماینده ملت، قطب ایران، منجی انقلاب و مصلح نظام اسلامی فرض کرده....»

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و از دیگر چهره‌هاي تندرو جریان اصول‌گرایی که در دولت‌هاي نهم و دهم دبیری شورای عالی امنیت ملی که ریاستش با احمدی‌نژاد بود را بر عهده داشت نیز به نامه اوواکنش نشان داده و نوشته که «شما که اعتماد مردم را در انتخابات جلب کردید امروز باید بگویید در برابر اعتمادی که مردم به شما کردند در این چند سال چه کرده اید؟... نمی‌شود سکوت کنید، گاهی در جلسات باشید، گاهی نباشید، آنجایی که باید حضور داشته باشید حضور نداشته باشید و بعد در نهایت مدعی هم بشوید!» و در کنار این چهره‌ها حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی راه دیگری پیش گرفته و در واکنش به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به رهبری و درخواستش برای عزل رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: «بی‌اعتنایی به احمدی‌نژاد بهترین پاسخ است و نباید به احمدی‌نژاد و حرف‌های او اعتنا کرد.»

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۸:۳۲
88 عجیب بود و... (358569)