به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۱۴۷۸۸

پرویز مشرف متهم به قتل بی‌نظیر بوتو شد

گروه بين الملل: رئیس جمهور پیشین پاکستان به نقش داشتن در قتل بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان دولت وقت رسما متهم شد.
پرویز مشرف متهم به قتل بی‌نظیر بوتو شد
مراجع قضایی ژنرال پرویز مشرف را به قتل، توطئه برای قتل و تدارک دیدن برای قتل متهم کردند. مشرف در جلسه تفهیم اتهام اظهار نظر نکرد. برگزاری دادگاه او به ۲۷ اوت موکول شده است. او که در حال حاضر در حبس خانگی به سر می‌برد،در میان تدابیر شدید امنیتی برای جلسه تفهیم اتهام به دادگاهی در راولپندی منتقل شد. بی‌نظیر بوتو دو بار طی سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ نخست وزیر پاکستان بود. در این پرونده شش نفر دیگر از جمله چهار نظامی و مقام ارشد پلیس نیز متهم شده‌اند.

پرویز مشرف که از سال ۱۹۹۹ و به دنبال کودتایی زمام امور را در پاکستان به دست گرفت در سال ۲۰۰۸ مجبور به کناره گیری از قدرت شد.او سپس در تبعیدی خود خواسته مدتی در دوبی و لندن زندگی کرد تا این که در ماه مارس امسال، پس از گذشت ۴ سال به پاکستان بازگشت. او پس از بازگشت تحت حبس خانگی قرار گرفت و به اتهام اهمال در تامین امنیت بی‌نظیر بوتو قرار وثیقه برایش اعلام شد. بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان در دسامبر سال ۲۰۰۷ طی انفجاری که در یک اجتماع انتخاباتی در شهر راولپندی رخ داد، کشته شد. بوتو دو بار طی سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ نخست وزیر پاکستان بود و نخستین زن در این کشور بود که به چنین مقامی دست یافت.

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۲:۰۹
از همون اولش معلوم بودكار پرويز مشرفه (114515)