به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۳۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۵۳۶۶
با دو شبکه تلویزیونی پاکستان

مصاحبه تلویزیونی «مشرف» در حصر خانگی!

گروه بين‌الملل: پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین پاکستان برای اولین بار بعد از قرار گرفتن در حصر خانگی با خبرنگاران گفت‌وگو کرده است.
مصاحبه تلویزیونی «مشرف» در حصر خانگی!
ژنرال مشرف در این گفت‌وگوها که با دو شبکه تلویزیونی پاکستان انجام شده، از اقدامات خود در دوره ۹ ساله ریاست جمهوری‌اش دفاع کرده است. مشرف در حال حاضر با اتهامات مربوط به قتل و مانع‌تراشی بر سر اجرای عدالت روبرو است و در تمام پرونده‌های اتهامی علیه پرویز مشرف، برای او ‌قرار وثیقه صادر شده است اما رئیس جمهوری پیشین پاکستان باید هفته آینده در ارتباط با اتهام "خیانت به کشور" هم در دادگاه حاضر شود. اتهام خیانت به کشور به تصمیم مشرف بعد از انتخاب دوباره به ریاست‌جمهوری در شش سال پیش ارتباط دارد. در آن زمان او قبل از آن که رای دیوان عالی پاکستان در مورد قانونی بودن تصدی همزمان سمت های ریاست‌جمهوری‌اش و فرماندهی‌ بر نیروی زمینی صادر شود، در پاکستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

در حال حاضر پرویز مشرف به دلایل امنیتی در محل سکونت خود در اسلام آباد محبوس و ممنوع الخروج است. او در اين مصاحبه‌ گفت: انشالله از زیر این فشار خارج خواهم شد، چون مطمئنم هیچ خطایی نکرده‌ام. هر چه کردم، برای بهبود اوضاع پاکستان و رفاه بیشتر مردم بود. با همه اتهام‌هایم روبرو خواهم شد و از هیچ کدام فرار نخواهم کرد. ژنرال مشرف در سال ۱۹۹۹ میلادی با یک کودتای نظامی، قدرت را در پاکستان به دست گرفت و درسال ۲۰۰۸ با روی کار آمدن یک دولت منتخب، مجبور به کناره‌گیری شد و بعد از مدت کوتاهی به تبعید خودخواسته رفت. او برای نامزد شدن در انتخابات اخیر به پاکستان بازگشت، اما دادگاه او را از شرکت در انتخابات منع کرد.

مجموعه‌ای از اتهامات علیه او از جمله قتل بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان، کشتن یک سیاستمدار از قبایل بلوچ و دستگیری تعدادی از قضات باعث شد در حصر خانگی قرار بگیرد. مشرف در اولین حضور تلویزیونی‌اش بعد از قرار گرفتن در حصر خانگی، در برابر این اتهام‌ها و همچنین اتهام خیانت از خود دفاع کرد و گفت که پرونده‌های علیه او بر شواهد و مدارک معتبر مبتنی نیست. او درباره تهدید طالبان در پاکستان هم گفت تا زمانی که تروریسم در این کشور مهار نشود، نه وضعیت سرمایه‌گذاری بهتر می‌شود و نه اقتصاد ثبات پیدا می‌کند. پرویز مشرف گفت: طالبان هم از مردم خودمان هستند و به همین دلیل باید با آنها وارد گفت‌وگو شویم، اما نباید از مواضعمان کوتاه بیاییم.