به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۱۴۸۵۶

مخالفت دمپسی با دخالت نظامی در سوریه

گروه بين‌الملل: رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا، با هرگونه دخالت نظامی کشورش در سوریه مخالفت کرد و گفت: چنین دخالتی به زیان منافع آمریکا است.
مخالفت دمپسی با دخالت نظامی در سوریه
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال مارتين دمپسی طی نامه ای به کنگره ایالات متحده اعلام کرد، اگر کنترل سوریه به‌ دست مخالفان رژیم بشار اسد بیفتد آنها از منافع آمریکا پشتیبانی نخواهند کرد. رئیس ستاد مشترک آمریکا افزود: مداخله نظامی آمریکا در سوریه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت که به تضعیف همپیمانان ما خواهد انجامید. دخالت نظامی آمریکا می ‌تواند تعادل نظامی را در سوریه تغییر دهد، اما نمی ‌تواند مسائل تاریخی، قومی، مذهبی و قبیله‌ای را که پایه این اختلافات است، حل و فصل کند.

وی بر این باور است که "ناآرامی های سوریه ریشه دار هستند و درگیری ها برای دست یابی به قدرت در این کشور حتی پس از سرنگونی اسد ادامه خواهد یافت." رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: "به باور من طرفی را که انتخاب می‌ کنیم در صورت تغییر توازن، باید آماده حمایت از منافع خود و منافع ما باشد، اما هم اکنون چنین طرفی در میان مخالفان سوری دیده نمی ‌شود." وی اما در عین حال خواستار افزایش حمایت بشردوستانه آمریکا از مخالفان سوری شد.

واکنش نتانیاهو به کاربرد سلاح‌ شیمیایی در سوریه

در همين حال، نخست‌وزیر اسراييل گفت: «استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان بی‌گناه اقدامی به شدت وحشتناک است.» به گزارش فارس، نتانياهو افزود: «اگر این موضوع تأیید شود، مورد دیگری خواهد بود که به کارنامه سیاه جرائم غم‌انگیزی که رژیم سوریه علیه مردم این کشور مرتکب شده اضافه خواهد شد.» نتانیاهو ادامه داد: «مضحک است که به تیم تحقیقات سازمان ملل که برای تأیید استفاده از سلاح‌های شیمیایی هم اکنون در سوریه هستند اجازه دسترسی به مناطقی که رژیم سوریه به آنها آسیب زده داده نمی‌شود.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعاهای خود درباره ایران را تکرار کرد و گفت ایران منتظر است ببیند جهان چگونه به وقایعی که در سوریه اتفاق می‌افتد واکنش نشان می‌دهد. وی طبق روال همیشه سخنان خود را اینگونه به پایان برد: «این حوادث بار دیگر نشان می‌دهند که ما نمی‌توانیم به خطرناک‌ترین رژیم‌های دنیا اجازه دهیم خطرناک‌ترین سلاح‌های دنیا را داشته باشند.»