به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۱۵۶۶۴۲

پیشنهاد ۳۰۰ میلیونی به یک رتبه برتر

گروه جامعه: تلاش برای استفاده ابزاری از رتبه های تکرقمی کنکور، از نصب پارچه نوشته تا دادن لپ تاپ و پیشنهادت مالی اغواکننده.
پیشنهاد ۳۰۰ میلیونی به یک رتبه برتر
در حالی که هنوز زمان چندانی از اعلام اسامی رتبه های تک رقمی کنکور 97 نمی گذرد، اما خبرها حاکی از تلاش برخی از مؤسسات کنکور برای عقد قراردادهای تبلیغاتی با رتبه های برتر است. یکی از تکرقمی های رشته تجربی می گوید: از همان آغاز اعلام رسمی نتایج با پیشنهادات تبلیغاتی فراوانی مواجه شده است که در مجموع از مرز 300 میلیون تومان می گذرد.

نصب پارچه نوشته بر سر در مجتمع
این رتبه برتر کشوری رشته علوم تجربی که نخواست نامش فاش شود، گفت: من نمی دانم مؤسسات کنکور آدرس خانه ما را از کجا آورده اند. دیروز یکی از همسایه ها اطلاع داد که پارچه نوشته بزرگی روی دیوار مجتمع مسکونی مان زده اند و از طرف یک ناشر کتابهای کنکور کسب رتبه تکرقمی را به من تبریک گفته اند، در حالیکه کتابهای این ناشر جزء منابع مطالعاتی مشاور تحصیلی ام نبود. چند ساعت بعد هم نماینده این مؤسسه مراجعه کرد و پیشنهاد مالی قابل توجهی ارائه داد تا در فیلم های تبلیغاتی شان حاضر شوم و در یک مصاحبه بگویم ؛ چند سال است که در آزمون های آزمایشی شان شرکت می کنم.

ارسال دسته گل و لپ تاپ
در ادامه این نخبه کنکور به ارسال دسته گلی بزرگ به همراه یک لپ تاپ از سوی یکی دیگر از برگزارکنندگان کنکورهای آزمایشی اشاره کرد و گفت: آنها حاضرند در ازای یک مصاحبه ویدئویی مبلغ زیادی بپردازند به شرط آنکه اجازه داشته باشند در کانال تلگرام و سایت خود و هرجا که صلاح بدانند، فایل این مصاحبه و متن آن را پخش کنند.

پیشنهادات مالی از سوی دی وی دی فروشان کنکور
این دانش آموز موفق همچنین به تماسهای تلفنی چند مؤسسه فروش فیلم های کنکور نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون از سه فروشنده دی وی دی های کنکور در مجموع پیشنهادات مالی به ارزش 120 میلیون تومان دریافت کرده ام. آنها از من خواسته اند تا در برنامه های تلویزیونی شان حاضر شده و از محصولات ویدئویی شان تعریف کنم، در حالیکه من اصلا اعتقادی به این فیلم ها نداشته و ندارم. همچنین مشاور تحصیلی یکی از این مؤسسات خودش شخصا تماس گرفت و گفت اگر بیایی و در برنامه بگویی که من باعث موفقیتت شده ام خودم شخصا تعهد می دهم که مؤسسه بیست درصد دیگر به مبلغ پیشنهادی اش بیفزاید. این در حالی است که من تا قبل از تماس این شخص حتی یکبار هم اسمش را نشنیده بودم.

بیش از 300 میلیون تومان پیشنهاد مالی داشته ام
نخبه تک رقمی کنکور می گوید: رقم همه ی پیشنهاداتی که تاکنون بدستم رسیده و همچنان ادامه دارد را اگر با هم جمع کنیم، می توانم بگویم تا الان بیش از 300 میلیون تومان برای تبلیغات کنکور ، پیشنهاد مالی داشته ام.

عوامل موفقیت در کنکور
این رتبه ی برتر در رابطه با عوامل موفقیت خود گفت: در شهر ما امکانات آموزشی مناسبی وجود دارد اما چون هدف من کسب رتبه تک رقمی بود، دوره پیش دانشگاهی را بصورت غیرحضوری گذراندم تا بتوانم به تهران بیایم و از مشاوره ها و کلاسهای کنکور مشاور تحصیلی ام که اخیرا نیز مؤسسه اش از طرف بچه های تیزهوش شهر تهران به عنوان رتبه آورترین مؤسسه کنکور معرفی شده است استفاده کنم. به نظرم عزم و تلاش مستمر خودم در کنار برنامه های درسی حساب شده، روش های مطالعه و تست زنی ، کلاسهای الگوریتم سازی دروس اختصاصی و نیز آرامشی که آقای مشاور به بچه ها می داد در کسب این رتبه خیلی مؤثر بود، بویژه اینکه مشاورم رتبه ده رشته ریاضی بود و کاملا بر کنکور سراسری و حواشی آن اشراف کامل داشت. البته نباید از حمایت های بیدریغ پدر و مادرم هم غافل شد که واقعا برایم سنگ تمام گذاشتند.

از قبل می دانستم که تکرقمی هستم
این رتبه ممتاز کنکور در واکنش به این سؤال که آیا قبل از اعلام رسمی سازمان سنجش تصور می کرد که یکی از رتبه های تکرقمی رشته تجربی را کسب کند؟! ؛ گفت: به رتبه یک تجربی فکر نمی کردم زیرا از نتایج آزمون های داخلی ای که مشاور تحصیلی ام می گرفت مشخص بود که چند نفر دیگر هم در آن مؤسسه هستند که شانس کسب رتبه یک کنکور را دارند که خوشبختانه چهارنفرشان هم یکرقمی شدند اما شانس زیر 10 شدن را برای خود قائل بودم. زیرا هم خودم می دانستم که سر جلسه کنکور چه کرده ام و هم مشاور تحصیلی ام از چند هفته قبل از اعلام رسمی نتایج، این موضوع را پیش بینی کرده بود.

چرا شهرستانی ها گوی سبقت را از تهرانی را ربوده اند؟
درست است که بچه های تهران امسال موفق به کسب رتبه های 1 تا 10 تجربی نشدند اما در طول ماههایی که برای مشاوره و شرکت در کلاسهای کنکور به تهران می آمدم با بچه های خیلی خوبی از این شهر آشنا شدم که در طی دیروز و امروز متوجه شدم خیلی از آنها رتبه هایشان دو رقمی شده است که این نشان می دهد آنها نیز شانس کسب رتبه های تکرقمی را داشته اند و تفاوت تنها در چند تست صحیح، نزده یا نادرست بوده است.

ساعات واقعی مطالعه روزانه
این نخبه ی کنکور در پاسخ به این پرسش که روزانه چند ساعت مطالعه داشته است، گفت: من بطور میانگین هر روز حدود 8 الی 9 ساعت درس می خواندم، البته دوماه مانده به کنکور کمی تعداد ساعتها افزایش پیدا کرد و به 10 ساعت هم رسید.

فیلم های تبلیغاتی کنکور صداوسیما
این رتبه برتر در ارتباط با فیلم های تبلیغاتی کنکور صدا و سیما گفت: من خودم خیلی اهل تماشای تلویزیون نیستم و اعتمادی هم به اخبار و تبلیغات آن ندارم. اما دو هفته مانده به کنکور امسال ؛ مشاور تحصیلی ام یک جزوه کوتاه شامل 100 تست دروس اختصاصی در اختیار بچه های گروه قرار داد و تأکید کرد که حتما با دقت مطالعه شود زیرا معتقد بود که طراح ها از اشتباهات این دی وی دی ها که تقریبا اشتباهات رایج کتابهای درسی و کنکور هم هست، تستهای بسیار خوبی می دهند. در آن جزوه ؛ هم اشتباهات مفهومی و روش های غیرعلمی معلم های این فیلم ها مشخص شده بود و هم شکل صحیح آن اشتباهات و روشهای سریع و علمی صحیح پاسخگویی به سوالات مشابه .الان حضور ذهن ندارم که بطور دقیق بگویم چند تست از این اشتباهات در کنکور آمده بود، اما در دروس زیست شناسی ، شیمی و بخصوص فیزیک تعداد این تستها قابل توجه بود و می توانست براحتی اعتمادبه نفس دانش آموزانی که از این فیلم ها استفاده کرده اند را نابود کند.

کنکوری ها خیلی حرفهای تبلیغاتی رتبه ها را جدی نگیرند
این رتبه ی تکرقمی تجربی در این رابطه گفت: « نه خانواده نه مشاورم، هیچ کدام دست مرا برای عقد قرارداد تبلیغاتی با مؤسسه های کنکور نبسته اند. حتی وقتی به مشاور کنکورم گفتم که قصد دارم تا برای جبران گوشه ای از زحمات والدینم با چند مؤسسه، قراردادهای تبلیغاتی خوبی ببندم، ایشان گفتند این ارتباطی به من ندارد هرکاری دلت می خواهد انجام بده اما دقت کن که خودت را ارزان نفروشی زیرا این مؤسسات با استفاده از اعتبار رتبه ای که کسب کرده ای، میلیاردها تومان درآمد خواهند داشت. ضمن اینکه در تبلیغات حرفهایی نزن که باعث گمراه شدن بچه های کنکوری شود زیرا آنها تو را الگوی موفقیت خود قرارداده اند.»من هم به بچه هایی که سالهای بعد کنکور دارند ، توصیه می کنم خیلی به تبلیغات مؤسسات کنکوری که از رتبه های برتر در تبلیغاتشان استفاده می کنند، توجه نکنند. زیرا همه این کارها نوعی نمایش برای مطرح کردن خود این مؤسسات است نه کمک به بچه های کنکوری. من شخصا خودم اعتقاد دارم اگر مؤسسه ای کارش واقعا خوب باشد اصلا نیاز به تبلیغ و هیاهو ندارد و چراغ خاموش کارش را می کند. من خودم سال قبل با چند نفر از رتبه های برتر کنکور که دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران بودند مستقیما صحبت کردم و با راهنمایی آنها مشاور کنکورم را انتخاب کردم.

پشیمانی نفر اول کنکور از شرکت در تبلیغات فریبنده
این رتبه ها می گفتند: حرفهایی که در تبلیغ یک آزمون آزمایشی یا تعریف یک کتاب کنکور زده اند فقط جنبه تبلیغاتی داشته و بچه ها نباید این چیزها را باور کنند. حتی نفر اول کنکور تجربی سالهای گذشته به من می گفت که یکی از اشتباهاتم این بود که در ازای دریافت مبلغی برای یک سایت شیرازی که برگزارکننده آزمون های آنلاین زیست شناسی است، تبلیغ کردم اما سال بعد چند نفر از بچه های مدرسه که تحت تأثیر حرفهای من در آزمون های آن سایت شرکت کرده بودند، می گفتند تو باعث شدی تا ما خیلی از تستهای زیست شناسی کنکور را اشتباه جواب بدهیم و این یعنی جزوه و آزمون آن سایت اشتباهات علمی زیادی داشته است.
مرجع : تابناک