به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۶۰۰۵۴

آمریکا سال آينده ۳۰ هزار پناهجو می‌پذیرد

گروه بين‌الملل: وزیرخارجه آمریکا هنگام معرفی سیاست‌های جدید دولت این کشور در زمینه پذیرش پناهجو تأکید کرد که آمریکا از سخاوتمندترین کشورهای دنیاست. این‌درحالی است که آمریکا سقف پذیرش مهاجر برای یک سال آینده را باز هم کاهش داده است.
آمریکا سال آينده ۳۰ هزار پناهجو می‌پذیرد
دولت آمریکا تصمیم دارد در سال آینده میلادی پناهجوی کمتری بپذیرد. وزیر خارجه آمریکا ، مایک پمپئو سقف ظرفیت جدید پذیرش پناهجو در یک سال اقتصادی پیش‌رو را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد. سال اقتصادی از اکتبر شروع می‌شود و سپتامبر سال آینده به پایان می‌رسد. سقفی که برای پذیرش پناهجو در یک سال پیش‌رو تعیین شده ۱۵ هزار پناهجو کمتر از رقمی است که سال پیش از آن در نظر گرفته شده بود.
 
وزیرخارجه آمریکا با این حال تأکید دارد که  ایالات متحده آمریکا از سخاوتمندترین کشورهای دنیا در زمینه پذیرش پناهجوست. در عمل اما دولت دونالد ترامپ سال به سال تعداد کمتری پناهجو از سراسر دنیا پذیرفته است.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما، در آخرین سال ریاست‌جمهوری خود سقف ۱۱۰ هزار پناهجو را برای سال اقتصادی ۲۰۱۷ میلادی تعیین کرده بود. دونالد ترامپ در همان سال ریاست‌جمهوری آمریکا را در اختیار گرفت و سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را کاملأ دگرگون کرد. سخت‌گیری‌های دونالد ترامپ در پذیرش پناهجو و مهاجر هرچند که انتقادهای فراوانی را برانگیخته، اما با وعده‌های انتخاباتی او همخوان است. هواداران ترامپ از سیاست‌های مهاجرتی او حمایت می‌کنند.