به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۶۰۰۹۵

نیمی از تماس‌های تلفنی آینده کلاهبرداری است

گروه علم و فناوری: موسسه First Orion، عرضه‌کننده خدمات شناسایی شماره تلفن و مسدودکننده مزاحمین تلفنی پیش‌بینی کرده است که سال آینده حدود نیمی از تماس‌های تلفنی از سوی کلاه‌برداران و جاعلان انجام شود.
نیمی از تماس‌های تلفنی آینده کلاهبرداری است
کمپانی مستقر در آرکانزاس در گزارشی نوشت: انفجار تماس‌های تلفنی مزاحم باهدف کلاه‌برداری از مشتریان (Scam/Spam calls) در سال 2017 بیش از 3.7 درصد رشد نشان داد که این رقم امسال 29 درصد و سال آینده از 45 درصد فراتر خواهد رفت.«چارلز مورگان» مدیر اجرایی این کمپانی گفت: سال‌به‌سال اپیدمی کلاه‌برداری رکورد می‌زند و کلاه‌برداران با شگردهای مختلف به‌طور فزاینده‌ای به حریم خصوصی ما حمله می‌کنند.زنگ خطر تماس‌های جعلی در ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده، چراکه کلاه‌برداران جامعه مهاجر را مورد هدف قرار داده و در تماس تلفنی مشکلات قانونی آن‌ها را مطرح کرده و دست به اخاذی می‌زنند. در یکی از نمونه‌ها، تماس‌گیرنده خود را نماینده سفارت چین معرفی کرده و از مهاجران یا دانشجویان شماره کارت اعتباری و پسوردشان را طلب می‌کند.

ظاهر شدن در نقش نماینده بانک، نماینده شرکت طلبکار (شَر خَر آنلاین) و همچنین نماینده شرکت تلویزیون کابلی و ... بخشی از شگرد تماس‌گیرندگان جعلی است که اخیراً نیز به‌عنوان موسسه خیریه به داوطلبان کمک به طوفان‌زدگان فلورانس زنگ‌زده و طلب پول می‌کنند. حتی در برخی اوقات با ارائه شماره تلفن به‌ظاهر دولتی خود را نماینده فدرال معرفی کرده و به کاربر در آن‌سوی خط هشدار می‌دهند که به دولت بدهکار بوده و به‌صورت آنلاین، آن‌ها را مجبور به انتقال پول می‌کنند.استفاده از روش موسوم به Nighborhood Spoofing و دست‌کاری در اطلاعات تماس‌گیرنده در این زمینه مرسوم است.بیش از 200 هزار شکایت مطرح‌شده در کمیته ارتباطات فدرال مربوط به تماس‌های تلفنی ناخواسته است که بر اساس آمار 2016 بیش از 2.4 میلیارد تماس تلفنی ماهیانه، از نوع تماس‌های تلفنی ناخواسته گزارش‌شده است.قوانین مربوط به کالر آی دی ضعیف بوده و به‌راحتی با شماره‌های جعلی به کاربران زنگ‌زده می‌شود و ردیابی آن‌ها بدین‌صورت کار سختی می‌شود.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: کلاهبرداری