به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۶۰۳۸۱

بازتاب عملکرد لژیونر‌های ایران در فوتبال جهان

گروه ورزشی: با جان گرفتن بازی‌های باشگاهی در میان ترافیک شدید جدال ملی و اروپایی از دو نوع لیگ اروپا و لیگ قهرمانان، ستارگان ایرانی تیم‌های مختلف عربی و اروپایی فرصت پیدا کردند در میدان سبز فوتبال خودنمایی کنند.
بازتاب عملکرد لژیونر‌های ایران در فوتبال جهان
واقعیت این است که بازیکن ایرانی، یک نفره توان نجات تیم خود را ندارد و هر دو روی سکه فوتبال؛ یعنی ناکامی و پیروزی با کار گروهی و اصل کار تیمی رقم می‌خورد، بنابراین نه سامان قدوس منجی آمیان است و نه جهانبخش می‌تواند برای رسیدن به تیتر اول روزنامه‌ها منتظر معجزه‌ای در تیم خسته خود باشد.فوتبال ملی ایران به گواه تاریخ همیشه از داشتن لژیونرهای خوب و موفق و غیرویترینی، سود کرده است، حتی گاهی فقط یک لژیونر خوب برای تیم ملی ما کلیدی و موثر بوده است و مردم اهمیت داشتن یک بازیکن دنیادیده را خوب درک کرده‌اند.

نورافکن همچنان دور از لیست
در دو شب گذشته بازی‌های ملی در اروپا و چند کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس، میدان مناسبی برای خودنمایی ستارگان ایرانی بود. هم‌تیمی‌های قلی‌زاده به تساوی تن دادند. از هفته هشتم لیگ بلژیک، شارلروا مقابل واسلندبورن تن به تساوی داد.علی قلی‌زاده، ملی‌پوش ایرانی شارلروا مثل هفته گذشته به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و از دقیقه۶۷ جانشین آداما نیانه شد اما امید نورافکن مثل دو بازی قبلی در فهرست رسمی مسابقه حضور نداشت. «لو اتلتیک»، وب‌سایت تحلیلی ورزشی بلژیک در گزارش کوتاه خود از چند بازی برگزار شده نوشته است: «اعتماد کردن به بازیکنان تازه خریداری شده کار سختی است و مربیان به گذر زمان نیاز دارند، دو بازیکن ایرانی به نظر تاثیرگذار می‌آیند، باید به آنها میدان داد.»

رضایت از محمدی
مدافع چپ ایرانی در ترکیب احمد گروژنی، خوش‌درخشید، او وظیفه خود را خوب انجام داده و وب‌سایت این باشگاه در گزارش خود با استناد به حرف‌های اخیر سرمربی این تیم از عملکرد میلاد محمدی رضایت دارد. این تیم برابر اورنبرگ به تساوی رسید.

مصائب وحید
وحید امیری این روزها بر مدار ناکامی قدم بر می‌دارد. ترابزون اسپور که برای نخستین‌بار از امیری در ترکیب اصلی و اولیه بهره می‌برد و سیدمجید حسینی را برای دومین مسابقه متوالی به دلیل آسیب‌دیدگی در فهرست حضور نداشت، برابر حریف نه‌چندان مطرح خود آن هم در خانه تن به شکست داد. روزنامه «حریت» ترکیه در گزارش بلند و مفصل خود نوشته است: «ترابزون اسپور برگ برنده ایرانی خود را روکرده اما هنوز جواب مثبتی نگرفته است.»

دیلی میل: علیرضا استرس دارد
جهانبخش باید خود را به برایتون تحمیل کند، به راحتی نمی‌شود در لیگ برتر انگلیس درخشید و اوج گرفت. کار او نسبت به سایر ایرانیان سخت‌تر به نظر می‌رسد. علیرضا به‌عنوان دومین تعویضی تیمش از دقیقه۷۳ وارد زمین شد که پنج پاس صحیح، یک دریبل موفق، یک شوت خارج از چارچوب، یک پاس کلیدی و دو برتری در نبردهای تن‌به‌تن داشت.بد نیست اما کافی هم نیست، او باید بیش از حد تصور هواداران برایتون ظاهر شود و این هزینه تصمیمی است که اتخاذ شده و باید پرداخت شود. برایتون در حضور تعویضی ملی‌پوش ایرانی خود برابر تاتنهام شکست خورد. روزنامه «دیلی میل» در گزارش خود از بازی‌های اولین شب این هفته در بخش مربوط به این بازی نوشته است: «بازیکن ایرانی هوشیار و آماده است اما استرس دارد و مدام به مربی و نیمکت نگاه می‌کند. او انگار آرامش ندارد و از قضاوت لحظه‌به‌لحظه کادر فنی در هراس است.»

کارت زرد مرتضی
اوپن بلژیک برابر اوستنده تن به شکست داد. مرتضی پورعلی‌گنجی هم نتوانست تیمش را نجات بدهد. اوپن در نبرد تاکتیکی شکست خورد، این را روزنامه «اسپورتیکا» تایید کرد و نوشت: «اوپن مشکل دفاعی ندارد، کل تیم چندان با هم متحد و یکدست نیستند. مرتضی پورعلی‌گنجی در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده یک کارت زرد دریافت کرد.»گزارش «لوموند» از آمیان و قدوسنویسنده روزنامه «لوموند» فرانسه بر این باور است که کادر فنی آمیان، شیفته درخشش سامان قدوس شده و قصد ندارد تاکتیک شکست خورده تیم را تغییر دهد. آنها تا چه زمانی باید منتظر بمانند؟ اشاره این روزنامه به درخشش قدوس در بازی‌های قبلی است که در این هفته بلای جان آمیان شده چراکه تاکتیک آمیان شناخته شده و دیگر راه به جایی نمی‌برد، اما هیچ تغییری هم نمی‌کند. آمیان فرانسه در حضور ثابت ملی‌پوش ایرانی خود مقابل استراسبورگ شکست خورد.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: لژیونر