به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۶۳۴۹۲

بازداشت يك فعال رسانه‌اي ديگر تاييد شد

گروه سياسي: پس از اينكه صفحه توییتر و اکانت تلگرامی صبا آذرپیک (فعال رسانه‌اي) حذف شد، حالا بازداشت او تاييد شده است.
بازداشت يك فعال رسانه‌اي ديگر تاييد شد
آذرپیک در شب بررسی صلاحیت چهار وزیر اقتصادی دولت در فضاي مجازي، علیه وزير شدن شریعتمداری فعال بود که فردای آن صحت و درستی ادعاهايش توسط نمایندگان موافق وزارت شریعتمداری تکذیب و منجر به صدور نامه وزارت اطلاعات به مجلس شد. اين در حاليست كه از وي كه تاكنون سابقه چند بار بازداشت در پرونده فعاليت‌هايش دارد، به عنوان يك روزنامه‌نگار حامی دولت روحاني و طيف اصلاحات ياد مي‌شده اما برخي محافل اين طيف در سالهاي اخير ادعاهايي مبني بر همكاري‌هاي رسانه‌اي او با برخي محافل امنيتي منتشر كرده بودند.

محمد شریعتمداری (وزیر جديد کار) بازداشت خبرنگاری به نام «صبا آذرپیک» را تایید کرد و در توییتی نوشت: پس از شنیدن خبر بازداشت یکی از خبرنگاران، پیگیری کردم. متاسفانه صحت داشت. علیرغم ادعاهای کذبى که ارائه کرده بود و در یک اقدام عجیب، اطلاعات قبلی و عادى کشف شده توسط ما را در سربرگ محرمانه واجا [وزارت اطلاعات] بصورت ناقص انتشار داده بود، به مسوولان گفتم به هیچوجه راضی به بازداشت او و هیچ خبرنگاری نیستم.

پیام برازجانی، مسوول روابط عمومی وزارت صمت نیز در توییتر نوشت: «مدعی فساد ثبت سفارش و افشا کننده آن محمد شریعتمداری بود، اگر کسی خلاف این ادعا را دارد و معتقد است کسی غیر از شریعتمداری این فساد را کشف کرده، بسم الله، اعلام موجودیت کند، #شریعتمداری در دیماه ۹۶ موضوع را به واجا، رییس‌جمهور و قوه قضاییه با همه مستندات گزارش کرد. مستند سخن بگوییم. صبا آذرپیک بعد از چندبار تلاش ناکام برای گرفتن پروژه افشای جزییات این فساد از شریعتمداری، با انتشار ناقص پرونده که معلوم نیست از کجا آورده بی‌اخلاقی را به اوج رساند، آنهایی که مدعی او هستند، برای این سوال که آن چند ورق از کجا آمده  و در بقیه صفحات چه نوشته شده آیا پاسخی دارند؟ محمد شریعتمداری تا امروز نه از صبا آذرپیک و نه هیچ فرد دیگری در اینباره شکایت نکرده و اینکه امثال این فرد بوسیله نهادهای ذینفع برای اقداماتشان مورد سوال قرار بگیرند یا نگیرند ارتباطی به وزارت صمت و شریعتمداری ندارد».