به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۶۴۵۷۵

نخستین گفت‌وگوي تصويري با پیروز حناچی

نخستین گفت‌وگوي تصويري با پیروز حناچی
...
 
پيروز حناچی که شهردار تهران شد، کیست؟
پيروز حناچی که شهردار تهران شد، کیست؟
گروه سياسي: پیروز حناچی در سال ۱۳۴۳ در تهران به‌دنیا آمده و ۵۴ساله است.
 او دانش‌آموخته اولین دوره دبیرستان مفید در تهران است که زیر نظر مؤسسه خیریه مکتب امیرالمؤمنین در قم که عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع عظام‌تقلید، بنیان نهاده‌است، کار می‌کند. حناچی در سال ۱۳۷۱ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه‌تهران کارشناسی‌ارشدپیوسته معماری گرفت و در سال ۱۳۷۸ هم دکترای تخصصی معماری‌اش با گرایش مرمت‌شهری و باززنده‌سازی شهرهای تاریخی را گرفت

حناچی در دوران جنگ ایران و عراق در برخی عملیات برای طراحی و ساخت پل، بیمارستان‌های صحرایی و ساختمان‌های اورژانس حاضر بوده؛ از جمله عملیات والفجر مقدماتی و خیبر. او زمانی در دهه هفتاد، قائم‌مقام ریاست دانشکده هنرهای زیبا و بعدتر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران بوده است. او مدتی هم مدیر گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده‌معماری دانشگاه تهران بوده‌است. حناچی، سردبیر و مدیرمسوول مجله معماری «آبادی» و رئيس شعبه ایرانی نهاد دکومومو است که یک سازمان بین‌المللی غیردولتی برای مستندنگاری و حفاظت از آثار معماری دوران مدرن و معاصر است.

⁣ اما حناچی هم‌چنین کارنامه اجرایی-دولتی قابل‌توجهی هم دارد؛ در دولت دوم محمد خاتمی و دولت اول حسن روحانی معاون معماری و شهرسازی وزارت مسکن و دبیر شورای‌عالی‌شهرسازی بوده است. او همچنین سابقه عضویت در شورای‌عالی فنی سازمان میراث‌فرهنگی، کمیسیون زیربنایی دولت اصلاحات، شورای‌عالی ترافیک، کمیسیون ماده ۵ و ریاست شورای تدوین مقررات‌ملی‌ساختمان را در کارنامه دارد. حناچی در دوران شهرداری محمدعلی نجفی، معاون فنی‌ و عمرانی و در دوران افشانی، معاون معماری‌وشهرسازی شهرداری تهران بود.

مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۹:۱۱
انشاا...در خدمت به مردم و موفقیت اصلاحات موفق باشند (361796)