به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۱۶۸۴۴
نتانیاهو: سخنرانی روحانی مملو از دورویی بود

روحانی: برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارم

گروه سياسي: رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» به زبان انگلیسی پیامی را به مردم آمریکا ابلاغ کرد و گفت: تمایل دارم به مردم آمریکا بگویم: من صلح و دوستی را از ایرانیان برای آمریکایی‌ها آورده‌ام.
روحانی: برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارم
وی تصریح کرد که برنامه‌ای برای دیدار با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ندارم اما اگر فرصتی پیش بیاد می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. اخیراً نامه‌هایی بین اوباما و روحانی رد و بدل شده است و گمانه‌هایی در این باره به وجود آمده است که روسای جمهور ایران و آمریکا احتمالاً دیدار رو در رو در سازمان ملل در نیویورک داشته باشند. روحانی در این باره گفت: حرف‌هایی دراین باره صورت گرفته است و آمادگی‌ها برای این کار نیز تا حدودی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکا تمایل خود را برای چنین دیداری نشان داد و به طور کلی ایران تحت شرایط خاص می‌تواند اجازه چنین دیداری را بدهد اما بر این باورم که زمان کافی برای هماهنگ کردن این نشست به طور کامل، آنطور که باید، دشوار است. رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به اینکه آیا اجازه ملاقات با مقامات آمریکایی را دارند، گفت: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ایران هر زمان که منافع ملی کشور در میان باشد، چنین اجازه‌ای را دارد. رهبر معظم ایران گفته‌اند که اگر مذاکرات برای منافع ملی کشور لازم و ضروری باشد، مخالف مذاکره نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر امروز فرصت به وجود می‌آمد، (دیدار) امروز برگزار می‌شد و اقدامات مقدماتی برای آن انجام می‌گرفت، به احتمال خیلی زیاد گفت‌وگو صورت می‌گرفت و در وهله اول بر موضوع هسته‌ای یا تحولات خاورمیانه متمرکز بود. بنابراین می‌توانم به شما بگویم رهبر معظم ایران، به دولت من اجازه داده است تا آزادانه درباره این موضوعات مذاکره کنیم.

روحانی درباره هولوکاست گفت: من قبلاً گفتم که من یک مورخ نیستم و زمانیکه بحث درباره ابعاد هولوکاست به وجود می‌آید، مورخان هستند که باید بازتاب از خود نشان دهند اما در کل من می‌توانم بگویم که هرگونه جرمی که در تاریخ علیه بشریت به وجود آمده است، از جمله جرمی که نازی‌ها علیه یهودیان و غیریهودیان انجام دادند، تا جایی که به ما مربوط می‌شود، سزاوار سرزنش و محکومیت است.

نتانیاهو: سخنرانی روحانی مملو از دورویی بود


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل با انتقاد شدید از سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، آن را نشانه‌ای از دورویی این کشور خواند. سه سناتور موثر جمهوری‌خواه در آمریکا هم درباره تعامل ایران و آمریکا موضع مشابهی گرفته‌اند.

به گفته نتانیاهو، ایران سعی دارد با وقت‌کشی، برنامه اتمی خود را توسعه دهد. نتانیاهو در بیانیه‌ای که دقایقی پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شد، نوشت: "این یک سخنرانی عیب‌جویانه و مملو از دورویی بود." به گفته وی، "در این سخنرانی هیچ پیشنهاد عملی برای توقف برنامه هسته‌ای نظامی ایران مطرح نشد و تعهدی برای اجرای تصمیمات شورای امنیت مطرح نشد. این دقیقا برنامه ایران است که با حرافی برای پیشبرد توانایی دستیابی به تسلیحات اتمی زمان بخرد." پیش از این سخنرانی، سه سناتور موثر جمهوری‌خواه آمریکا که حامی تشدید برخوردها با ایران بوده‌اند، در بیانیه‌ای به دولت ایالات متحده هشدار دادند که "کلمات دوستانه" کافی نیست و باید با "چشم باز" به رویکرد دیپلماتیک اخیر بین ایران و آمریکا بپردازد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۱۶
حیف :( (134116)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۴۹
آقايوني كه از روحاني نا اميد شدن !
يه پيشنهاد دارم : چطوره بريزيم تو خيابون از ارتش بخوايم روحاني رو واسمون سرنگون كنه ؟! ها ؟ موافقيد !؟ (134622)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۳۳
بنده کاری به سخنرانی آقایی روحانی ندارم..
ولی کلا دیپلاماسی ما بر یک جور دوری پایه شده..
و انگار سیاست شده دروغ و تذویر و بر این پایه بنا شده ..
بهترین سیاست راستی است.. امیدوارم یه روزی در تمام جهان
راستی و درستی بنا قرار بگیر.. (134119)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۰
مخاطب سخنرانی روحانی، جامعه جهانی بود نه نتانیاهو و اس ر ا ی ی ل
موضع این کشور با افراطی های جنگ طلب جمهوری خواه، موضع جامعه جهانی نیست.
ضمن این که در قبال سحنرانی های احمدی نژاد هم همین موضع رو می گرفتند در حالی که برداشت رسانه های جهانی از حرف های احمدی نژاد و روحانی کاملا متفوت بود (134122)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۱
نتانیاهو راست گفت !
بهار زورت نیاد ... منتشر کن! (134123)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۸
نتانياهو اگه اينو نمي گفت بايد شك ميكرديم چون رابطه ايران با غرب باعث منزوي شدن اسرائيل ميشه .براي قدم اول بدون باج دادان فوق العاده بود .روحاني خيلي كارت درسته. (134525)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۱۳
بعضي ها مي خوان با كارهايي مثل فشار به جوانان و مسئله حجاب رابطه ايران با غرب خصوصاً آمريكا رو تو سايه نگه دارن .آقايون چرا قبول نمي كنين كه منزوي بودنمون به ضررمونه . بعد از مختصر كاري كه حسن جون ميكنه يعني اصلاح رابطه با غرب تازه كار اصلي شروع ميشه و اونهم كه از همه مهمتره انتقال قدرت به نسل سوخته هستش چون هم ادبياتش فوق العاده هستش و هم طرز فكر بالايي دارن. (134529)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۳۰
اشتباهي مثبت دادم
من نسل خودم را اصلاً قبول ندارم (134650)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۶
بهتر است برای منافع ملی با دنیا ارتباط داشته باشیم چرا که در غیر اینصورت آب در آسیاب دشمنانمان میریزیم (134129)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۵۰
از اصلاح رابطه ایران و آمریکا سه کشور روسیه چین و اسرائیل به شدت متضرر خواهند شد لذا دوست ندارند که این رایطه درست گردد . (134134)
شغال کش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۵۳
نتانیاهو شغالی است که میخواهد ایران منزوی ابدی بماند (134137)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۵۰
پس مطمئن باش نتانیاهو به با این نوع سیاستی که دولت در پیش گرفته به خواستش میرسه ،بیچاره مردم.... (134474)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۰۲
آقای روحانی پیشنهاد ملاقات اوباما رو رد کردی حالا بهونه میاری . (134142)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۰۶
من فکر می کنم دیدارحسن با حسین میتواند کلیه معادلات سیاسی جهان را متاثر کند البته برای بعضی ها رابطه ایران و آمریکا به یک کابوس تبدیل شده چون منافعشون به خطر میفته ولی برقراری رابطه وبه قول مش حسن دیپلماسی برد -برد
خواب خوش سود جویان داخلی وخارجی رو آشفته خواهد کرد (134145)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۱۹
اين حسن و حسين را خوب اومدي.......... (134253)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۳۹
وای چقد ازین نتانیاهو بدم میاد. (134161)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۳
افراطی گری رو میشه همه جا دید حتی اسراییل. (134169)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۷
متاسفم که این را می گویم ولی از حرف های دیشب ایشان در نطق سخنرانی که بیشتر آن شبیه سخنرانی های احمدی نژاد بود و فقط بخش های پایانی آن قابل ستایش است و از حرفهای مطروحه در این مصاحبه مشخص است که تیم ایرانی تمایل جدی ندارد در همین فرصت ایجاد شده مسائل را با امریکا جدی مطرح و حل کند به احتمال زیاد دیگر در آینده زمینه دیدار بین دو رئیس جمهور پیش نمی اید و مردم هم باید خود را به قانع بودن بزنند و با مشکلات بسازند. (134172)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۰
به همین راحتیام که میگی نیست بر فرض دو نفر باهم دیدار کنن تازمانی که شرایط درون حاکم بر ایران هماهنگ نشه نمیشه تصور رابطه بهتری رو داشت . یه چیزایی پشت پردست که ما نمیدونیم .... در قسمت اول مصاحبه ایشونم خواستن از موضعی که همیشه به ما ظلم شده صحبت کنن ................. (134429)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۱۹
متاسفم! (134183)
قهرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۵
دوست عزیز برای چه متاسفی ؟مگه کشتی ات غرق شده. (134295)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۳
نتانیاهو خیلی غلط کرد (134191)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۷:۰۴
اشتبهی منفی زدم (134481)
؟
Malaysia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۰
نتانیاهو که صد بار هم غلط کنه. اما متاسفانه در این مورد راست گفت. (134702)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۱
روحاني كار بي حكمت انجام نميده
رفتارش محصول چهار دهه كار سياسي و ٢٤ سال تجربه ديپلماتيكه .
مشكل كم حافظه اي ماست . مشكل اينه كه بروبچس روشنفكر پرتوقع كه خودشان را تنها خالقان ٢٤ خرداد ميدونن و حالا روحاني رو بستن به توپ ، زمان احمدي نژاد رو يادشون رفته . بايد دوباره احمدي نژادي بياد سوارشون بشه تا قدر عافيت بدونن و بفهمن اعتدال و عقلانيت روحاني يعني چه . يه سري به بقيه كامنت هاي بهار بزنيد تا ببينيد چه خبره ! يارو يه طوري درباره روحاني حرف ميزنه انگار درباره هيتلر و استالين حرف ميزنه . واقعاً شرم آوره (134203)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۹
چرا همش روحاني رو با احمدي نژاد مقايسه مي كنيد كه بگييد روحاني بهتره، روحاني رو بايد با خودش و با صحبت هاي قبليش مقايسه بكنيد. (134305)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۵۵
شما در رفتار روحاني تناقض مي بيني من نمي بينم . سياست خارجي و تنش زدايي با امريكا هزارجور ظرافت داره (134354)
آرش
Malaysia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۱۸
تناقض آشکارش اینه که میگه من صلح و دوستی را از ایرانیان برای آمریکا آورده ام. در حالیکه، از هرگونه مواجهه در حد سلام و علیک با رئیس جمهور آمریکا طفره رفت. و در حالی که هنوز شعار مرگ بر آمریکا در نماز جمعه ها و مراسم های تحت نظر حکومت جری است. این پیام صلح و دوستی است؟! (134700)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۰
بیشتر به اجازه گرفتن های بی پایان احتیاج داره تا ظرافت! (134703)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۰۸
احمدی نژاد هر چه بود شجاعت داشت (134370)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۸
روحانی باورکن رابطه با آمریکا بدتر از رابطه با چین و روسیه وسوریه نیست! البته اگه تندرو های داخل و خارج بذارن همه چی روبه بهبودیه (134215)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۴۴
واقعا توقع بیشتر بود.این نوع سخنرانی دردی از ملت دوا نمی کند.بیهوده خوش بین هستیم .باز هم فضای یاس و ناامیدی را حاکم کردند.افسوس که تادیر شب بیدار بودیم و منتظر تدبیر ماندیم. (134227)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۴۵
اصلاح روابط ایران و امریکا یک پروسه زمان بر هست و نمیشه یک شبه همه ی این ماجرا رو حل کرد
دوستانی که اطلاعی از مسائل دیپلماسی بین الملل ندارند بهتره قبل از نظر دادن کمی مطالعه کنند شاید از این انتظار معجزه داشتن فاصله بگیرند (134276)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۴۱
روحانی هیچ اختیاری در مورد رایطه با آمریکا نداره به نظر من داره یه جورایی زمان میخرن (134562)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۶
روجانی همه رو نا امید کردی (134333)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۸
اسراییلی ها به ظاهر از این سخنرانی ناراضی اند ولی در دلشان به خاطر ملاقات نکردن روحانی و اوباما، دارند قند می شکنند. تنها یک دست دادن دو رییس جمهور امیدهای زیادی در مردم بوجود می آورد و این حرکت آثار مثبت روانی در بازار و زندگی مردم داشت. البته ملاقات مستقیم ظریف و کری، تا حدودی می تواند این نقیصه را جبران کند. انتظار بیشتری از روحانی داشتیم. خدا کند در سیاست های داخلی لااقل پایبند قول هایی باشد که مردم به خاطر تغییر در سیاست های گذشته به او رای دادند. (134335)
KS
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۵۲
واقعا که .. مأیوس شدم.... اینها چه فکری میکنن که اینقدر خود رأی هستند... مسلمان چرا تقاضای صحبت رو رد کردی... میترسیدی.... کلمه صلح و دوستی مشکلات رو حل نمیکنه... (134349)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۲۶
اوباما باید عملا نشون بده دشمن ایران نیست (134384)
احمد
Australia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۳۶
٠٠٠؟ از نظر شما صلح و ثبات در منطقه؛ روابط دیپلماتیک با کل جهان مخصوصا آمریکا یعنی سر خم کردن یعنی تعظیم مقابل آمریکا؟ اینهمه کامنت منفی واسه افکارتون کافی نیست؟ خوب تو که میگی مرگ بر آمریکا سواد داری؟ میدونی این برق؛هواپیما؛موبایل؛تلفن؛جی پی اس و غیره ساخت کجاست؟ البته واسه تو و همفکرای شما همون چین؛روسیه؛جیتوپی؛کومور و غیره (134457)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۳۵
از دولتمردان استدعا دارم با مردم بازی نکنند من احساس میکنم که در تعامل با دنیا این ماییم که داریم لنگ میزنیم دنیا آماده تعامل با ماست ولی ما همیشه به خودمون گل زدیم . (134551)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۵۹
اینجوری که من برداشت کردم منظورش این بود که وقتی کشور در معرض حمله قرار گرفت دچار قوم گرایی و تجزیه طلبی شد کشور رسما اعلام ورشکستگی کرد و مردم از گرسنگی مثل دوران محاصره اصفهان توسط محمود افغان به خوردن لاشه حیوانات و آدم خواری روی آوردن اون وقت تازه شرایط مهیا شده و میشه به خاطر منافع کشور مذاکره کرد.
یعنی دقیقا لب پرتگاه و از روی ناچاری و موضع ضعف و نه از جایگاه برابر و موضع قوت (134578)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۰۰
روحانی همون بهتر بره با بشار اسد دیدار کنه.
فعلا که امنیت و اقتصاد ما با چنین کشورهایی گره خورده (134689)
آرش
Malaysia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۱۲
"تمایل دارم به مردم آمریکا بگویم: من صلح و دوستی را از ایرانیان برای آمریکایی‌ها آورده‌ام."!!!!!
قسم خضرت عباس را قبول کنند یا دم خروس را؟
شما حتا حاضر نشدی در ضیافت نهار شرکت کنی، که مبادا مجبور شوی با رئیس جمهور آمریکا سلام و علیک کنی! ادعای دوستی با مردم آمریکا با شعار "مرگ بر آمریکا" سازگار نیست! آقای رویس جمهور میدانم که در این مورد اختیاری ندارید، اما شعار تو خالی هم ندهید. (134699)