به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۱۷۳۷۳۴

ممانعت از برگزاري مراسم سالگرد دكتر مصدق

گروه سياسي: ماموران نیروی انتظامی از برگزاري مراسم سالگرد درگذشت دكتر محمد مصدق در احمدآباد ممانعت به عمل آوردند.
ممانعت از برگزاري مراسم سالگرد دكتر مصدق
امروز چهاردهم اسفند مصادف با سالگرد درگذشت دكتر محمد مصدق (رهبر فقید نهضت ملي شدن نفت ايران) جمعی از مردم با حضور در منظقه احمدآباد (آبيك) قصد گراميداشت ياد آن مرحوم را داشتند اما به دليل حضور گسترده ماموران و نيروهاي لباس شخصي از ورود به محل قلعه (محل دفن دكتر مصدق) منع شدند. يكي از حاضران در اين مراسم به خبرنگار ما گفت: متاسفانه به دلايل نامعلومي باز هم از حضور مردم بر روي مرقد دكتر مصدق جلوگيري كردند و هرچه به ماموران مي‌گفتيم ما فقط براي يادبود آن رهبر فقيد ملي ايران و قرائت فاتحه به اينجا آمده‌ايم اظهار مي‌داشتند كه ما ماموريم و دستور داریم اجازه حضور يافتن شما در اين محل را ندهيم.

وي افزود: ماموران حاضر گوشي‌هاي موبايل ما را نيز ضبط و عكس‌هاي گرفته شده از اين مراسم را پاك كردند اما خودشان با دوربین‌ از شركت‌كنندگان در این مراسم فیلمبرداری می‌كردند! به گفته اين شاهد، پس از اينكه ماموران بر عدم حضور مردم روي مرقد مصدق اصرار نمودند، حاضران با حضور در يك محوطه دورتر از مرقد قصد اداي احترام به دكتر مصدق را داشتند كه باز هم در اين محل ماموران حضور يافته و اجازه تجمع را نداده و حاضران را تهديد به بازداشت نمودند.

به همين دليل حاضران در سه اتوبوس كه از تهران به آبيك آمده بودند با اسكورت چند خودروی نيروهای انتظامی و امنیتی تا اتوبان قزوين- كرج مشايعت شدند. در عين دكتر حسين موسويان از رهبران جبهه ملي قبل از خروج از محل، در سخنان كوتاهی با ذكر خدمات دكتر مصدق به ایران، از اينكه اجازه برگزاري يك مراسم يادبود را هم به مردم ميهن‌‌دوست ايران نمي‌دهند، ابراز تاسف كرد. حاضران سرود «اي ايران» را دستجمعي خواندند.
 
برچسب ها: دکتر مصدق