به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۱۷۴۶۵۳

دختر نظربایف رئیس مجلس سنای قزاقستان شد!

گروه بین الملل: نمایندگان مجلس سنای قزاقستان دختر نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری سابق این کشور را به عنوان رئیس این مجلس انتخاب کردند.
دختر نظربایف رئیس مجلس سنای قزاقستان شد!
به گزارش ایرنا، «قاسم ژومارت توکایف» که به تازگی به مقام کفیل رئیس جمهوری قزاقستان تعیین شده است، «داریگا نظربایوا» دختر ارشد نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قبلی را به عنوان رئیس سنا پیشنهاد کرد. این پیشنهاد امروز در جلسه علنی مجلس سنا بررسی شد و 44 نماینده حاضر در جلسه به نامزدی داریگا نظربایوا برای ریاست این مجلس رای دادند.

مطابق قانون اساسی قزاقستان، رئیس مجلس سنا دومین فرد قدرتمند این کشور محسوب می شود.
داریگا نظربایوا متولد هفتم ماه می سال 1963 دارای دکترای علوم سیاسی است و چند سال ریاست شبکه تلویزیونی خبر و خبرگزاری رسمی قزاقستان را برعهده داشته است. وی از سال 2003 تا 2006 رهبری حزب عصر قزاقستان را نیز برعهده داشت و از این حزب وارد مجلس قزاقستان شد. داریگا که در سال 2015 معاون نخست وزیر قزاقستان شده بود تنها پس از یک سال به نمایندگی مجلس سنای قزاقستان رسید.

نور سلطان نظربایف 79 ساله رئیس جمهوری قزاقستان پس از حدود 30 سال در دست داشتن قدرت، دیروز در تلویزیون این کشور حاضر شد و خبر از کناره گیری خود از قدرت داد. قاسم ژومارت توکایف رئیس سابق سنای قزاقستان، امروز چهارشنبه به عنوان کفیل ریاست جمهوری سوگند ادا کرد. وی به عنوان اولین اقدام خود در مقام جدید پیشنهاد کرد که نام آستانه پایتخت کشور به افتخار رئیس جمهور پیشین به نظربایف تغییر یابد. امروز مجلس قزاقستان به اتفاق آرا در دو شور این پیشنهاد را تصویب کرد.
برچسب ها: قزاقستان