به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۱۷۴۶۸۸

سیداحمد خاتمی خطاب به اروپایی‌ها: گور پدر شما

گروه سیاسی: آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸ گفت: اروپا هم با آمریکا همراهی کرد. خیر شما همراه بودید و این کانال مالی شما کاملا فریبنده و به تعبیر مقام معظم رهبری به شوخی تلخ شبیه بود و گفتند تلاش‌های ما برای حفظ این توافق در حکم چک سفید امضا برای ایران و به خصوص در زمینه مسائل حقوق بشر است. خجالت بکشید، دارید مردم خود را می‌زنید و می کشید و باز هم دم از حقوق بشر می زنید؟ مرگتان باد. حقوق بشر؟ شما حقوق بشر می‌فهمید؟ گور پدر شما با این چک سفید امضایتان.
سیداحمد خاتمی خطاب به اروپایی‌ها: گور پدر شما
آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸،‌ با بیان اینکه خودم و شما خوبان را به تقوای الهی دعوت می کنم، اظهار کرد: سالهای نو سال‌های مغتنم الهی است. سال که نو می شود معنایش این است که باز هم خدا به ما فرصت داد تا از این فرصت جدید برای توشه خود بهره مند شویم. وی ادامه داد: سال جدید خود را برای توشه گیری ابدی خود قرار دهید. فصل بهار، فصل زنده شدن طبیعت مرده است. طبیعتی که آرام است و جوش و خروشی ندارد. به درختان می نگرید و برگ سبزی بر آنها نیست، بهار که می رسد جانی دوباره می گیرند. وقتی باران آمد و فصل بهار نزدیک شد جوش و خروشی به خود می‌گیرند و از زمین مرده گیاهان زیبا بر می خیزد.

وی افزود: الحمدلله فضای کشور فضای بسیار شادی است. ان شاءالله این شادی‌ها ابدی باشد. اولین شادی، شادی مولا امیرالمونین (ع) به عنوان محبوب خدا و محبوب پیامبر (ص) است. ما با افتخار می گوییم مولای ما علی است. محبت امام علی (ع) فرا مذهبی و فرا اسلامی است. الحمدلله سال نو ما با ولادت مولا همراه شد. سال نو هم هست که با نام خدا شروع شد. در گوشه و کنار کشور گروهی هم عیدی ویژه از امیرالمومنین گرفتند و توفیق اعتکاف را پیدا کردند.
خاتمی با بیان اینکه برخی جوانان پرسیده اند مایل هستند به حوزه‌های علمیه وارد شوند اظهار کرد: حوزه‌های علمیه آغوش خود را باز کرده تا ان شاءالله آنهایی که استعداد دارند وارد شوند. از همه عزیزانی که در نوروز مشغول کار و تلاش هستند مانند اورژانس‌ها، حمل و نقل و سایر مشاغل تشکر می کنم. خدا صدا و سیما را خیر بدهد که تلاش می کنند مردم را شاد کنند. رانندگان در رانندگی دقت کنند. مسئولان و مردم تلاش کنند مشکلات عزیزانی که سیل در مناطقشان آمده برطرف شود.
وی با اشاره به دقت در تولید کالاهای مرغوب علی الخصوص برای صادرات بیان کرد: مبارزه با فساد بخشی از امنیت اقتصادی است که نقش مهمی در ولید دارد. برای رونق تولید باید کار را آسان کرد. اگر تولید کننده ببیند در عرصه تولید با کاغذبازی مواجه است کار را رها می کند. کاغذ بازی ها کنار گذاشته شود. با کاغذ بازی نمی توان انتظار رونق اقتصادی داشت. شرط رونق اقتصادی جلوگیری از واردات غیرضروری است. قانونگذار و مجریان قانون باید رونق اقتصادی را اصل قرار دهند. سال گذشته دو سفر ارزشمند رخ داد. یک سفر سفر رییس جمهور به عراق و دیگری سفر سرلشکر باقری به سوریه بود. این سفرها دو پیام داشت.
خاتمی، اضافه کرد: معنی این دو سفر این بود که آمریکایی‌ها از مدت ها قبل گفتند باید در غرب آسیا خاورمیانه جدید شکل دهیم. مدت‌ها قبل وزیرخارجه‌شان می گفت مقصودشان این است که عراق، سوریه و لبنان را در سلطه بگیرند که به فضل خدا نه تنها خاورمیانه جدید آنها شکل نگرفت بلکه مقاومت ضد آنها تشکیل شد. این سفرها، این مقاومت را تکمیل کرد. مقاومتی که خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار است.
خاتمی گفت: مقام معظم رهبری دیروز لیبرال دموکراسی غرب و چهره منافقانه اروپا را به درستی برای مردم تشریح کردند. با پیروزی انقلاب اسلامی لیبرال دموکراسی شرق فروپاشید و چند سال قبل از آن امام خمینی فرمودند که صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم به گوش می رسد و از این پس باید کمونیسم را در موزه تاریخی جست. لیبرال دموکراسی غرب احساس کرد رقیبی ندارد و یکه تاز است اما لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است. ببینید به معترضان نظام سرمایه داری چه برخوردی دارد؛ می‌کشد، مجروح می کند و کور می کند. نسل کشی در یمن را ببینید. در برابر جنایت حکام بحرین نفس نمی‌کشند. پیش چشم اینها قرارداد بین المللی برجام در اوج عهدشکنی آمریکا اتفاق افتاد اما فریاد بایسته بلند نشد.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اروپا هم با آمریکا همراهی کرد. وزیر خارجه فرانسه دروغ می گوید که به رغم خروج آمریکا از برجام تلاش قابل توجه برای حفظ برجام داشتیم. خیر شما همراه بودید و این کانال مالی شما کاملا فریبنده و به تعبیر مقام معظم رهبری به شوخی تلخ شبیه بود و گفتند تلاش‌های ما برای حفظ این توافق در حکم چک سفید امضا برای ایران و به خصوص در زمینه مسائل حقوق بشر است. خجالت بکشید، دارید مردم خود را می‌زنید و می کشید و باز هم دم از حقوق بشر می زنید؟ مرگتان باد. حقوق بشر؟ شما حقوق بشر می‌فهمید؟ شما در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستید. گور پدر شما با این چک سفید امضایتان. ما ان شاءالله به فضل خدا مقاوم می‌ایستیم و از منافع خود حمایت خواهیم کرد.
برچسب ها: سیداحمد خاتمی