به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب : ۱۷۴۸۳۶
برای اطلاع‌رسانی

دعوت بوئینگ از کارشناسان درباره مکس۷۳۷

گروه فناوری: شرکت بوئینگ از حدود ۲۰۰ خلبان، کارشناس پرواز و متخصص هوانوردی دعوت کرد تا روز سه شنبه برای اطلاع‌رسانی درباره هواپیمای مکس ۷۳۷ گرد هم بیایند.
دعوت بوئینگ از کارشناسان درباره مکس۷۳۷
تشکیل این نشست نشان می‌دهد که احتمالا نرم‌افزار پروازی تازهٔ این هواپیما به زودی تکمیل می‌شود گرچه این نرم‌افزار همچنان نیازمند تأیید قانونی خواهد بود. شرکت بوئینگ اعلام کرد این جلسه که در واشنتگنِ ایالات متحده برگزار می‌شود بخشی از برنامه این شرکت است برای ارتباط با افراد و شرکت‌هایی که با این مدل از هواپیمای بوئینگ سر و کار دارند و یا خواهند داشت و منظور از این نشست گفتگو درباره به روز‌رسانی نرم‌افزار و نیز آموزش‌های فنی درباره این هواپیما است.
 
مسئولان خطوط هوایی اتیوپی روز گذشته از بوئینگ پرسیدند که آیا این شرکت درباره نرم‌افزار «مخربی» که دماغه هواپیما را به شکلی ناگهانی پایین می‌کشد به خلبانان توضیحات کافی داده است یا خیر. جستجوی کارشناسان درباره علت سقوط مرگبار هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی، اکنون بر ایراد نرم‌افزار پرواز این هواپیما متمرکز شده است. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد بناست نرم‌افزار تازه این هواپیما تا چند هفته آینده تکمیل شده و تا ماه آوریل به تأیید این سازمان برسد.

هنوز روشن نیست که آیا آخرین به‌روز رسانی این نرم‌افزار که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا آن را «تغییرات طراحی» می‌نامد به نگرانی‌ درباره مشکلات پرواز این هواپیما پایان خواهد داد یا خیر. سقوط هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی در روز ۱۰ مارس که به کشته شدن ۱۵۷ سرنشین آن انجامید به نگرانی‌ درباره نقص فنی این هواپیما دامن زد تا جاییکه بسیاری از بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس تا اطلاع ثانوی از پرواز منع شدند. هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس پُرفروش‌ترین مدل هواپیمای بوئینگ مسافربری است و میزان سفارش و فروش آن در جهان رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.