به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۷۴۸۴۳

«تخت جمشید» بعد از فروکش کردن سیلاب

گروه جامعه: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بارش شدید باران و سیلاب در شیراز، خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است.
«تخت جمشید» بعد از فروکش کردن سیلاب
 تخت جمشید یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخی ایران در جهان است که حدود هفت سال پیش از نفوذ آب باران در قسمتهای مختلف این سازه تاریخی و ایجاد رطوبت‌های شدید که باعث متلاشی شدن سنگ‌های ۲۵۰۰ ساله این بنا شده بود، گزارش‌هایی داده شد. در آن مقطع نبود راهکارهای اجرایی و مناسب برای هدایت آب باران در تخت جمشید، اصلی ترین عامل ایجاد سیلاب و متلاشی شدن سنگ‌های تاریخی اعلام شد. با این وجود مصیب امیری به ایسنا گفت که بارش شدید بارانِ پنجم فروردین ماه، به این اثر تاریخی با اهمیت، آسیبی وارد نکرده است.او اظهار کرد: عملیات تخلیه آب و هدایت آن به سمت کانال‌های دفع آب، صاف کردن شن‌ها و بازسازی مسیر گذر بازدیدکنندگان پس از بارش شدید باران از ظهر روز دوشنبه توسط تیم حفاظت و مرمت میراث جهانی تخت جمشید آغاز شد.این تصاویر پس از بارش شدید باران، بعدازظهر روز دوشنبه پنجم فروردین از تخت جمشید گرفته شده است


 

تیم حفاظت تخت جمشید درحال هدایت آب به کانال‌ها

بارش شدید باران در پنجمین روز از آغاز سال ۹۸، سبب طغیان رودخانه در شیراز و وقوع سیل شد که بر اثر آن ۱۹ نفر (تا این لحظه) جان خود را از دست داده اند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تخت جمشید