به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۷۴۸۶۷
آژانس‌ها پول این تورها را کامل پس دهند

اعلام شرایط «فورس ماژور» برای تورهای مسافرتی

گروه فرهنگ و هنر: معاون گردشگری کشور با اعلام شرایط «فورس ماژور» برای تورهایی که به شهرهای سیل زده برگزار می شود، تاکید کرد: لغو کردن این تورها تا پایان این هفته مشمول پرداخت جریمه نمی‌شود و درصورت انصراف از سفر به شهرهای درگیر سیل، آژانس باید هزینه کامل را به مسافر عودت دهد.
اعلام شرایط «فورس ماژور» برای تورهای مسافرتی
ولی تیموری در گفت و گو با ایسنا از هماهنگی با جامعه هتلداران و انجمن آژانس‌های مسافرتی در پی شرایط اضطراری که وقوع سیل در برخی مناطق کشور برای مسافران ایجاد کرده است، خبر داد و گفت: با هماهنگی جامعه هتلداران قرار شد از آن دسته مسافرانی که از قبل نسبت به رزرو هتل‌ها، اقدام کرده و اکنون به دلیل وقوع سیل امکان حضور در مراکز اقامتی را ندارند، هزینه کنسلی دریافت نشود.
 
وی اضافه کرد: با هماهنگی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران قرار شد تورهایی که از روز گذشته (دوشنبه ۵ فروردین ماه) تا پایان این هفته به شهرهای سیل زده برگزار می‌شود، درصورت انصراف از مسافر جریمه ای دریافت نشود و هزینه تور به طور کامل عودت داده شود. رئیس سازمان هواپیمایی نیز اعلام کرد که به دلیل شرایط جوی، درخواست کنسلی بلیت مسافران هوایی تا پایان هفته بدون اخذ جریمه انجام می‌شود.

با وجود این هماهنگی و اعلام شرایط "فورس ماژور" اما برخی آژانس‌های مسافرتی از بازپرداخت هزینه تورهای کنسل شده به مردم، خودداری کرده که این باعث اعتراض و مراجعه آنها به اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان‌هایی مثل تهران شده است.
 
مرجع : ایسنا