به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۷۶۱۸۰

تدارك برپایی بزرگترین راهپیمایی تاریخ ونزوئلا

تدارك برپایی بزرگترین راهپیمایی تاریخ ونزوئلا
گروه بین‌الملل: «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا که ریاست مجمع ملی ونزوئلا را نیز برعهده دارد، ضمن دعوت از مردم برای برگزاری راهپیمایی در تاریخ یکم می ۲۰۱۹، از ارتش و نیروهای مسلح این کشور خواست که با حمایت از وی، علیه مادورو قیام كنند.

به نوشته «رویترز» وی طی سخنرانی در تجمع هواداران خود در شرق «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا، مدعی شد: «اگر مردم بگویند دیگر کافی است، آنها نیز مجبور می‌شوند گوش دهند. ما از مردم می‌خواهیم که به بزرگترین راهپیمایی تاریخ ونزوئلا برای پایان دادن به (دولت مادورو)‌ بپیوندند». رهبر مخالفان ونزوئلا البته مقصد راهپیمایی یکم می را مشخص نکرد اما عده‌ای از نزدیکان وی می‌گویند که به‌احتمال زیاد تظاهرات‌کنندگان قرار است به سمت کاخ ریاست‌جمهوری این کشور حرکت کنند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد. گوآیدو از سوی آمریکا، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و همچنین کشورهای اروپایی به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است.