به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۷۶۳۲۵

افزایش قربانیان مسیحیان سریلانکا به ۲۹۰ كشته

گروه بین‌الملل: تعداد قربانیان حملات انتحاری علیه مسیحیان سریلانکا به ۲۹۰ کشته و حدود ۵۰۰ زخمی افزایش یافت.
افزایش قربانیان مسیحیان سریلانکا به ۲۹۰ كشته
ریوان گاناسرکارر، سخنگوی پلیس کلمبو ضمن تایید افزایش شمار کشته شدگان انفجارهای تروریستی مرگبار روز یکشنبه همزمان با برگزاری عید پاك در چند كلیسا از پایتخت سریلانکا به ۲۹۰ نفر یادآور شد که تاکنون ۲۴ مظنون به دست داشتن در این حملات از سوی ماموران امنیتی دستگیر شده اند. آخرین گزارش ها در این خصوص همچنین حاکی است که یک بمب دست ساز در نزدیکی فرودگاه کلمبو، پایتخت سریلانکا کشف و خنثی شده است.

این وسیله دست ساز انفجاری آخرین ساعات شامگاه یکشنبه در جاده ای که به ترمینال اصلی فرودگاه منتهی می شد کشف و توسط نظامیان نیروی هوایی ارتش این کشور خنثی شده است. گفتنی است که ترمینال اصلی فرودگاه کلمبو برغم رویدادهای روز گذشته باز است و تحت تدابیر شدید امنیتی به فعالیت خود ادامه می دهد. دولت سریلانکا بلافاصله پس از انفجارهای مرگبار روز یکشنبه که گفته می شود توسط عوامل انتحاری گروه های افراطی صورت گرفته اقدام به مسدود کردن شبکه های اجتماعی و وضع مقررات منع آمد و شد کرد.
 
هشت انفجار مهیب روز یکشنبه در چند هتل و کلیسا پایتخت سریلانکا را در کانون خبرهای اصلی رسانه های جهان قرار داد. واتیکان، ایالات متحده آمریکا، هند و بسیاری از کشورهای جهان به این حملات واکنش نشان دادند و این واکنش ها همچنان ادامه دارد. سریلانکا، کشوری بیست و یک میلیون نفری که اغلب ساکنان آنرا بودایی‌ها و اقلیت مسلمان و مسیحی تشکیل می دهند حدود یک میلیون و دویست هزار کاتولیک را در خود جای داده که این میزان هفت درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
برچسب ها: سریلانکا