به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۱۷۸۱۴۸
روحانی: باید شجاع باشیم، نترسیم

کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می‌رویم اما مشکلات حل نمی‌شود

گروه سیاسی: حسن روحانی می‌گوید: کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می‌رویم و رأی می‌دهیم اما مشکلات حل نمی‌شود، درست است که صد درصد مشکلات حل نمی‌شود اما در هر گام می‌توانیم حرکت جدیدی انجام دهیم. باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم.
کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می‌رویم اما مشکلات حل نمی‌شود
رئیس‌جمهور با تاکید براینکه کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل 2 قطعنامه اجمالی به نفع آراء ملت ایران به دست آورد که یکی از این قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت وگوی تمدن‌هاست، گفت: گفت وگوی تمدن‌ها ره‌آورد فکری و نظری ملت بزرگ ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه شب در دیدار صمیمی با جمعی از دانشجویان و جوانان، با اشاره به اینکه «در آن روز به رغم برخی تنگناها، مردم کار خود را به خوبی انجام دادند»، افزود: در 2 سال گذشته ملت ایران به رغم همه تنگناها و مشکلات قدم‌های بسیار بلندی را برداشت و هر کجا که نسل جوان کشور حضور داشت و دانش‌آموزان و دانشجویان و نسل فعال جامعه بودند، توانستیم به راحتی یا سختی کمتر، از مشکلات و تنگناها عبور کنیم.
وی با بیان اینکه «ما همان ملتی هستیم که توانستیم در سایه حضور فعال تحصیلکردگان جامعه به نام دیپلمات‌ها از دایره سخت و تنگی که دشمنان بوجود آورده بودند، رها شویم»، گفت: ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب تا سال 1385 اجازه نداد که کشور در دام فصل 7 منشور سازمان ملل قرار گیرد و حتی در دوران جنگ و روزهای سخت آغاز انقلاب نیز اینچنین نشد، اما متأسفانه دشمنان ملت در زمانی موفق شدند که کشور را در ماده 41 فصل 7 یعنی مرز جنگ و تجاوز به کشور قرار دهند.
رئیس جمهوری تصریح کرد: اما صندوق آراء، حضور مردم و اراده ملت بود که توانست این زنجیرها را بگسلد به گونه‌ای که هیچ‌کس در دنیا فکر نمی‌کرد که ملت ایران در یک روز و یک ساعت بتواند 7 قطعنامه سازمان ملل را لغو کند و این افتخار تاریخی صرفاً متعلق به ملت ایران است و هیچ ملتی تاکنون نتوانسته این قطعنامه‌های خطرناک را ملغی کند. روحانی ادامه داد: کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل 2 قطعنامه اجمالی به نفع آراء ملت ایران به دست آورد که یکی از این قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت وگوی تمدن‌هاست که به اتفاق آراء در دولت برادر عزیزم سید محمد خاتمی در تاریخ ملل متحد به نام ایران ثبت شد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه خاطره‌ای که ایرانی‌ها از سازمان ملل متحد دارند همان شعر 'بنی‌آدم اعضای یک پیکرند' سعدی است که در این سازمان نقش بسته است، گفت: خاطره دومی تحت عنوان گفتگوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد ثبت شد که ره‌آورد فکری و نظری ملت بزرگ ایران است.
روحانی اظهار داشت: بار دیگر در دولت تدبیر و امید قطعنامه‌ای دیگر تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و در تاریخ ملل ثبت شد.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: 2 بار با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران 2 قطعنامه به اتفاق آراء از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد که حتی دشمنان ملت ایران هم در جریان تصویب آن جرات نکردند با آن مخالفت کنند. روحانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که می‌توانیم حرف و منطق خودمان را به کرسی بنشانیم، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار زیادی انجام شده برغم اینکه با مشکلات و بحران‌های زیادی هم مواجه بودیم.
رئیس جمهوری افزود: زلزله و سیل در سال‌های اخیر را شاهد بودیم، اما ده‌ها زلزله و سیل دیگر هم بود که کمتر راجع به آن صحبت شد و این در حالی بود که ملت ما و نسل جوان ما ،دانشگاهیان و نخبه‌های ما و اراده ملت ما از زن و مرد و پیر و جوان و همه اقوام برابر این بحران‌ها ایستادگی کردند.
روحانی در تشریح اقدامات بزرگ انجام شده، گفت: در14 ماه توانستیم 95 هزار خانه مسکونی را بازسازی و مرمت کنیم و ملت توانست در سیلابی بی‌سابقه که تقریباً 25 استان کشور را در بر گرفت، با کمترین خسارت جانی از بحران عبور کند و قدم‌های خوبی برای پیشگیری برداشته ایم.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تعداد سمن‌ها که تعداد آن قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم 100عدد بوده به 2600 رسیده است، گفت: اقدامات مؤثری در دولت یازدهم انجام گرفته که کمتر برای مردم تبیین شده است. اینکه در استان‌های شمال غرب ایران و آذربایجان غربی، سیل نتوانست خسارت بزند، بخاطر لایروبی‌های عظیمی بود که در دریاچه ارومیه انجام می‌شد و برنامه‌ریزی‌هایی بود که برای هدف دیگری انجام می‌شد اما در سیلاب به ما کمک کرد. سدها در سیلاب اخیر مانع تخریب گسترده شدند و 70 میلیارد متر مکعب آب را مهار کردند که اگر این سدها نبود معلوم نبود بر سر خوزستان چه می‌آمد.
روحانی با بیان اینکه در خوزستان با پیشگیری موفق شدیم سیل را مهار و کنترل کنیم، گفت: در گلستان نیز زهکشی‌ها در 20 هزار هکتار در اراضی استان به منزله کانال و سد عمل کردند و به عاملی برای کمک به مردم تبدیل شدند و اینها کارهای بزرگی است که انجام شده، اما کمتر در مورد آن صحبت شده است.
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان و جوانان با اشاره به سخنان مطرح شده از طرف 5 تن از نمایندگان جمع حاضر، گفت:‌ سخنان امروز جوانان ما بسیار امیدبخش بود و مشخص کرد سرمایه‌ای که باید وارد کشور شود، تنها پول و سرمایه مادی نیست، بلکه تحصیلات و اندوخته نسل جوان ما و مغزهای متفکر جوانان، بزرگترین ره‌آورد برای توسعه کشور ماست.
روحانی با اشاره به حمایت دولت‌های یازدهم و دوازدهم از شرکت های دانش‌بنیان در کشور، گفت: ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان را حمایت کردیم که علاوه بر اشتغال آفرینی برای 300 هزار نفر ، ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کرد و این نشان می‌دهد که علم و فناوری ما می‌تواند تحول بزرگی در کشور ایجاد کند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در سالهای گذشته ۷۰ هزار شغل در حوزه صنعت گردشگری ایجاد شد، گفت: بوم‌گردی، روستاهای کشور را رونق داده اما در مورد رونق روستاها کمتر گفته می‌شود. این در حالی است که رسانه‌ها بیشتر از سختی‌ها می‌گویند.
روحانی با بیان اینکه متأسفانه کارهای بزرگی که در روستاها انجام شده، کمتر دیده می شود، اظهارداشت:طی دو سال گذشته یک هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد شده، بیش از 9500 روستا دارای آب آشامیدنی سالم شده، تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور دارای برق شدند و سالانه 3 هزار روستا به شبکه گاز وصل می‌شوند. رئیس جمهوری افزود: تقریباً هر روز 10 روستا به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود و امروز با توسعه فضای مجازی روستائیان ما کالاهای تولیدی خود را در کشورهای مختلف جهان به فروش می‌رسانند و بومگردی را در فضای مجازی توسعه دادند و این یک تحول اساسی بوده است.
روحانی با اشاره به اینکه کشاورزان در ابتدای این دولت ۴ میلیون و اکنون ۱۳ میلیون تن گندم به دولت می فروشند، افزود: قیمت گندم در آغاز دولت 400 تومان بوده و امروز 1700 تومان شده است هر چند که تورم بالا رفته، اما درآمد یک گندمکار هم 12 برابر شده است، اما نه تنها رادیو و تلویزیون بلکه دیگر رسانه‌ها هم از خدمات بزرگی که انجام شده کمتر سخن می‌گویند و گام‌های بلندی که در کشور برداشته شده بخوبی تبیین نمی‌شود. رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز رتبه خلاقیت نسل جوان ما از 120 در آغاز دولت یازدهم و دوازدهم به عدد 65 رسیده، گفت: این نشان‌دهنده حرکت بزرگ علمی برای نسل جوان کشور است و امروز خوشحالم که بگویم مصوبه جدیدی در دولت در مورد بیمه و مالیات شرکت‌های نوآفرین و استارت‌آپ‌ها تصویب شد که خبر خوب دولت برای نسل جوان است.
روحانی با بیان اینکه دولت فضای کار و تلاش برای جوانان را ایجاد کرده، گفت: اینکه در عرض 2 سال 1130 نفر از تحصیلکرده‌های ما در دانشگاه‌های برتر دنیا به کشور بازگشته‌اند، به این معناست که محیط برای نسل جوان تحصیلکرده مساعدتر شده و فضای کسب و کار در کشور ما بهتر شده است و همه این شرایط معنایش این است که به رغم سختی‌ها و تحریم‌ها می‌توانیم شغل جدید بوجود آوریم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه دیگر اشتغال خالص در کشور مثل گذشته و 12 هزار نفر در سال نیست، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حداقل اشتغال خالص ما به طور متوسط حدود 500 هزار نفر در سال بوده است، یعنی ما می‌توانیم و نسل جوان و دانشگاهی ما می‌تواند برای نسل جوان مهارت‌افزایی کند.
روحانی خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم پایان دوره تحصیل در دانشگاه فقط یک برگ کاغذ به معنی لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری نباشد، پایان دوره تحصیلی باید توأم با مهارت، در یک رشته باشد و این شدنی است. دانشگاه‌های ما باید فضا را برای این هدف متحول کنند. رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه راه توسعه سریعتر، همفکری و همصدایی است، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهید کشور در مسیر توسعه و پیشرفت سریع قرار گیرد، راه آن همفکری و همصدایی است و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ملت و بویژه نسل جوان نیست. روحانی تاکید کرد: کسی نگوید که ما پای صندوق رأی می‌رویم و رأی می‌دهیم اما مشکلات حل نمی‌شود، درست است که صد درصد مشکلات حل نمی‌شود اما در هر گام می‌توانیم حرکت جدیدی انجام دهیم. باید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنیم.
رئیس جمهوری با تاکید بر حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های استفاده نشده از اصول مترقی قانون اساسی، گفت: حضور نسل جوان و تلاش برای استفاده از ظرفیتهای استفاده نشده قانون اساسی راه حل مشکلات است و قانون اساسی ما ظرفیت‌های بالایی دارد که یکی از آنها اصل 59 است که می گوید اگر در یک مسأله مهم فرهنگی، اجتماعی یا سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آراء برویم تا مردم نظر دهند. طبق این اصل و در مسایل اساسی نمایندگان ملت در مجلس می‌توانند تصمیم بگیرند تا موضوع به رأی عمومی گذاشته شود و مشکل حل شود.
وی با بیان اینکه 29 اردیبهشت یادآور روز شور ملت ایران بویژه نسل جوان کشور، پای صندوق آراء بود، تصریح کرد: حضور مردم پای صندوق ها به معنای اراده یک ملت برای بازسازی و نوسازی کشور و جامعه است.
رئیس جمهوری تاکید کرد: در قانون اساسی ما ظرفیت کامل است. ملت ما رشید است و جوانان ما تحصیلکرده و غیور هستند.
روحانی با بیان اینکه در کشور بیش از 4 میلیون نفر در دانشگاه تحصیل می‌کنند و 14 میلیون نفر جامعه دانش‌آموزان ما هستند، گفت: 18 درصد جمعیت کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که این یک استعداد بزرگ است و باید از این استعداد استفاده کنیم. رئیس جمهوری در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید شجاع باشیم، نترسیم، کنار هم بایستیم، همنوا باشیم در این صورت کشور را نجات خواهیم داد.

 
برچسب ها: حسن روحانی

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۲۸
مثل اینکه شما تو این کشور نیستید. (363616)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۱۷:۲۱
رفتیم پای صندوق اما............... (363635)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۲۲:۲۶
آقای روحانی چرا تا به این اندازه حرفتان بی منطق است ملت را بیچاره کردی (363645)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۲۳:۳۲
بگمانم متولیان کشوربنظرملت دربرزاری انتخابات آزادومشارکت حداکثری اهمیت نمیدهندوعادت کردندبه داشتن مجلس فرمایشی ومنفعل وکم وزن!بدین لحاظ امیدی به بهترشدن اوضاع نیست ودورباطل. (363646)
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۰:۱۱
سلام جناب روحانی باآن امار های غلطت ،خودت هستید آمار اختلاس وتورم ۵۰۰در صدت راچرا عنوان نمی کنید من یک اصلاح طلبم که شکر خوردم به تورای دادم از ملت عذر خواهی وخدا طلب بخشش دارم، (363647)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۰:۵۶
آقای روحانی حضرتعالی درسخنرانیهای اخیربه اتحادملت دراین زمان حساس تاکیدفرمودین امابه لوازم آن اشاره ای نداشتین.بیشک تاییدمیکنیدیکی ازعوامل اصلی ایجاداتحاداحترام به دیدگاه اکثریت ملت درنحوه اداره کشوراست که نیست.درکشوریکه بیش از55درصدخانوارزیرخط فقرودرآمدشان زیر3میلیون ویک میلیون وحتی کمترازپانصدهزارتومانه ومدیران آن بالای ده میلیون وبیست وسی میلیونه حرف ازاتحادبی معناست! (363648)
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ۰۸:۳۶
اما ما میگیم، نمیریم پای صندوق رای تا همه چی درست بشه!چیزی که ما میگیم خیلی با این متفاوته!!! (363650)