به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۷۸۳۵۳

آیت‌الله مکارم ارتباط با بازار شکر را تکذیب کرد

آیت‌الله مکارم ارتباط با بازار شکر را تکذیب کرد
گروه اقتصادی: دفتر آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به نامه جمعی از ارادتمندان این مرجع تقلید، شایعات مطرح شده درباره ایشان را تکذیب کرد. متن این نامه به شرح زیر است:
باسمه تعالی
مدیریت محترم دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی
ضمن عرض سلام و ابراز ارادت
همانگونه که مستحضر هستید مدتی قبل وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در سخنانی مضحک مدعی شده بود که آیت الله مکارم شیرازی در تجارت شکر فعالیت داشته و از این راه منافع مالی بسیاری تصاحب کرده‌اند لذا خواهشمند است با توجّه به بحث‌هاى مکرّر، شایعات و مطالب دروغین فراوانی که در مورد کارخانجات خیالی تحت اختیار معظم له و تصاویر مربوط به صورتجلسه تعیین میزان سهام شرکت قند دزفول که برخی آن را سندی برای دست داشتن ایشان در امور اقتصادی می‌پندارند و همچنین داستان دروغین فردی به نام مدلّل که او را داماد معظم له معرفی می‌کنند، در صورت صلاحدید برای تنویر افکار عمومی پاسخ بفرمایید.
جمعی از ارادتمندان مرجعیت

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است:
باسمه تعالی
با اهداء سلام و تحیت
این سخنان کذب محض است و بارها این مسائل را تکذیب کرده ایم. نه یک سهم از کارخانه‌اى در اختیار آیت الله مکارم شیرازی است و نه یک گرم شکر.
در مورد تصاویر منتشر شده نیز مسئله این است که بیش از 20 سال قبل جمعی از خیرین سهامی از آن کارخانه را برای حوزه علمیه خریداری کردند. بعد از مدت کوتاهی که دیدند نمی‌توانند مشکلات را حل کنند ، آن را به دیگران واگذار کردند و وجه آن، برای ساختن مسجد، مدرسه و خانه عالم در مناطق محروم مصرف شد و معظم له یک ریال از آن را در اختیار نداشته و ندارند و این مسئله در همان زمان (بیش از بیست سال قبل) خاتمه یافته است.
در مورد فردی بنام مدلل ، باید توجه داشته باشید که آیت الله مکارم شیرازی نامبرده را ندیده و نمی‌شناسند و هیچگونه رابطه ای با نام برده نداشته و ندارد و به طور کلی در خانواده و اطرافیان معظم له هیچ فردی مرتبط با این فرد و سایر امور مطرح شده در نامه وجود ندارد.
توجه داشته باشید کسانی که نه ایمان دارند و نه وجدان ، از تکرار دروغ‌های خود ابا ندارند و این نشانه بى ایمانى، بى‌تقوایى و نداشتن شرافت انسانى است.
عجیب آنکه این شایعات و دروغ ها تا آنجا پیش رفته که وزیر امور خارجه آمریکا هم این دروغ را تکرار کرده است ، البته این دروغ‌هاى مضحک سبب مى شود که همه آزاد اندیشان دنیا نسبت به خبرهاى آنها بى اعتماد شوند و در دام توطئه‌هاى آنها گرفتار نشوند.