به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۸۵۲۴۱
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی

خانواده میترا استاد، نجفی را بخشیدند

گروه جامعه: مسعود افرازه وکیل مدافع اولیادی دم میترا استاد با تایید خبر بخشش نجفی از سوی خانواده میترا استاد گفت: رضایت خانواده استاد به دادگاه اعلام شده است.
خانواده میترا استاد، نجفی را بخشیدند
«مسعود استاد» با انتشار پیامی در فضای مجازی از بخشش محمدعلی نجفی قاتل خواهرش میترا استاد خبر داده است. مسعود استاد، برادر «میترا استاد» در صفحه اینستاگرام خود از بخشش محمدعلی نجفی خبر داد و اعلام کرد: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور،و وکلای‌مان مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم،مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم. امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد.» مسعود افرازه وکیل مدافع اولیادی دم میترا استاد با تایید خبر بخشش نجفی از سوی خانواده میترا استاد گفت: این خبر صحت دارد و رضایت خانواده استاد به دادگاه اعلام شده است.


هفتم خرداد ماه سال جاری،: محمدعلی نجفی با استفاده از سلاح گرم، میترا استاد همسر دوم خود را به قتل رساند. وی انگیزه خود از این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرده‌بود. حدود یک ماه بعد و پس از چند جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه جنایی، نجفی به جرم «قتل عمد» به «قصاص» محکوم شد.

احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران از احتمال 3 سال حبس برای قاتل عفو شده (محمدعلی نجفی) خبر داد.
احمد محمدی سهروردی در رابطه با اعلام رضایت و بخشش نسبت به محمدعلی نجفی به عنوان فردی که مرتکب قتل عمد شده گفت: احتمال 3 سال حبس برای قاتل عفو شده می‌رود.
وی ادامه داد: چنانچه قاتل با رضایت اولیای دم مواجه شود و رضایت هم از سوی اولیای دم داده شود از بابت بازدارندگی ارتکاب جرم در جامعه، قاضی می‌تواند تا سه سال حکم حبس برای مجرم تعیین کند.
محمدی گفت: حکم قصاص برای زمانی است که فردی که مرتکب جنایت شده و قتل نفس کرده، احساس نکند که ممکن است در ازای این عمل نادرست خود، امنیت داشته و مجازاتی برایش نباشد.
عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران در مورد اینکه در شرایط فعلی که اولیای دم رضایت داده‌اند باز هم می‌توانند دیه گرفته یا پولی میانشان رد و بدل شود، گفت: اولیای دم می‌توانند رضایت دهند این موضوع یک حق است و می‌توانند کمتر از دیه معادل یا بیشتر از آن را بگیرند یعنی می‌توانند بالاتر از رقم دیه بخواهند و این حدی ندارد. در قانون آمده چیزی که رضایت درونی اولیای دم را تأمین کند بنابراین می‌تواند حتی رقم میلیاردی هم شود.