به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۱۸۵۳۷۷

بازداشت6دختربه اتهام تلاش برای ورود به ورزشگاه!

گروه ورزشی: چند دختر و زن به اتهام «تلاش برای ورود به ورزشگاه» بازداشت شدند.
بازداشت6دختربه اتهام تلاش برای ورود به ورزشگاه!
براساس گزارش‌های منتشر شده، این افراد روز دوشنبه هفته جاری بازداشت شده‌اند. در این گزارش‌های تایید نشده ادعا شده که بازداشت این افراد «با شکایت و درخواست» مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران رخ داده است! در میان افراد بازداشت شده، پنج تن از کسانی که با گریم در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شدند و یک عکاس روزنامه «دنیای اقتصاد» - فروغ علایی - حضور دارند. زهرا خوشنواز، هدیه مروستی و لیلی ملکی از جمله دیگر افراد بازداشت شده هستند. بازداشت این افراد در حالی رخ می‌دهد که پیشتر جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به مهدی تاج از او خواسته بود تا زمان برگزاری دور مقدماتی مسابقه‌های انتخاباتی ‌جام‌جهانی شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند. نخستین بازی خانگی ایران روز دهم اکتبر (۱۸ مهر) مقابل تیم کامبوج برگزار خواهد شد. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ایران در پی فشارهای فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، و تلاش‌های فعالان مدنی در ماه‌های اخیر در چند مسابقه به طور گزینشی شرایط ورود تعدادی از زنان را به ورزشگاه فراهم کردند، اما این اقدام از یک سو با انتقاد مقام‌های جمهوری اسلامی روبرو شد، و از سوی دیگر هیئت حقوق بشر فیفا آن را تبلیغاتی خواند.

توضیح فدراسیون در مورد یک بازداشت
در پی انتشار شایعاتی مبنی بر نقش آفرینی فدراسیون فوتبال در یک بازداشت پر سر و صدا، این سازمان دخالت خود در این امر را تکذیب کرد.
به گزارش "ورزش سه"، امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال، شایعات منتشره پیرامون شکایت رییس فدراسیون از فرد یا گروهی از افراد را تکذیب کرد. طی ساعات گذشته اخباری در فضای مجازی در مورد بازداشت دخترانی در حال انتشار است، که طی سال گذشته با تغییر ظاهر خود به استادیوم های مختلف رفته اند و حالا سخنگوی فدراسیون فوتبال می گوید که این بازداشت‌ها (در صورت صحت)هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد.