به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۸۵۴۱۲

ارتقای دستگاه پردازش اطلاعات با سرعت نور

گروه علم و فناوری: گروهی از دانشمندان "دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس" که پیشتر موفق به طراحی دستگاهی شده بودند که اطلاعات را با سرعت نور پردازش می‌کرد، اکنون در مطالعه اخیرشان عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده‌اند.
ارتقای دستگاه پردازش اطلاعات با سرعت نور
تیمی از دانشمندان "دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس" (UCLA) اخیرا تغییراتی را در دستگاه شبکه عصبی نوری که در مطالعه پیشین خود طراحی کرده بودند، اعمال کردند. این بدان معنا است که این دستگاه اکنون می‌تواند اشیاء یا اطلاعات را با سرعت نور تشخیص دهد.

تاثیر این دستگاه بر زندگی انسان
این دستگاه با استفاده از موازی سازی و مقیاس پذیری سیستم‌های محاسباتی مبتنی بر نور می‌تواند ساختارهای دوربین هوشمندی را که اطلاعات را به سادگی با الگوهای نوری که از طریق یک ساختار مواد با موتور سه بعدی اجرا می‌شوند، ایجاد کند.این دستگاه می‌تواند در سیستم خودروهای خودران یا ربات‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. با کمک دستگاه مذکور، خودروهای خودران یا ربات‌ها می‌توانند اجسام را خیلی سریع‌تر شناسایی کنند و تصمیمات بهتر و مؤثرتر بگیرند.این سیستم لایه‌های ناهموار توسعه داده شده توسط فناوری چاپ ۳ بعدی را که نور ورودی را منتقل می‌کند، ترکیب می‌کند. در پشت این لایه‌ها تعدادی از آشکارسازهای نور به صورت جداگانه در رایانه‌ای قرار گرفته‌اند که از طریق مشاهده اینکه بیشترین نور از کجا می‌آید، جسم وارد شده را بررسی می‌کنند.

آنچه که پژوهشگران طی این مطالعه انجام دادند، افزودن بخش دوم ردیاب‌ها به دستگاه مذکور بود که این موضوع دقت دستگاه را به طور چشمگیری افزایش داد. این موضوع محققان را قادر می‌سازد تا دقت پیش‌بینی خود را برای اجسام ناشناخته‌ای که توسط شبکه عصبی نوری آنها مشاهده می‌شود، بهبود بخشند."آیدوگان اوزکان"(Aydogan Ozcan) استاد دانشکده مهندسی رایانه و برق دانشگاه کالیفرنیا، لس انجلس و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این پیشرفت می‌تواند سبب شود تا دوربین‌های هوشمند کار محاسباتی خود را سریع و تنها با استفاده از فوتون‌ها و تعامل با مواد سبک انجام دهند.یافته‌های این مطالعه در مجله "Advanced Photonics" منتشر شد.
مرجع : ایسنا