به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۸۵۴۲۹

روسیه، بندر چابهار را از ایران اجاره می‌کند!

گروه اقتصادی: رسانه های روسی گزارش دادند که دولت روسیه به دنبال اجاره بندر چابهار برای انتقال کالا به سایر کشورها خصوصاً شبه قاره هند است!
روسیه، بندر چابهار را از ایران اجاره می‌کند!
در همین رابطه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه گفت: اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند سبب شده تا دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه قاره هند ابراز تمایل کند. میلوشکین سرگی اظهار داشت: بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند نقش مهمی دارد و روسیه از انتقال کالا از این بندر استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد و ساخت ترمینال اختصاصی از قبیل ترمینال اختصاصی کانتینر و فله مایع در بندر شهید بهشتی از برنامه‌های دولت روسیه است. وی گفت: چابهار زیرساخت‌های خوبی در زمینه ترانزیت کالا دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای مختلف همسایه آبی و خاکی ایران داشته باشد. همچنین مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز، بر زیرساخت‌های ایجاد شده، تخفیف‌ها و تشویق‌ها برای صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری و انتقال کالا از طریق بندر چابهار برای صاحبان کالا و سرمایه گذاران روس وجود ندارد.

بهروز آقایی افزود: بندرچابهار با توجه به موقعیت راهبردی متصل به آب‌های آزاد میتواند کشورهای آسیای میانه را به اقیانوس هند وصل کند. پیشتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با پوتین، رئیس جمهور روسیه بیان اینکه پیوند بخش های تجاری ، حمل و نقل و بانکی، روابط دو کشور را پایدار می کند گفته بود: انجام معاملات با ارزهای ملی دو کشور گام بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی است.
برچسب ها: بندر چابهار