به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۸۵۷۵۱

آینده «مرد عنکبوتی» همچنان در هاله‌ای از ابهام

گروه فرهنگ و هنر: گویا کمپانی‌های مارول و سونی به توافق مالی نرسیده‌اند و این بدین معناست که «مرد عنکبوتی» جایی در دنیای مارول نخواهد داشت.
آینده «مرد عنکبوتی» همچنان در هاله‌ای از ابهام
به نظر می‌رسد سونی و مارول در حال پایان دادن به همکاری موفقیت آمیز خود هستند. این در حالی است که مدت کوتاهی پیش خبر رسید که فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ کمپانی سونی رسیده استاین جدایی پس از آن جدی شد که مارول و کمپانی مالک آن یعنی دیزنی برخلاف قرارداد قبلی خود خواستار سهم بزرگتری از پروژه‌های آینده «مرد عنکبوتی» شدند؛ قراردادی که طی آن به مارول تنها ۵ درصد از فروش کل و البته حق بهره‌برداری کامل از محصولات تجاری جانبی هر فیلم می‌رسید.در بیانیه‌ای که سونی منتشر کرده، این کمپانی از قطع همکاری خود با کوین فایگی – رئیس مارول – اظهار تاسف و ناامیدی کرده است.سونی در بیانیه خود گفته است: ما متاسف و ناراحتیم ولی به تصمیم دیزنی برای قطع این همکاری احترام می‌گذاریم. این بیانیه در ادامه افزوده است که متوجه مسئولیت‌های جدید و بزرگ فایگی بعد از به مالکیت درآمدن مارول توسط دیزنی هست.

در بیانیه آمده است: ما امیدواریم در آینده تغییراتی رخ دهد اما در عین حال متوجه هستیم مسئولیت‌های جدیدی که دیزنی بر دوش فایگی انداخته است به او اجازه تمرکز بر دارای‌هایی که در اختیار مارول نیستند را نمی‌دهد. فایگی مردی فوق‌العاده است و ما سپاسگزار کمک و راهنمایی‌های او در راهی که آغاز کرده‌ایم هستیم و آن را ادامه خواهیم داد.مارول و دیزنی همکاری مشترک خود را اولین بار با سری جدید «مرد عنکبوتی» با نقش‌آفرینی تام هالند آغاز کردند. طبق این قرارداد پیچیده، فایگی تهیه‌کنندگی ارشد فیلم‌های سونی همچون «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» را برعهده گرفت و این ابرقهرمان عنکبوتی اجازه پیدا کرد در آثاری از مارول همچون «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و ۲ فیلم «انتقام‌جویان» حضور یابد.

دو کمپانی از مدت‌ها پیش درگیر مذاکراتی فشرده بودند تا بتوانند پروژه مجموعه فیلم‌های جدید «مرد عنکبوتی» با بازی تام هالند را به پیش برند، اما به نظر می‌رسد این تلاش‌ها راه به جایی نبرده است و این یعنی مرد عنکبوتی به طور کل از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول حذف خواهد شد.سونی چند روز پیش اعلام کرد پس از تقریبا ۷ هفته اکران «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، این فیلم با گذر از فروش ۱٫۱۰۹ میلیارد دلاری و پشت سر گذاشتن «اسکای‌فال» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این کمپانی بدل شده است.سونی حق امتیاز شخصیت «مرد عنکبوتی» را از سال ۱۹۹۹ در اختیار دارد. در آن سال‌ها کمپانی مارول درگیر بحران بی‌پولی و سر و کله زدن با ورشکستگی احتمالی بود و شروع به واگذاری حق امتیاز برخی از کاراکترهای خود از جمله مرد عنکبوتی نمود. گرچه این کمپانی در طول سال‌های گذشته به تدریج تمامی این امتیازات را بازپس گرفت اما «مرد عنکبوتی» با اختلاف محبوب‌ترین شخصیتی است که مارول همچنان کنترل آن را در دست ندارد.
مرجع : صبا
برچسب ها: مرد عنکبوتي