به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۱۸۸۶۷۹

محمود احمدی‌نژاد: بر سر یارانه‌ها پدرم را درآوردند!

محمود احمدی‌نژاد: بر سر یارانه‌ها پدرم را درآوردند!
گروه سیاسی: محمود احمد‌ی‌نژاد در سخنانی گفته است: بر سر یارانه‌ها پدر ما را درآوردند! می‌گفتیم آقا یکدفعه تمامش کنید تا پول مردم را بدهیم دستشان دیگر. تازه ما مصرف داخلش را می‌خواستیم بدهیم به مردم نه کُل تولید را. مخالفت مخالفت مخالفت! کارشکنی، کارشکنی! و بعد چیزی را تصویب کردند که نشود آن را اجراء کرد.
رییس‌جمهور سابق افزود: 160 جلسه رفتیم و به تمام سوالات هم پاسخ دادیم ولی باز بیرون می‌آمدند و مصاحبه می‌کردند! می‌گفتیم مشکلی هست؟ می‌گفتند بله! باز می‌رفتیم جلسه می‌گذاشتیم و همان سوال‌ها! دست آخر هم گفتند ببین! این 45 هزار تومان را می‌خواهی بدهی، بده ولی حواست باشد در مردم این باور درست نشود که این پول مال خودشان است! اگر باور کنند کشور مال خودشان است، آنوقت یکجور دیگر عمل می‌کنند. باید فکر کنند که این پول صدقه‌ای است که آدمهایی که در حکومت هستند دارند می‌اندازند جلویشان!
 
احمدی‌نژاد ادامه داد: به من گفتند، من این را در تریبون عمومی هم گفته‌ام. می‌گویند اگر وضع مردم خوب شود دیگر زیر بار ما نمی‌روند! گفتم خدا ان شاءالله این بار شماها را از ریشه بکَند و ملت را نجات بدهد. یعنی همه ملت باید در رنج باشند که یک تعداد آدم سر پست‌ها باشند؟ پیامبران آمدند تا همین تفکر را بشکنند، بزرگترین بت‌پرستی همین است.

وی ادامه داد: دیدید که چگونه می‌گویند؟ " شب‌هایی که می‌خواهیم یارانه بدهیم ما فلان هستیم! " آقا از جیب عمه‌ات می‌خواهی بدهی!؟ مال پدرت را می‌خواهی بدهی که ناراحتی!؟ از خود مردم است که! قانون گذاشته‌ایم، به مردم قول داده‌ایم. گفتیم مردم عزیز؛ قیمت را بالا می‌بریم، شما تحمل کنید، ما این‌ مابه‌التفاوت را به خودتان می‌دهیم. قیمت را برده‌اند بالا ولی اینجایش را دبه می‌کنند.

احمد‌ی‌نژاد اضافه کرد: ببینید؛ تا پول متمرکز می‌شود، چشم‌ها می‌رود به سمتش و هر کسی مقداری از آن را برمی‌دارد و خرج می‌کند! آقا پول مال مردم است. تمامش مال مردم است. کشور مال مردم است. حکومت و انقلاب مال مردم است. اصلا انقلاب آمده است برای مردم. اگر مردم نباشند، انقلاب یعنی چه؟