به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۱۸۹۷۷

بوندس‌لیگا؛‌پیروزی بایرن‌مونیخ و دورتموند

گروه ورزشی: در شبی که تیم‌های بایرن‌مونیخ و بورسیا دورتموند حریفان خود را شکست دادند اینتراخت برانشوایگ با حضور سنگربان ایرانی خود مقابل ماینتس تن به شکست داد.
بوندس‌لیگا؛‌پیروزی بایرن‌مونیخ و دورتموند
در ادامه رقابت‌های هفته دهم بوندس‌‌لیگای آلمان عصر امروز (شنبه) 5 دیدار به صورت همزمان برگزار شد. در یکی از این دیدارها تیم فوتبال بایرن‌مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا میزبان هرتابرلین بود. شاگردان پپ گواردیولا که روزهای خوبی را سپری می‌کنند، موفق شدند 3 بر 2 از سد میهمان خود بگذرند. برای باواریایی‌ها در این دیدار ماریو مانزوکیچ (دقایق 30 و 51) و ماریو گوتسه (دقیقه 54) موفق به گلزنی شدند و در سوی دیگر دروازه‌شان 2 بار توسط آدریان راموس (دقیقه 4) و آنیس بن‌هتریا (دقیقه 58) باز شد.

در دیداری دیگر شالکه 04 در خانه خود به مصاف بورسیا دورتموند رفت که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود زردپوشان وستفالن خاتمه یافت. دورتموند در این بازی توسط پی‌یر امریک اوبامیانگ (دقیقه 14)، نوری شاهین (دقیقه 51) و یاکوب بلاژیکوفسکی (دقیقه 74) به گل رسید. شالکه هم که در دقیقه 30 توسط کوین پرینس بواتنگ یک ضربه پنالتی را به هدر داده بود، توسط مکس میر (دقیقه 63) دروازه دورتموندی‌ها را گشود.

در سویی دیگر تیم فوتبال ماینتس در خانه خود پذیرای اینتراخت برانشوایگ بود. در این دیدار که دنیل داوری، سنگربان ایرانی برانشوایگ مسئول محافظت از دروازه شیرهای زرد بود اینتراخت برانشوایگ با نتیجه 2 بر صفر برابر میزبانش تن به شکست داد. داوری که برای اولین بار بود مقابل تیم پیشین خود قرار می‌گرفت در دقایق 8 و 68 دروازه‌اش توسط شینجی اوکازاکی باز شد. شاگردان تورستن لیبرکنشت با این شکست 4 امتیازی باقی ماندند و همچنان قعرنشین این رقابت‌ها هستند.

در سایر دیدارهای برگزارشده هم نتایج زیر رقم خورد:
* بایرلورکوزن 2- آگزبورگ یک
* هانوفر یک- هوفنهایم 4
اخراج: مامه بیرام دیوف (دقیقه 12) و مارسلو (دقیقه 64) از تیم هانوفر

پرونده هفته دهم بوندس‌لیگا فردا (یکشنبه) با انجام 2 دیدار بسته خواهد شد. در نخستین بازی فرایبورگ میزبان هامبورگ خواهد بود و در آخرین دیدار هفته بورسیا مونشن‌گلادباخ در خانه خود به مصاف اینتراخت فرانکفورت می‌رود.
جدول رده‌بندی این رقابت‌ها با انجام بازی‌ تیم‌های بالای جدول به شرح زیر است:

1- بایرن‌مونیخ 26 امتیاز
2- بورسیا دورتموند 25 امتیاز (تفاضل گل 17+)
3- بایرلورکوزن 25 امتیاز (تفاضل گل 12+)
4- هرتابرلین 15 امتیاز
5- شالکه 14 امتیاز