به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۹۰۱۱۲
بازیگر «ترور خاموش»

نزدیک شدن به سوژه‌های سیاسی ساده نیست

گروه فرهنگ و هنر: حمید عطایی که به گفته‌ خودش بعد از «مختارنامه» بازیگری را رها کرده است، درباره ایفای نقش مامور امنیتی در سریال «ترور خاموش» گفت: اساسا نزدیک شدن به سوژه‌های دینی، تاریخی، مذهبی و کارهایی مثل «ترور خاموش» که تم سیاسی پیدا می‌کند، کار دشوار می‌شود؛ بنابراین برای بازیگر هم حساسیت‌هایی به وجود می‌آید و او باید پیشینه‌ای داشته باشد.
نزدیک شدن به سوژه‌های سیاسی ساده نیست
عطایی در ابتدا گفت: من به شخصه بازخوردهای خیلی خوبی از ایفای نقش در این سریال گرفته‌ام و همه گفته‌اند یک کار تازه در تلویزیون می‌بینند.سعی کردم انتخاب کنم نه اینکه انتخاب شوم.وی درباره‌ی کم‌کاری‌اش در سینما و تلویزیون اظهار کرد: من فقط یک کار سینمایی داشته‌ام و نگاه استراتژیکی به بازیگری دارم. کسانی که علاقمند به بازیگری هستند بدانند در این رشته یا باید انتخاب شوی، یا انتخاب کنی؛ من سعی کردم انتخاب کنم.بازیگر «ترور خاموش» یادآور شد: ژانر مورد علاقه من در این هنر، متاسفانه خیلی کمرنگ است و پیشنهاداتی که در این زمینه داشته‌ام محدود بوده است. من بهترین‌ها را در سه سال گذشته انجام دادم. بعد از «مختارنامه» سه سال کار نکردم و بعد از «آسمان من» شش سال بازی نکردم.

«مختارنامه» دانشگاه بود
او درباره تجربه همکاری با داود میرباقری گفت: هر نقش ویژگی‌های خاص خود را دارد و لازمه نقشم در «مختارنامه» ویژگی‌های فیزیکی بود.شمشیربازی یاد گرفتم، سوارکاری‌ام را بهتر کردم و «مختارنامه» برای من یک دانشگاه بود. در کنار اساتید بزرگی قرار گرفتم و پیشنهاداتی هم حین این پروژه داشتم که آنها را نپذیرفتم و ترجیح می‌دادم تمام و کمال در اختیار تیم باشم.عطایی درباره حضور در «ترور خاموش» گفت: نقش مرتضی را خیلی دوست دارم. اولین چیز برای بازیگر آشنایی با دنیای ذهنی کارگردان است و من در این کار متوجه شدم دلیل موفقیت «سارق روح»، رسیدن معظمی به یک بلوغ و پختگی فکری است و او دکوپاژش را مهندسی و مدرن کار می‌کند. هم من در طول کار با دنیای ذهنی او آشنا شدم. نزدیک شدن به سوژه‌های تاریخی، مذهبی و سیاسی ساده نیست.

وی درباره ایفای نقش مامور امنیتی گفت: اساسا نزدیک شدن به سوژه‌های دینی، تاریخی، مذهبی و کارهایی مثل «ترور خاموش» که تم سیاسی پیدا می‌کند اصلا کار راحتی نیست؛ بنابراین برای بازیگر هم حساسیت‌هایی به وجود می‌آید و او باید پیشینه‌ای داشته باشد. من از مشاوره با مرتضی اصفهانی مشاور پروژه و احمد معظمی استفاده می‌کردم، خودم هم طراحی‌هایی ویژه‌ای داشتم و به این ژانر علاقمندم.این بازیگر با بیان اینکه سینما را با قهرمان و ضدقهرمان می‌شناسد و در این سریال بچه‌های سازمان امنیتی، قهرمان هستند، یادآور شد: اول پروژه از دوستان پرسیدم آیا کاراکتر مرتضی نگاه مستقلی دارد؟ گفتند بله. نگاه او این است که آدم عملیاتی است. او به حرف‌های کاراکتری که سعید راد عزیز بازی کرد، گوش می‌دهد اما به نوعی مستقل هم عمل می کند. این برای من خیلی جذاب بود.

وی درباره ایرانی بودن کاراکترهای «ترور خاموش» و اینکه نمادی از یک مامور اطلاعاتی ایرانی هستند؟گفت: ما تجربه هشت سال دفاع مقدس را داشته‌ایم و این اتفاق که در سریال ما افتاد کار را باورپذیر و خوشایند می‌کند.عطایی درباره‌ی کارهای آینده‌اش اظهار کرد: این مدل ذهنی من نیست و خود راه بگویدت که چون باید رفت. آرام آرام متوجه شدم که نقش‌ها هستند که مرا انتخاب می‌کنند. بعد از «مختارنامه» من بازیگری را رها کردم و به رشته سابق خودم برگشتم؛ آموزش شنا و... بعد از «آسمان من» هم همین‌طور.
مرجع : ایسنا