به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۹۰۲۲۲

اسپیکر هوشمند گوگل شنود می‌کند

گروه فناوری: گوگل اعلام کرده است اسپیکرهای هوشمند این شرکت به نام "نست مینی"(Nest Mini) می‌توانند صدای افراد را بدون اجازه آنها ضبط کنند.
اسپیکر هوشمند گوگل شنود می‌کند
شرکت "گوگل" دو روز گشته از محصولات جدید خود در کنفرانس نیویورک رونمایی کرد و یکی از محصولات این شرکت اسپیکرهای هوشمند "نست مینی" بودند. اسپیکر "نست مینی" کوچکتر از اسپیکر "نست هاب مکس" است که در کنفرانس آی او ٢٠١٩ رونمایی شد. این محصول فرق چندانی با نست هاب مکس ندارد و تقریبا تنها نسخه کوچک شده آن است. نست مینی مجهز به سه میکروفن است که درون آن تعبیه شده‌اند و علاوه بر آن از فناوری هوش مصنوعی نیز بهره‌مند است که به آن کمک می‌کند پردازش اطلاعات را سریع‌تر انجام دهد. اما اخیرا معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات گوگل اعلام کرده کاربرانی که از نست مینی استفاده می‌کنند باید بدانند که مکالمه آنها با مهمانانشان ضبط خواهد شد.اگر کاربران در خانه‌های خود دوربین مدار بسته ندارند تا همه موارد رخ داده را ضبط کند نیازی به نگرای نیست چرا که برخی از برنامه‌های تلفن مخفیانه داده‌های موقعیت مکانی را ردیابی می‌کنند یا حتی ممکن است به مکالمه‌های کاربران نیز گوش دهند.

"ریک اوسترلو"(Rick Osterloh) معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات گوگل پس از رویداد اخیر در مصاحبه با بی.بی.سی اظهار کرد که من که از این دستگاه استفاده می‌کنم و به افرادی که به خانه من می‌آیند می‌گویم که صدای آنها احتمالاً توسط یک یا چند دستگاه در حال ضبط شدن است.دستگاه‌های نست گوگل یک شبکه نظارتی یکپارچه در سرتاسر خانه شخص ایجاد می‌کنند و و این امر به آنها امکان می‌دهد تا چه در هنگام حضور و چه در عدم حضور افراد بتوانند هر چیزی که اتفاق می‌افتد را ضبط کنند.نست مینی یک اسپیکر هوشمند شبیه به الکسا آمازون است که می‌تواند در هنگام دور بودن کاربر از خانه، دستورات صوتی را بپذیرد و همچنین صداهایی که می‌تواند سبب بروز خطر شوند را کنترل و ضبط کند.

یکی از مثال‌هایی که گوگل درباره این دستگاه می‌زند این است که او هماند یک سگ چابک است که هنگامیکه صاحب او در خانه نیست یک ظرف غلات را از آشپزخانه برداشته و می‌خورد.نست مینی نیز آن گونه است. حتی اگر خانه مرتب نباشد و غذایی روی زمین ریخته باشد کاربران می‌توانند یک دستور صوتی به جاروبرقی رباتیک خود فرستاده تا مکان مورد نظرشان را تا پیش از آمدن آنها تمیز کنند.همه دستگاه‌ها قابلیت "خود تنظیمی"(self-regulating) دارند این به آن معنی است که آنها می‌توانند به طور مستقل دستورات کاربر را هم ضبط کنند. این امر باعث می‌شود بدون اطلاع مکالمه صمیمی کاربران با یک دوست یا اعضای خانواده وی نیز ضبط شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اسپیکر