به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۱۹۲۲۹۷
بجای دست در جیب مردم کردن، جلوی بریز و بپاش‌ها را می‌گرفتید

اظهارات نماینده بهبهان خطاب به روحانی

اظهارات نماینده بهبهان خطاب به روحانی
گروه سیاسی: نماینده بهبهان (از شهرهایی که در اعتراضات روزهای اخیر نامش زیاد در اخبار انعکاس یافت)  در مجلس خطاب به رئيس‌جمهور، گفت: بجای دست در جیب مردم کردن، جلوی بذل و بخشش ها، بریز و بپاش ها، سفرهای غیرضروری خارجی و اشرافی‌گری برخی مدیران را مي‌گرفتید.
به گزارش ایلنا، حبیب‌اله کشت‌زر در جلسه علنی صبح روز سه شنبه مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و شهدای دفاع مقدس، گفت: در این لحظه که سخن مي‌گویم دیار سرداران نامی و جنگ انقلاب، مهد تاریخ و فرهنگ، دارالمومنین، بهبهان و سبب ناآرامی‌هاي اخیر و به طبع آن سوءاستفاده هایی که مورد تایید و پذیرش مردم فرهنگ آن دیار نیست، نه تنها بخشی از واحدهای خدمات عمومی و خصوصی، بانک‌ها و زیرساخت‌هاي شهری خود بلکه مهمتر از همه آرامش و امنیت خود را از دست داده است.اینجانب با احترام بر حق اعتراض و انتقاد مردم و جوانان و محکوم کردن برهم زنندگان نظم و امنیت و تخریب کنندگان اموال عمومی، علاوه بر پیگیری‌هاي شبانه‌روزی خود، خواستار رسیدگی کلیه دستگاه‌هاي ذیربط اجرایی و امنیتی در برقراری کامل آرامش، رفع کمبودهای عمومی حادث شده و بررسی دقیق ابعاد، علل و عوامل خسارت‌هاي مالی و جانی به دولت و مردم حوزه انتخابیه را طبق قوانین و مقررات خواهان هستم.وی خطاب به رئيس‌جمهور، ادامه داد: در شب میلاد پیامبر مهربانی(ص) این بود عیدی مردم! آنچه بر مردم گذشت بر اصحاب کهف نگذشته است. در جایگاه رئيس دولت و رئيس شورای عالی هماهنگی اقتصادی با کدامین اصل، نظرات نمایندگان مردم را در افزایش قیمت بنزین جویا نشدید و به آنها توجه نکردید؟.
این نماینده خطاب به رئيس‌جمهور، تصریح کرد: شمایی که ادعا دارید و بر سر مردم منت مي‌گذارید که افزایش قیمت بنزین را ۵ سال به تاخیر انداخته اید، گزارش دهید در این ۵ سال تورم به کجا رسیده است؟ در برابر افزایش لجام گسیخته قیمت ها، حقوق کارگران و کارمندان چه میزان افزایش داشته است؟.کشت زر افزود: در کمال حیرت همواره از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین بدون آثار تورمی صحبت مي‌کنید در حالی که همه شاهد عملکرد ضعیفتان در کنترل قیمت‌ها و بازار بوده ایم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رئيس‌جمهور، گفت: به خدا قسم اگر ناکارآمدی‌تان همچون قبل در کنترل قیمت‌ها ادامه یابد، مجددا می‌گویم تکرار شود یعنی پول دار پولدار تر و فقیر، فقیر تر  و ما در پیشگاه خداوند سرافکنده تر.
وی اظهار کرد: چرا فقط مدیریت مصرف سوخت را در بازنگری قیمت بنزین می‌بینید؟ ‌اي کاش کیفیت خودروهای بي‌کیفیت و پرمصرفتان را بازنگری مي‌کردید.وی ادامه داد: آیا در این سهمیه بندی بنزین فکر تابستان سوزان خوزستان را کرده اید؟‌اي کاش لحظه‌ای فرصت معین مي‌کردید و مناظره‌ها و صحبت‌هاي انتخاباتی خود و معاون اول را مرور مي‌کردید.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: افزایش نرخ بنزین، توزیع یارانه‌ها و پول نفت را با طرح خنده و تمسخر مي‌گرفتید، به یکباره چه شد؟.کشت زر افزود: بدون شک افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین قشر آسیب پذیر را نشانه گرفته و اثرات اجتماعی آن بیش از پیش در بروز طلاق ها، فساد و ده‌ها بزه و معضل دیگر رخ مي‌نماید.وی گفت: بجای دست در جیب مردم کردن، جلوی بذل و بخشش ها، بریز و بپاش ها، سفرهای غیرضروری خارجی و اشرافی گری برخی مدیران را مي‌گرفتید.گناه مردمی که در حسرت نان سر بر بالین مي‌گذارند، چیست؟.
وی خطاب به رئيس‌جمهور، ادامه داد: در صحبت هایشان در محافل مختلف از بهبود معیشت صحبت مي‌کنید؛ کدام بهبود معیشت و برای چه کسانی؟ با چشمان تیزبینتان در کجای این مملکت از مردم نظرسنجی کردید که وضع و حالشان خوب است تا ما نیز برویم و ببینیم. نکند شما هم سر همان کوچه که گوجه ارزان مي‌فروختند نظر سنجی کردید؟.
این نماینده تصریح کرد: جایگاه کارگران جز سکوت در برابر صعود فزاینده قیمت‌ها چیست؟ بوی تعفن فساد یک عده مفسد مشام مردم را پُر کرده است. مردمی که در پی نان شب و انواع داروهای سرطانی، جهیزیه، مسکن، اجازه و ده‌ها مشکل دیگری هستند، دیگر طاقتشان از این همه فساد، بي‌عدالتی، بي‌توجهی، بي‌تدبیری سر رفته است.کشت زر افزود: اگر رقم اختلاس و فسادهای چند سال اخیر را جمع بزنید، مي‌بینید مي‌توان چندین استان خوزستان و هر منطقه دیگر را آباد کرد. آیا اختلاسگران بي‌وجدان صدای خرد شدن استخوان‌هاي مردم را مي‌شنوند؟.وی گفت: در این جنگ نابرابر مردم باید از دشمن ترکش بخورند یا از یک مشت اختلاس‌گر؟.مرگ بر مفسیدن و اختلاس‌گران که در لباس دوستی از مردم شریف، مي‌برند، مي‌خورند و مي‌تازند. وی ادامه داد: در گوشه‌اي از این مملکت عده‌اي از نبود امکانات اولیه زجر مي‌کشند و عده‌اي برای نبود موارد مختلف زندگی شان به نابودی کشیده شده اما در جاهای دیگر که نیاز به توسعه نیست، میلیاردها تومان هزینه مي‌شود زیرا ژن و طائفه خوب است.این نماینده تصریح کرد: خوزستان و خوزستانی در پاییز بي‌مهری جان مي‌دهد. مردمی که مستحق بهار هستند، در زمستان سرد بي‌عدالتی مانده اند و در آتش تبعیض تابستان مي‌سوزند.
وی افزود:‌   خوزستان روایت اوج نداری در عین دارایی است. نفت برای خوزستان برکت و فرصت نیست بلکه مصیبت است.میدان جدید نام آوران، فصل تلخ دیگری از داستان خوزستان است، داستانی که نامش برای خوزستان مانده و نامش برای دیگران. کاش نام این میدان را مي‌گذاشتند نان‌آوران! وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یک مهر دیگر هم با بي‌مهری در اثر عدم تحقق و اجرای رتبه‌بندی معلمان ، تبدیل وضعیت فرهنگیان حق التدریسی که قولش را داده بودید گذشت. آقای وزیر عده‌اي از فرهنگیان حوزه انتخابیه بهبهان آرزوی دریافت مطالبات خود را به دیار باقی برده اند؛ آیا این وضعیت شایسته فرهنگیان بي‌ادعا و صبور است لذا باید پاسخگوی این وضعیت باشید.وی خطاب به نمایندگان، ادامه داد: شاهد باشید دیاری که بیش از ۱۱۰۰ شهید، صدها شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرد، شهری که زیر موشک‌هاي رژیم بعث شهید داد، امروز با بي‌مهری مواجه شده و جز مناطق جنگی محسوب نشده است!. شهری که هنوز درد و ترکش‌هاي جنگ را با خود دارد. شهری که پیشانی ایثار و شهادت خوزستان است.