به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۵۶۱۱۳
اعتماد در یک نگاه

روحانی به بدنه اجتماعی دولت توجه کند

گروه سیاسی: توقف در نیویورک و خروج بخش خدمات از خواب رکود مهمترین عنوان هایی است که در روزنامه اعتماد روز یکشنبه مشاهده شد.
روحانی به بدنه اجتماعی دولت توجه کند
این روزنامه تیتر یک را به خبر توقف در نیویورک اختصاص داد و نوشت: یک منبع نزدیک به مذاکرات به سبک و سیاق همیشه این مذاکرات را مفید و سازنده خواند اما تاکید کرد که هفتمین دور مذاکرات میان ایران و 1+5 به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف نرسید. شاید تنها دستاورد این دید و بازدیدهای هسته‌ای را بتوان در توافق طرفین بر سر از سرگیری مشورت‌ها در آینده‌ای نزدیک خواند. با پایان هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در نیویورک روشن شد که طرفین در پیشرفت بیشتر ناکام مانده‌اند. پرونده هسته‌ای ایران همچنان گرفتار اغمایی غیرقابل پیش بینی است. مذاکرات در نیویورک بدون نتیجه پایان یافت اماپیش بینی می‌شود 2 هفته بعد در ژنو یا وین از سر گرفته شود.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن موضوع خروج بخش خدمات از خواب رکود، آورد: بخش خدمات که سهم 47.4 درصد از کل اشتغال در اقتصاد ایران را از آن خود کرده، براساس گزارش اخیر بانک مرکزی از رکود خارج شده است. بانک مرکزی می‌گوید که این بخش در سه ماهه اول سال 92 از رشد منفی 0.6 درصد برخوردار بوده که در سه ماهه اول سال جاری با رشد مثبت 3.7 درصد روبه رو بوده است. به نظر می‌رسد بخش خدمات که تابع بخش واقعی و تولید در کشور است، از خواب بیدار شده است.

بورسیه 1600 نفر ایراد دارد، تیتر دیگر این روزنامه است. محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه ملاک در تعیین وضعیت بورسیه‌ها آیین نامه وقت است، گفت: از بین هزار و 600 نفری که بورسیه آنها دچار ایراد است حدود 480 نفر مربیان دانشگاه بوده که به آنها بورس ادامه تحصیل دادند، بر این اساس پرونده‌های این تعداد طبق قانون و بر اساس اعلام دیوان محاسبات، باید در هیات امنای دانشگاه‌های مربوطه تصمیم گیری و تصویب شود. در حال حاضر و با تشکیل کمیته بررسی بورسیه‌ها، پرونده سه هزار و 700 نفر از دانشجویان بورسیه در وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفته است.

روزنامه اعتماد با انعکاس عنوان روحانی به بدنه اجتماعی دولت توجه کند به نقل از احمد خرم فعال سیاسی نوشت: من معتقدم که آقای روحانی باید باور کند که اصولگرایان هیچ یک به ایشان رای ندادند. رییس جمهور باید به بدنه اجتماعی‌اش، به کسانی که برای رای آوردن او کار کردند، به جریان‌هایی که با او هماهنگ شدند، بها بدهد. در حال حاضر بیش از 50 درصد سفرا و فرمانداران همان افراد سابق هستند. بالاخره همین فرمانداران می‌خواهند انتخابات برگزار کنند. من فکر می‌کنم با وجود حرکت خوب دولت در مسایل اجرایی و مواضع معتدلی که اتخاذ کرده است، به خاطر بی‌توجهی به بدنه اجتماعی‌اش، آنهایی که برای رای آوردن آقای روحانی تلاش کردند، هر روز مساله دارتر می‌شوند و این یک زنگ خطر برای دولت است.

این روزنامه با مطرح کردن خبر کسب اولین مدال تاریخ بانوان در پرتاب وزنه، نوشت: لیلارجبی پرتابگر وزنه ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون با پرتابی به میزان 17.80دوم شد و نخستین مدال کاروان دو و میدانی ایران را در اینچئون به دست آورد. پرتابگر چینی با رکورد 19.06 به مدال طلا رسید. با این مدال رجبی نخستین بانوی دو و میدانی ایران است که در بازی‌های آسیایی مدال کسب می‌کند.