به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۹۳۷۷

راهنمایی برای خرید انواع گوشي آیفون

گروه علمي:​ به تازگی شرکت اپل از دو مدل آیفون جدید پرده‌برداری کرد. این دو مدل آیفون 5S و آیفون 5C در پنج رنگ مختلف بود. اگر شما قصد خرید یک تلفن‌همراه هوشمند مدل جدید آیفون را دارید و مثل ما این پرسش در ذهنتان مطرح شده که کدام‌یک از این دو مدل برای شما بهتر است، این مطلب را بخوانید.
راهنمایی برای خرید انواع گوشي آیفون
 شرکت اپل، آیفون 5S را پیشتازترین ایده تلفن‌های همراه می‌داند. بدنه آلومینیومی این گوشی در ظاهر تقریبا مشابه آیفون 5 است، اما در داخلش سخت‌افزارهای جدیدی دیده می‌شود.از همه آنها مهم‌تر می‌توان به پردازنده جدید A7 اشاره کرد که اپل در مورد آن به عنوان اولین پردازنده 64 بیتی در دسترس برای تلفن‌های هوشمند، حسابی جار و جنجال به راه انداخته است. همچنین پیکربندی 5S متشکل از یک پردازنده کمکی جدید برای سنسورهای حرکتی موسوم به M7، یک‌سری ارتقا و قابلیت‌های تازه دوربین و یک سیستم تصدیق اثر انگشت Touch ID نیز وجود دارد. بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته دیگر نسبت به آیفون 5 عبارت از باتری بزرگ‌تر، پشتیبانی گسترده‌تر از شبکه‌های موبایل و انتخاب‌های رنگی بیشتر است.

پردازنده جدید A7
پردازنده درون آیفون 5S بی‌شک قدرتمندترین تراشه‌ای است که تا به حال شرکت اپل داخل یک وسیله قابل حمل قرار داده است. ضمنا این اولین تلفن همراه هوشمندی است که مانند رایانه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها از معماری 64 بیتی بهره می‌برد. ممکن است اهمیت این امر بلافاصله بر کاربران آشکار نشود، چرا که مدت زمانی لازم است تا برنامه‌هایی که از این قابلیت جدید سود می‌برند، نوشته شوند. در هر حال پردازنده جدید امکانات فوق‌العاده‌ای را جهت گسترش سخت‌افزاری و ذخیره انرژی در اختیار می‌گذارد. پشتیبانی A7 از آخرین استاندارد OpenGL ES 3.0 به معنای کارایی بهتر گرافیکی نیز هست. در واقع اپل ادعا می‌کند عملکرد آن در وظایف تشنه رایانش و پردازش گرافیکی تا دو برابر بیش از نسل پیشین آن است.

پردازنده کمکی M7
آیفون s5 همچنین شامل یک پردازنده جداگانه به‌نام M7 است که عهده‌دار کار حسگر داده است. M7 یا آن طور که اپل آن را می‌نامد، پردازنده کمکی حرکتی یک تراشه به تمام معنی جدید است که از عهده داده سنسورهای متعدد گوشی و از جمله آنها حسگرهای شتاب‌سنج و قطب نما نیز بخوبی برمی‌آید.  خب، حال چرا پردازنده جداگانه برای همه اینها در نظر گرفته شده است؟ کلیدش این است که M7 قادر است تا داده را از منابعش کنده (لاگ کند) بی‌آن‌که پردازنده A7 را به‌طور کامل بیدار کند. این امر مترادف این است که نه‌تنها برنامک‌های (app) ردیابی‌ ـ‌ تناسب اندام بسیار آسان‌تر در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، بلکه حتی شارژ ارزشمند باتری شما را کمتر مصرف می‌کنند. حتی با استفاده از رابط کاربری برنامه‌نویسی برنامک‌های (API) جدید CoreMotion، برنامک‌های سوم شخص می‌توانند موقعیت‌های مکانی بلادرنگ و اطلاعات حرکتی را بهتر مورد استفاده قرار دهند.

حسگر اثر انگشت تاچ آی دی
این حسگر یک پوینده (اسکنر) بر اساس خازنی است که درون دکمه Home تعبیه شده است. کارکرد آن به این صورت است که حالت خازنی به جای اسکن تصویری اثر انگشت شما تفاوت‌های کوچک شارژ الکتریکی ایجاد شده توسط گره‌ها و پیچ و خم‌های حلقه‌های اثر انگشت را دریافته و درنهایت یک الگوی دیجیتال از اثر انگشت ایجاد می‌کند. سپس نرم‌افزار چنین الگویی را از طریق یک فرآیند رمز‌گذاری پنهانی خرده خرده اجرا کرده و به صورت مجازی چاپ یک نسخه اصلی از الگوی مورد نظر را غیرممکن می‌سازد. برای امنیت بیشتر اثر انگشت هرگز نباید در سرویس‌های ابری یا جای دیگری در حافظه گوشی ذخیره شود، مگر یک محل امن در خود تراشه A7. جزئیات روش تشخیص اثر انگشت توسط iOS7 هنوز مشخص نیست. اما ما تا اینجا می‌دانیم که به شما این امکان را می‌دهد تا انشعابی جهت رمز عبور قفل صفحه موبایل ایجاد کرده و به شما اجازه می‌دهد تا به عضویت جهت خریدهایتان در App Store اپل رسمیت ببخشید.

‌‌زمان دوام شارژدهی باتری
اپل ادعا می‌کند 5S زمان دوام شارژ دهی (عمر) باتری بسیار بهتری از آیفون 5 دارد. بنا به گفته این شرکت 5S زمان مکالمه 3G تا ده ساعت، یا ده ساعت گشت و گذار در وب با LTE یا وای ‌ـ‌ فای، یا 250 ساعت در حالت آماده را ارائه می‌دهد. به گفته اپل، عمر باتری 5C مشابه 5S است.

‌‌گزینه فضای ذخیره داده
آیفون 5C در سه نوع نگارش 16، 32 و 64 گیگابایتی در دسترس است. ممکن است در آینده نگارش‌های 5S و c5 با ظرفیت 128 گیگابایتی نیز ارائه شود. اکنون نگارش‌های 16 و 32 گیگابایتی 5S و 5C در دسترس است.

طراحی
انتظار می‌رفت که 5C مدل ارزان قیمتی از آیفون باشد که این‌طور نشد. این گوشی از مواد اولیه ارزان‌تر ساخته شده و از بسیاری جهات مشخصات آیفون 5 را دارد. بدنه 5C از پلی کربنات به صورت یک قاب یکپارچه پلاستیکی به دور یک اسکلت تقویت‌کننده فلزی پیچیده شده است. برای کاربر خوش‌دست بوده و شما می‌توانید از بین رنگ‌های روشن و زنده صورتی، زرد، آبی، سبز و سفید، یکی را انتخاب کنید. ‌‌قلب تپنده آیفون 5C مانند آیفون 5 تراشه A6 است. دوربین آن هشت مگاپیکسلی و نمونه دون‌پایه‌ای از دوربین 5S بوده و بازی روزنه شاتر f‌/‌2.2 را ارائه می‌دهد. درست مانند 5S ، از بهینه‌سازی‌های 5C دوربین فیس‌تایم HD جدید که در شرایط کم‌نور عملکرد بهتری دارد و توانایی ثبت تصاویر ثابت در حین ضبط ویدئو را می‌توان برشمرد. باتری 5c کمی بزرگ‌تر از آیفون 5 بوده زمان مکالمه 3G تا ده ساعت را تامین می‌کند تا ده ساعت گشت و گذار در وب با شبکه‌های وای‌ ـ‌ فای و LTE و هشت ساعت روی شبکه‌های 3G و ده ساعت پخش ویدئو و 40 ساعت پخش فایل‌های صوتی از قابلیت‌های این باتری است.

دوربین
از مشخصات برجسته آیفون 5s دوربین هشت مگاپیکسلی با کارایی بهتر نسبت به دوربین نسل‌های قبلی آیفون، روزنه شاتر f‌/‌2.2، 15 درصد محیط لنز بزرگ‌تر از آیفون 5 و پیکسل‌های 5‌/‌1 میکرونی را می‌توان ذکر کرد. همچنین فلاش آن LED دوبل از نوع True Tone در نوع خود بی‌نظیر بوده و سیستم‌عامل iOS 7 شامل انبوهی نرم‌افزار است که بخصوص برای سود جستن از سخت‌افزار بهینه‌سازی شده دوربین طراحی شده‌ است. همچنین 5S جهت اعمال فوکوس خودکار از یک لنز 5 عنصری جدید استفاده می‌کند که نقطه آغازی بر پیدایش متر کردن ماتریکسی برای بهینه‌سازی وضوح است. وقتی شما عکس می‌گیرید، در واقع گوشی تصاویر متعددی را ثبت کرده و بلادرنگ آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند و در نهایت بهترین ترکیب‌شان را به شما نشان می‌دهد. همچنین 5S دربردارنده نرم‌افزار تثبیت‌کننده تصویر است که در شرایطی مثل کمبود نور که معمولا تصاویر محو را نتیجه می‌دهد، گوشی با یک بار فشردن شاتر عکس‌های متعددی گرفته و با تلفیق‌کردن آنها با یکدیگر یک تصویر واضح ارائه می‌دهد. ضبط ویدئویی آن 720p با 120 فریم بر ثانیه بوده و شما می‌توانید آنها را با نرم‌افزار ویدئویی مورد نظر خود یا از طریق برنامک ویرایش عکس گوشی ویرایش کنید.

‌قیمت
ايفون​هاي16، 32 و 64 گیگابایتی 5S به ترتیب با قیمت 549، 629 و 709 یورو عرضه شده و نگارش‌های 16 و 32 گیگابایتی 5C به ترتیب 469 و 549 یورو قیمت دارند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۱:۵۹
یورو مون کجا بود بهار
2 تومن داری یه نوشابه بگیرم برا ناهار؟ (158192)