به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۹۵۸۲۴

بورس در یک قدمی رکوردشکنی

گروه اقتصادی: بازار سرمایه که هفته گذشته متاثر از تحولات سیاسی روندی نزولی را تجربه کرد، در هفته جاری مجددا در مدار صعود حرکت کرد؛ به طوریکه در روز چهارشنبه در یک قدمی یک رکورد جدید و فتح شاخص ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت.
بورس در یک قدمی رکوردشکنی
بازار سرمایه از تحولات سیاسی هفته گذشته بی‌تاثیر نبود و شاخص کل بورس در هفته مذکور همواره نزولی بود. البته با آغاز هفته جدید ورق برگشت و بازار باز هم سبزپوش شد؛ به طوریکه در روز شنبه شاهد شاخص کل ۳۵۹ هزار و ۸۰۷ واحدی بودیم که توسط ۱۰۷ هزار معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال ثبت شد. البته تعداد و ارزش معاملات در بازار بورس در روز یکشنبه با افزایش قابل توجهی مواجه بود و ۳۵۲ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال شاخص کل را به ۳۷۵ هزار و ۶۵۰ واحد رساند.بازار سرمایه در روز دوشنبه شاهد شاخص کل ۳۹۲ هزار و ۰۵۷ واحدی بود و معامله‌گران در این روز ۵۲۰ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال را به ثبت رساندند.

روز سه‌شنبه هم همانند سایر روزهای هفته شاخص کل صعودی بود و در رقم  ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد ایستاد. در این روز ۵۹۴ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال به ثبت رسید.اما شاخص کل در روز چهارشنبه، یعنی آخرین روز معاملاتی هفته جاری تا مرز ۴۰۰ هزار واحد رفت و رقم ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد را ثبت کرد. در این روز ۵۷۵ هزار معامله انجام شد که تعداد آن نسبت به روز سه شنبه کاهش داشت اما ارزش ۳۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریالی را ثبت کرد که نسبت به روز قبلش افزایشی بود.

سه‌شنبه، روز طلایی در فرابورس
بازار فرابورس نیز مانند بورس از نخستین روز هفته جاری دوباره سبزپوش شد و ارزش معاملات در فرابورس در هفته جاری در روز سه شنبه نسبت به روزهای دیگر بیشتر بود. بر این اساس شاخص کل فرابورس در روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۴۶۷۸، ۴۸۹۴،۵۰۴۵،۵۰۹۴ و ۵۱۱۰ واحد بود.معامله‌گران فرابورس در روز شنبه ۷۵ هزار معامله انجام دادند که ۱۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال ارزش داشت. تعداد معاملات در روز یکشنبه افزایش یافت و به ۱۸۵ هزار معامله رسید که ۱۵ هزار و ۰۷۳ میلیارد ریال ارزش داشت.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۲۴۸ و ۳۱۲ هزار معامله انجام شد که ۱۲ هزار و ۸۳۹ و ۱۷ هزار و ۶۷ میلیارد ریال ارزش داشت و در نهایت در روز چهارشنبه ۳۰۲ هزار معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان ثبت شد.روند رشد بازار سرمایه درحالی ادامه دارد که کارشناسان ان را حباب نمی‌دانند و بر این باورند که رشد شاخص کل در این روزها حباب نیست، بلکه ناشی از پیش‌بینی بازار از قیمت جهانی و داخلی دلار، نفت و فلزات در سال آینده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس