به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۰۱۲۲۱
بیرانوند:

دیگر از هیچ بازیکنی در جهان نمی‌ترسم

گروه ورزشی: دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هرگز اجازه نمی‌دهم کسی بی‌خودی از من انتقاد کند و خداراشکر که هواداران پرسپولیس آدم‌های فوتبالی هستند.
دیگر از هیچ بازیکنی در جهان نمی‌ترسم
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان اول تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی در اولین حضور در دور جدید لیگ قهرمانان آسیا نتوانست بدرخشد و دو بار دروازه خود را باز شده دید تا بار دیگر شاهد افزایش انتقادات علیه خود باشد.بیرانوند که امروز (سه‌شنبه) به همراه تیمش باید مقابل الشارجه امارات به میدان برود در خصوص شرایط پرسپولیس در آستانه این دیدار و همچنین شکست در بازی قبل و انتقادات علیه خود به گفت‌وگو پرداخت که متن کامل آن را در زیر می‌‎خوانید:
*بعد از شکست در بازی مقابل الدحیل دیدار حساسی را امروز مقابل الشارجه خواهید داشت. نظرت در مورد این بازی چیست؟
واقعا همین طور است. بعد از شکستی که برابر الدحیل داشتیم این مسابقه برای ما حکم آخرین بازی را دارد. هیچ چیز جز پیروزی ما را راضی نمی‌کند و می‌خواهیم هر طور شده این تیم را شکست دهیم.
*در بازی اول خیلی زود غافلگیر شدید!
بله، دقیقا همین طور است. به نظرم بچه‌ها تمرکز خودشان را از دست دادند و این موضوع باعث شد تا ۲ گل بد دریافت کنیم، اما در ادامه تیم حریف کاملا بسته بازی کرد و نتوانستیم به گل برسیم و شکست خوردیم.
*بعد از دو گلی که مقابل الدحیل دریافت کردی، باز هم انتقادات از تو آغاز شد و منتقدان تو اعتقاد دارند که بیرانوند روی گل‌ها به نوعی مقصر بوده است. واقعا این طور بود؟
خداراشکر می‌کنم که هواداران پرسپولیس آدم‌های فوتبالی هستند و همه چیز را به خوبی می‌بینند. من تا جایی که جان داشته باشم به تیم کمک می‌کنم. کاری که تا الان برای تیم انجام داده‌ام و قطعا هرگز اجازه نمی‌دهم کسی بی‌خودی از من انتقاد کند.
*مقابل مانژوکیچ استرس نداشتی؟
به هر حال مانژوکیچ بازیکن بسیار بزرگی است و در تیم‌های بزرگی هم بازی کرده است. البته این بازیکن برای من مثل مهاجمان ایرانی بود. من بعد از جام جهانی از هیچ بازیکنی در جهان نمی‌ترسم.  
*خودت فکر می‌کنی نسبت به سال گذشته افت کردی؟
من هر وقت روز خوبی نداشته باشم مردانه معذرت‌خواهی می‌کنم و حتما بیشتر تمرین می‌کنم تا بتوانم اشتباهات خودم را جبران کنم ولی خدا را شکر سال خوبی را با پرسپولیس پشت سر گذاشته‌ام. امیدوارم با این تیم قهرمان ایران شوم و به دور بعدی لیگ قهرمانان برسم.
*گل اولی که از الدحیل خوردید به نوعی شبیه به گلی بود که تیم ملی در جام ملت‌ها از ژاپن دریافت کرد. این انتقاد را قبول می‌کنی؟
روی گل اول الدحیل آن‌قدر تمرکزم روی بازی بود که اصلا متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است؛ تا اینکه فیلم بازی را دیدم. از قدیم گفته‌اند هر اتفاق تلخی که می‌افتد باید تجربه‌ای برای آینده شود. واقعیت این است که‌ای کاش دیگر این اتفاق در فوتبال ایران برای هیچ تیمی تکرار نشود، چون خیلی حیف است که آن‌قدر زحمت بکشی و با یک حرکت همه چیز خراب شود.
*این را می‌دانی که با توجه به حضور در لیگ بلژیک در تابستان، نمی‌توانی پرسپولیس را تا پایان لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنی و به همین دلیل شانس بهترین بازیکن سال آسیا شدن را از دست می‌دهی؟
مطمئن باشید تا این جایزه سال آسیا را نگیرم، از فوتبال بیرون نمی‌روم، چون تنها چیزی است که می‌تواند تمام افتخارات فوتبالی من را از لحاظ انفرادی جبران کند.  
*به عنوان سوال آخر، نظرت در مورد انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟
به نظر من بهترین تصمیم بعد از عدم انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی اسکوچیچ است. این مربی شناخت عالی از فوتبال ایران دارد و به شخصه اعتقاد دارم که هر تیمی که اسکوچیچ بسته، بردنش بسیار سخت بوده است.