به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۰۱۷۵۱
دفع ایمن پسماند بیماران کرونا

ضدعفونی روزانه خطوط مترو و اتوبوسرانی

گروه جامعه: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، با مسئولین مترو و اتوبوسرانی هماهنگ شده و این اماکن با استفاده از جدیدترین متدها و بهترین محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده، روزانه ضدعفونی و شسته می‌شوند.
ضدعفونی روزانه خطوط مترو و اتوبوسرانی
به گزارش ایسنا، مهندس محسن فرهادی درخصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای ارتقای بهداشت محیط در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از انتقال کروناویروس جدید، تاکید کرد: در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جدید، رعایت بهداشت فردی بر هر اقدام دیگری اولویت دارد و مردم نباید در شست و شو و ضدعفونی مداوم دست‌هایشان لحظه‌ای غفلت ورزند.وی با تاکید بر اینکه مردم باید از حضور غیرضرور در اماکن عمومی، کمپ‌ها، اردوها و وسایل حمل و نقل شهری خودداری کنند، افزود: از آنجاکه خطوط متروی شهری، اتوبوسرانی، ترمینال ها و فرودگاه ها، روزانه با بیشترین حجم مسافر روبرو هستند، با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هماهنگ شده که با هماهنگی مسئولین امر، این اماکن به صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی شود.

مهندس فرهادی بیان کرد: در این راستا، به طور ویژه و به منظور سهولت مردم در استفاده از وسایل تردد شهری، با مسئولین مترو و اتوبوسرانی هماهنگ شده و این اماکن با استفاده از جدیدترین متدها و بهترین محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده، روزانه ضدعفونی و شسته می‌شوند.وی درخصوص توصیه‌های بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: در این راستا توجه شود که مردم باید دست‌های خود را مرتبا با استفاده از آب و صابون شستشو داده و یا با استفاده از مواد ضدعفونی کننده الکلی، ضدعفونی کنند. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرند و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست‌های خود را بشویند. از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری کنند. اگر تب، سرفه و یا هرگونه مشکلی در تنفس دارند، سریعا به پزشک مراجعه کرده و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهند. هنگام بازدید از بازارهای حیوانات در مناطقی که در حال حاضر موارد ابتلا به کروناویروس گزارش شده است، از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنند. از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب کنند. گوشت خام، شیر یا اندام های حیوانی خام باید با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آنها با غذاهای پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری شود.

وی درخصوص مدیریت دفع و معدوم سازی زباله های بیمارستانی در ارتباط با کروناویروس جدید، تصریح کرد: در مورد دفع زباله‌های بیمارستانی نیز خاطر مردم آسوده باشد. چراکه زباله‌های بیمارستانی با روش علمی و کاملا ایمن، توسط دستگاه های بی خطرساز معدوم می شوند. این پروسه در مورد پسماند بیماران مبتلا به کرونا در اتاق های ایزوله انجام شده و پس از آن به سیستم های ویژه شهرداری تحویل داده می شود.معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص استفاده از ماسک، گفت: قاعدتا این ماسک ها یک بار مصرف هستند و استفاده مداوم از آنها توصیه نمی شود. لذا افرادی که علائمی مانند سرفه و عطسه دارند، باید ماسک خود را مکررا تعویض کنند و ماسک های استفاده شده را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و به این روش از انتشار هرگونه آلودگی در محیط، خودداری کنند.بنابر اعلام وبدا، فرهادی در خصوص ارائه مواد ضدعفونی در متروها و برخی اماکن عمومی عنوان کرد: در این مورد شهرداری و مسئولین مترو اقداماتی را انجام خواهند داد. تاکنون نیز همکاری های خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است. وزارت بهداشت بر نصب بنرهای اطلاع رسانی در مورد کروناویروس جدید در سطح شهر تاکید دارد که این اقدام نیز از سوی شهرداری در حال انجام است.