به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۲۰۱۹۵۳
با کدام تحلیل و انگیزه‌ای کاسه گردان کوچه و خیابان شدید؟

اصلاح‌طلب‌نماهایی که تحقیر شدند!

اصلاح‌طلب‌نماهایی که تحقیر شدند!
✍ میثم موحد
اکنون که نتیجه پایانی انتخابات تهران روشن شده است آسانتر می توان رفتار برخی از دوستان به ظاهر استخوان خرد کرده و کارکشته سیاسی را محک زد! اگر از رای محجوب که برای خود پایگاه رای ویژه و همیشگی (کارگری) دارد، بگذریم و رای نزدیک ۷۰ هزار نفری! مجید انصاری و سپس جلودارزاده خانه کارگری و کواکبیان را برآمده از خاستگاه های دیگری بدانیم عملا باید سقف رای اصلاح‌طلبان را ۳۶ هزار نفری بدانیم که برگ را به نام زهرا ساعی پر کرده‌اند. این برآورد زمانی حقیقی‌تر می‌شود که پیامد این نام به ترتیب دیگر نامزدان فهرست ایشان قطار می‌شوند. حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر برپایه برآوردها ۷/۵ میلیون دارنده حق رای را در خود جای داده است. پس با یک حساب سرانگشتی ساده این تکاپوی بیهوده یاران اصلاحات! نهایتا ۵ هزارم مردم را نتوانست قانع کند که به فهرستشان رای بدهد. دقیقتر اگر نگاه کنیم این سیاستمداران که دارای بیش از پنجاه حزب و تشکل و نهاد سیاسی هستند ۳۶ هزار عضو و هم اندیش و حتی خویشاوند و خانواده هم ندارند یا این که نداشته اند تا همانند ایشان فکر کنند! ما که دسترسی به هزینه کردهای ستاد انتخاباتی گرامیان نداریم اما به سادگی می توان برآورد کرد هر دانه رای چقدر پای ایشان آب خورده است! هزینه گزافتر اما این تصمیم نابخردانه بود که ننگ شکست مفتضحانه کنونی را به پای این جریان سیاسی نوشت و رسما ته مانده آبرو را نیز به فنا داد. در هنگامه ای که هر شهروند ساده ای می‌دانست پایگاه رای جناح چپ به قدری خالی شده که امکان پیروزی ابدا وجود ندارد. با کدام تحلیل و انگیزه‌ای رهبران این جناح تصمیم گرفتند کاسه گردان کوچه و خیابان باشند که سرانجامش شکست رسمی! در یک بازی از پیش باخته باشد؟

 

رئیس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۰:۰۹
تحلیل جالبی بود
مگر آدم دیوانه باشد که اصلاح طلب باشد و این دوره شرکت کرده باشد و گرنه هر مغز تیرخورده ای هم می دانست اصلاح طلبان رای نمی دهند و کسانی که به اسم اصلاح طلب می خواستند وارد مجلس شوند امکان ندارند...
پس اینها یا پول گرفتند و یا قول جایی و یا دیوانه محض بودند اما من بیشتر فکر می کنم تطمیع شدند ...اما آبروی خود را برای همیشه از بین بردند (365693)
معلمناامید
Canada
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۷:۴۸
اصلاح طلبان یک فرصت ۲ یا ۴ساله برا تجدید نگرش و منش و مرام و....دارند تا یا اصلاح طلب شجاع شوند یا اصولگرا شوند! (365697)
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۸:۱۲
دمت گرم عجب تحلیل جالبی بود. (365698)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۰:۰۶
واقعا فارغ از خیلی مسائل برای من عجیب بود این کسان و احزابی که لیست دادند بر اساس چه معیارهایی لیست دادند و در انتخابات شرکت کردند، آیا اینقدر درک نداشتند که همگی از کاندیداتوری انصراف می دادند( کاری که محمدعلی افشانی کرد) تا اینکه اصولگرایان با چند لیست وارد می شدند و سقف رای راه یافتگان تهران خیلی کمتر از این می شد. کسانی که لیست دادند بزرگترین خدمت را به جناح رقیب انجام دادند. (365702)
Bagheriravari@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۰:۴۱
نتایج هر آنچه که هست و بود جناب شیخ زرندی (انصاری) و لیست‌های وابسته به ایشان همان ۸/۸ درصد هم مورد اقبال رای دهندگان نبود. خداروشکر که نتایج به ضرر جبهه‌ی واداده داخلی شد. انشاءالله بزودی ریشه‌ی نفاق و خیانتکاران به وطن کنده شود. (365703)
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۱:۰۴
اینا دیگه باید از صحنه سیاسی ایران کنار برند .
نمیدونم چه فکر میکردند که امدند لیست دادند ؟
به نظر میرسد یا از ترس بوده یا از بی خردی . که در هر دوحال مهره های کاملا سوخته وادی سیاست هستند .
من یک فرد عادی میدانستم که در این انتخابات اینها جایگاهی ندارند و طرفدارانشان همه از از صندوق رای قهر کرده اند چطور اینها متوجه نبودند نمیدانم .
الفاتحه (365705)
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۸
حنای اصلاح طلبان خائن دیگر برای مردم رنگی ندارد. اصولگرایان که از سال ها پیش حنای شان رنگی نداشت. اصلاح طلب، اصول گرا؛ دیگه تمومه ماجرا. (365709)
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۲:۴۳
افرادی متوهم هستند مخصوصا اون اقای عین که با توهم فکر میکرد رایی دارند و درصدد لیست دادن هم بود یک چنین افرادی اصلا سیاستمدار حساب نمیشن
اصلاح طلبها باختند و کل مشارکت هم ناچیز بود قالباف هم درصد ناچیزی از رای مردم تهران را اورد در واقع هر دو باختند (365713)
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۱:۱۴
دوستان کارگزارانی چهره هاشون خیلی دیدنیه (365731)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۳
مردم اصلاح طلبان را به خاطر دروغ .بی تدبیری. کم کاری .و روی زیادشان تحقیر و تنبیه کردند (365741)