به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۲۰۵۰۲۲

یک ‌ماه در منزل بمانید

گروه جامعه: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: کادر درمان بیمارستان ها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، اما متاسفانه شاهدیم شهروندان این بیماری را خیلی جدی نگرفته اند.
یک ‌ماه در منزل بمانید
به گزارش اینسنا، ناصررستمی در نشست خبری، اظهار کرد: از همشهریان می خواهیم که ویروس کرونا را جدی بگیرند، متاسفانه در کشور روند نزولی ابتلا به کرونا را نداشتیم که این خود یک زنگ خطر جدی تر نسبت به قبل است. همه ساله در ماه اسفند به استقبال ایام نوروز و فصل بهار می رفتیم اما امسال اینگونه نیست و مسافرت و دید و بازدید نخواهیم داشت و خانه نشین خواهیم بود.وی ادامه داد: اگر بخواهیم این ویروس در جامعه محدود و آمار ابتلا به آن کاهش یابد چاره ای نداریم جز اینکه حلقه انتقال انسان به انسان شکسته شود که برای این مهم همه مردم باید همکاری کنند. فعالیت های اجتماعی غیر ضروری را حذف کنیم و یک ماه در منزل بمانیم. زمانی که در سطح شهر و بازار جمعیت را می بینم واقعا احساس نگرانی می کنم. در بین پرسنل درمان افرادی هستند که حدود سه هفته خانواده خود را ندیده اند و این انتظار زیادی نیست که از شهروندان بخواهیم یک ماه در منزل خود بمانند. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: راه شکست این ویروس در دست تک تک مردم است، همه مردم مسئول هستند و اگر این بیماری سریع پخش شود همه ما مقصر هستیم. ممکن است فردی به صورت خفیف به این ویروس مبتلا شود، اما فردی را که آلوده می کند به صورت جدی جانش در خطر بیفتد.رستمی افزود: از ما سوال می شود که آمار مبتلایان در گلپایگان چه تعداد است و چرا اطلاع رسانی شفافی انجام نمی شود، همانطور که می دانید ستاد کرونا در کل کشور از ابتدای بروز این بیماری اعلام کرد که آمار تنها از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام شود که هر روز هم اعلام می شود و هیچ یک از واحد های دیگر مجاز به ارائه آمار نیستند. صدا و سیما هر روز آمار را اعلام می کند. اینکه بدانیم آمار گلپایگان چه تعداد است، فایده آن چیست، آمار به درد افرادی می خورد که در حال برنامه ریزی و پایش هستند.

وی اضافه کرد: از مردم می خواهیم فقط توصیه ها را رعایت کنند، چه غمی بزرگ تر از اینکه کادر درمان در خط مقدم در حال فعالیت باشد، اما شاهد باشیم شهروندان این بیماری را خیلی جدی نگرفته اند. اکنون آمار از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود و مردم متوجه آمار شده اند، ما نمی توانیم آمار بدهیم فقط می توانیم بگوییم کرونا را جدی بگیرید. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان، خاطرنشان کرد: نظر ما این بود که ورودی های گلپایگان بسته شود، این اقدام برای نیروی انتظامی و بسیج مشکلات اجرایی داشت و اکنون در دو محور خمین و موته این کار عملی شده است، در تمام دنیا بهترین نوع قرنطینه این است که مردم همکاری کنند. تصمیم گرفته شده بود که از آمدن مسافر به گلپایگان جلوگیری شود که در این راستا نیروی انتظامی، بسیج و پلیس راه آماده همکاری بودند، اما یکسری اصول و ساز و کارها باید فراهم می شد که اکنون این اتفاق رخ داده و در حال انجام است.ناصر رستمی تصریح کرد: افرادی که تمایل دارند در زمینه کرونا به ما کمک کنند می توانند به حساب انجمن خیریه بهداشت و درمان شهرستان واریز نقدی خود را انجام دهند و موارد اهدایی خود را نیز به شبکه بهداشت بدهند. تمام تجهیزات طبق پروتکل در اختیار کارکنان بهداشت و درمان قرار دارد و به دلیل مصرف درست سهمیه بندی شده است تا مدیریت انجام شود.

وی ضمن بی اطلاعی از اعلام شدن گلپایگان به عنوان "وضعیت نارنجی" یادآورشد: ستاد کرونا در شهرستان از همان روزهای آغاز فعال شد. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: در ایام نوروز تعطیلی نداریم و تمام هم و غم ما این است که تعداد ورود بیمار به بیمارستان کم شود به همین جهت مراکز خیریه در سطح شهرستان فعال است؛ همچنین در دوشهر گلشهر و گوگد مراکزی را فعال خواهیم کرد و در گلپایگان نیز مرکز سید مهدی صحت در خیابان شهید رجایی حداقل در دو شیفت خدمات ارائه خواهد داد تا بیماران به مراکز بهداشتی، خیریه ها و مطب ها مراجعه کنند تا مراجعه سرپایی در بیمارستان به حداقل برسد.رستمی در پاسخ به این سوال که  آیا این امکان وجود نداشت که بیمارستان شهر گوگد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شود، یاداورشد: امکان آن وجود نداشت و اکنون نیاز هم نیست و آنجا را به عنوان مکان رزرو در نظر گرفتیم که اگر خدای ناکرده تعداد بیماران افزایش پیدا کرد حتما از آنجا هم استفاده خواهیم کرد.