به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۰۶۰۸

راه‌اندازی 3 فاز پارس​جنوبی با یارانه‌ یک سال

گروه اقتصادي: معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به این‌که می توان با کل یارانه نقدی امسال حداقل سه فاز پارس جنوبی را به طور کامل به بهره برداری رساند گفت: پیشنهاد ما این است که هر چه زودتر یارانه‌های نقدی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی و تولیدی اختصاص یابد.
راه‌اندازی 3 فاز پارس​جنوبی با یارانه‌ یک سال
 مهرداد صباغی با اشاره به این‌که طبق قانون بودجه 92 امسال باید حدود 41 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه‌های نقدی به مردم پرداخت شود گفت: اگر یارانه‌های نقدی به شکل کنونی باز هم به چرخه اقتصادی وارد شوند کنترل تورم بسیار دشوار خواهد شد.به همین دلیل باید برای سرمایه‌گذاری یارانه‌های نقدی در پروژه‌های کلان و منطقه‌ای فکر اساسی شود. وی افزود: در چند وقت اخیر بحث حذف دهک‌های برخوردار از یارانه‌بگیران مطرح شده است اما در نهایت مجلس با حذف دهک‌ها در سال جاری موافقت نکرد. پیشنهاد ما این است که در همین چند ماه باقیمانده از سال دولت با کمک مردم یارانه‌های نقدی را به پروژه‌های استراتژیک کشور اختصاص دهد تا این پروژه ها هر چه زودتر به بهره برداری رسیده و سود آن عاید مردم شود.

صباغی افزود: به عنوان مثال می‌توان با یارانه یک سال مردم تهران متروی این شهر را به میزان بسیار زیادی توسعه داد که در نهایت سود آن عاید خود مردم می شود. معاون ایدرو با بیان این‌که می‌توان یارانه‌های نقدی را که به مردم استان‌های مختلف داده می‌شود در همان استان‌ها هزینه کرد، گفت: در حال حاضر با حدود صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌توان برای 200 نفر اشتغالزایی کرد که با این احتساب با مبلغ 41 هزار میلیارد تومان یارانه‌های نقدی میزان بسیار بالایی می توان اشتغالزایی انجام داد.

وی با اشاره به این‌که باید هر چه زودتر از مردم به صورت داوطلبانه درخواست کرد تا یارانه‌های نقدی خود را در پروژه‌های با اهمیت سرمایه‌گذاری کنند گفت: یکی از پروژه‌های استراتژیک برای کل کشور فازهای پارس جنوبی است که طبق برآوردها برای هر فاز به منظور راه اندازی کامل به پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم که اگر کل مبلغ یارانه‌ها به پارس جنوبی اختصاص داده شود می توانیم سه فاز را به طور کامل راه اندازی کنیم که منافع آن عاید عموم مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از کلیه کارشناسان و صاحب نظران خواسته تا ایده‌های خود را درباره چگونگی مصرف و سرمایه‌گذاری‌ یارانه‌های نقدی ارائه کنند. وی گفت: سازمان گسترش آمادگی دارد با پول یارانه‌های نقدی پروژه‌های در دست اجرای خود را هر چه زودتر به بهره برداری برساند. صباغی در عین حال خاطرنشان کرد: البته باید سازوکار سرمایه‌گذاری یارانه‌های نقدی به طور کامل مشخص شود تا مردم بدانند پول یارانه نقدی آن ها در جای درستی مصرف شده و در نهایت سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها به خودشان بازمی‌گردد.
مرجع : ايسنا

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۱:۰۱
حالا 3فازو چطور حساب میکنند؛ قیمت برق تو جنوب فصل گرما ارزونتره نه حالا!!! (166221)