به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب : ۲۱۲۷۵۰

جانسون: کرونا جنایتکار نامرئی خیابانی است

جانسون: کرونا جنایتکار نامرئی خیابانی است
گروه بین‌الملل: در حالی که برخی کشورها از ایتالیا گرفته تا نیوزیلند اقدام به کاهش تدریجی مقررات قرنطینه کرده اند، نخست وزیر بریتانیا می گوید خیلی زود است که محدودیتها را برداشت.
بوریس جانسون که روز دوشنبه پس از سپری کردن دوره درمان کووید۱۹، برای اولین بار در محل کار خود حاضر شده بود، در سخنانی خطاب به مردم بریتانیا گفت که کاستن از محدودیتهای قرنطینه در شرایط کنونی بسیار خطرناک است. او کرونا را به یک جنایتکار نامرئی خیابانی تشبیه کرد که چاره‌ای جز جنگیدن با آن نیست. او اعلام کرد که نگرانی‌های اقتصادی مردم را با توجه به افزایش شمار بیکاری‌ها و رکود تجاری درک می کند، با این وجود از مردم خواست که کمی بیشتر صبر کنند تا این ویروس را شکست دهند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۳ میلیون نفر افزایش یافت
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع مطلع تا ساعات پایانی شامگاه روز دوشنبه بیست و هفتم آوریل  بیش از ۳ میلیون از شهروندان جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بر این اساس حدود هشتاد درصد از مبتلایان را شهروندان اروپا و آمریکا تشکیل می‌دهند. شمار دقیق موارد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون ۳ میلیون و ۳ هزار و ۳۴۴ نفر اعلام شده که بیش از یک میلیون از این افراد در آمریکا سکونت دارند.شمار قربانیان ویروس کرونا و بیماری همه‌‌گیر کووید ۱۹ از مرز ۲۱۱ هزار نفر عبور کرده است که اروپا با ثبت بیش از ۱۲۶ هزار مورد مرگ بیشترین قربانیان را در خود جای داده است.

۳۲۹ فوتی دیگر در بیمارستان‌های بریتانیا
مقامات بهداشت بریتانیا روز دوشنبه گفتند در شبانه ‌روز گذشته ۳۲۹ نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور جان باختند و به این ترتیب شمار کل فوتی‌ها در بیمارستان‌ها به ۱۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید. از میان این افراد که سن آنها بین ۲۹ تا ۸۹ سال بوده، ۲۲ نفر هیچ بیماری حاد قبلی نداشته نداشتند.

درخواست فرمانداران ژاپن از دولت: 
بازگشایی مدارس را تا سپتامبر به تعویق بیندازید

با وجود آنکه فرماندار توکیو روز دوشنبه از کاهش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور برای دومین روز متوالی طی چهار هفته اخیر خبر داد، اما هشدار داد که نباید با اتکا به این آمار به پایان کار کرونا در این کشور خوشبین بود و ضروریست تا محدودیتهای اجتماعی همچنان ادامه یابد. شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۴۴۱ نفر و شمار قربانیان آن به ۳۷۲ نفر رسیده است. ژاپن از ۷ آوریل در توکیو وضعیت اضطراری اعلام کرد و سپس آن را به سراسر کشور بسط داد.
قرار است این هفته دولت برای تعیین تکلیف وضعیت اضطراری تشکیل جلسه دهد و درباره توقف یا تمدید آن تصمیم گیری کند. در حالی که مدارس در بسیاری از استان‌های این کشور تعطیل است، برخی فرمانداران از جمله فرماندار ناحیه اوزاکا در غرب ژاپن از دولت خواستند که بازگشایی مدارس را تا ماه سپتامبر به تعویق بیندازد.
برچسب ها: ویروس کرونا