به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۱۴۱۴
رئیس فدراسیون فوتبال:

از آدیداس پیشنهاد داریم اما آل‌اشپورت می‌پوشیم

گروه ورزشی: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به صعود تیم ایران به جام‌جهانی و به دلیل اینکه کادر فنی از کیفیت لباس‌های آل‌اشپورت ناراضی بود آنها از ما درخواست کردند که به این کمپانی رفته و از نزدیک شرایط را ببینیم و بررسی کنیم.
از آدیداس پیشنهاد داریم اما آل‌اشپورت می‌پوشیم
علی کفاشیان در حاشیه نشست وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در جمع خبرنگاران در خصوص رونمایی از پیراهن تیم ملی در آلمان و انتقادهایی که پیرامون این موضوع صورت گرفته است، گفت: واقعا نمی‌دانم این اطلاعات را از کجا آورده‌اند. کسی حتی یک سوال هم در این خصوص از من نکرده است. از یک سال پیش با آل‌اشپورت قرارداد امضا کردیم که این قرارداد تا سال 2015 ادامه دارد. قرارداد مذکور برای تیم‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بود که قرارداد فوتسال و فوتبال ساحلی تمام شده و باید تمدید شود.

وی با بیان اینکه اصلا بحث رونمایی از لباس جدید تیم ملی مطرح نبود، اضافه کرد: تا به حال قراردادهای ما با شرکت آل‌اشپورت در دبی و از طریق نمایندگی ما آقای جعفری بوده است. با توجه به صعود تیم ایران به جام‌جهانی و به دلیل اینکه کادر فنی از کیفیت لباس‌های آل‌اشپورت ناراضی بود آنها از ما درخواست کردند که به این کمپانی رفته و از نزدیک شرایط را ببینیم و بررسی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در این شرکت طرح‌های مختلفی را دیدم. آل‌اشپورت تشکیلات بزرگی در آلمان دارد و عمده تخصص آنها در لباس‌های فوتبال و دستکش‌های دروازه‌بانی است. کیفیت لباس‌ها را در آنجا دیدم و چند طرح برای تیم ملی پیشنهاد دادم و گفتم که می‌خواهیم پیراهن ایران نمادی از پرچم 3 رنگ کشورمان باشد. طرح‌های قشنگی بود و قرار شد پس از درست شدن به ایران فرستاده و در صورت تائید و تصویب ما نهایی شود. کفاشیان خاطرنشان کرد: پس از اینکه کیفیت لباس‌ها مورد تائید ما قرار گرفت در مراسم ویژه‌ای با حضور سران کشور به صورت خاصی از لباس تیم ملی رونمایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آل‌اشپورت برندی است که می‌تواند در جام‌جهانی مورد استفاده قرار بگیرد در خصوص پیراهنی که در دستانش بود و روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شد عنوان کرد: یک پیراهن که نام من بر روی آن درج شده بود برای گرفتن عکس به من دادند و کسی اصلا در این مورد از من سوالی نکرد. به دلیل اینکه تیم ما به جام‌جهانی رفته است گفتیم آل‌اشپورت باید امتیازهایی به ما بدهد. قراردادهای ما با این شرکت برای لباس‌های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال بود اما در سال گذشته تمامی رده‌های سنی ما و حتی بانوان هم از آن استفاده کرده و همه نیازهای خود را از آنها گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیچکدام از برندهای برتر دنیا در زمانی که ما تحریم بودیم و به آنها نیاز داشتیم جلو نیامدند و تنها آل‌اشپورت بود که برای عقد قرارداد پیش‌قدم شد. البته همین الان هم پیشنهادهایی آمده است، به طور مثال آدیداس پیشنهادی ارائه داده و ما آنها را بررسی می‌کنیم اما ایران در جام‌جهانی قطعا پیراهن آل‌اشپورت را خواهد پوشید.

کفاشیان ادامه داد: اگر قرار است کسی جلو بیاید باید آل‌اشپورت را راضی کند اما کسی جلو نیامده و قرارداد ما با این شرکت تا سال 2015 است و امکان فسخ هم وجود ندارد. وی اظهار داشت: بخش اصلی برای ما کیفیت است نه نام برند. آل‌اشپورت از نظر کیفی یکی از برندهای معتبر است. برندهایی که وارد کشورهای مختلف می‌شوند با هم فرق دارند. مثلا یک برند تعهد می‌کند که مبلغی را به تیم ملی خاصی بدهد اما در ازای آن مبلغ، تجهیزاتی را ارائه می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و اینکه کره‌جنوبی پس از صعود به جام‌جهانی چندمین بازی دوستانه خود را انجام داده، گفت: کره‌جنوبی و ژاپن به دلیل اینکه در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا مقام کسب کرده بودند از این امکان برخودار هستند در دیدارهای مقدماتی دوره جاری معاف باشند. این 2 تیم از این فرصت بهره برده و بازی‌های دوستانه برگزار کردند البته توان اقتصادی کره‌جنوبی و ژاپن را با ما یکی ندانید و ما نمی‌توانیم چنین هزینه‌هایی را که آنها انجام می‌دهند کنیم. بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی چند بازی دوستانه انجام خواهیم داد.

کفاشیان درباره بازی دوستانه با اسپانیا و پرتغال عنوان کرد: بازی دوستانه با این 2 تیم مطرح نیست اما با کشورهای اروپایی بازی خواهیم کرد. بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی خیلی از تیم‌ها تمایل دارند با 32 تیم حاضر در این مسابقات بازی دوستانه انجام بدهند و دست ما برای انجام چنین کاری باز می‌شود. تیم ما یکدست و خوب شده و من بسیار به آن امیدوارم. البته خیلی از تیم‌ها هم اردو برگزار می‌کنند و در حاشیه آن نیز می‌توان بازی‌هایی برگزار کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که دوست دارد چه تیمی سرگروه ایران در جام‌جهانی باشد خاطرنشان کرد: فرقی ندارد چه تیمی سرگروه می‌شود اما امیدوارم که تیم‌های دوم و سوم گروه ما خیلی قوی نباشند. رفتن به جام‌جهانی یعنی بازی کردن با تیم‌های بزرگ. بازی با هر تیمی کار دشواری است اما امیدوارم مانند تیم نوجوانان به تیمی مانند نیجریه برخورد نکنیم. در جام جهانی نوجوانان خوب بازی کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم و همه از آن تقریبا راضی بودند.

کفاشیان تاکید کرد: به سازمان لیگ گفته‌ام برنامه را طوری تنظیم کند که فشار زیادی به بازیکنان وارد نشود و فضایی ایجاد شود که بتوانیم بازی‌های دوستانه نیز انجام دهیم، البته هنوز درخواست کادرفنی اجرایی نشده است. آنها خواستار این بودند که بازی‌های جام‌حذفی در پایان لیگ یعنی اردیبهشت و خرداد برگزار شود. وی در خصوص معرفی گودرزی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش تصریح کرد: گودرزی فردی توانمند است و من خوشحالم که فردی ورزشی را برای تصدی‌گری وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرده‌اند. امیدوارم مجلس به ایشان رای مثبت داده چرا که معطلی بیش از این برای ورزش خوب نیست و صدمات این امر در سال‌های آینده دیده خواهد شد. امیدوارم مجلس رای انقلابی به گودرزی دهد و حمایت‌های خوبی صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بازی با آمریکا گفت: برگزاری بازی با آمریکا هنوز قطعی نیست، آنها اعلام آمادگی کرده‌اند که این بازی در اردیبهشت‌ماه برگزار شود اما در این مورد همه چیز به بعد از قرعه‌کشی مشخص خواهد شد. گویا قرار است در آمریکا تورنمنتی چهارجانبه برگزار شود. کفاشیان در پایان در خصوص پاداش ملی‌پوشان خاطرنشان کرد: بعد از هر بازی داخلی و خارجی مطابق فرمولی خاص به بازیکنان پاداش می‌دهیم که البته فعلا امکان پرداخت آن وجود ندارد.
مرجع : تسنیم