به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۲۱۵۱۹

سنگ اندازی برخی‌ها به جاي پاسخگویی

گروه سياسي: رئیس خانه احزاب اظهار داشت: وقتی که دولت نشان داده که هم در زمینه سیاست داخلی و هم در خصوص سیاست خارجی می‌تواند به خوبی به وظایف خود عمل کند مجلس باید کمک کند که دولت با آرامش به انجام وظایف خود ادامه دهد و از مقابله با دولت پرهیز کند.
سنگ اندازی برخی‌ها به جاي پاسخگویی

حسین کاشفی در تحلیل خود از محدودیت‌های ایجاد شده برای وزرای کابینه از سوی برخی نمایندگان مجلس در خصوص عزل و نصب‌ها و انتخاب همکارانشان اظهار داشت: برخوردهای اخیر مجلس با وزرای پیشنهادی دولت روحانی نشان دهنده این واقعیت است که مجلس نمی‌خواهد با دولت همکاری کند و همچنان بر حفظ وضعیت گذشته اصرار می‌ورزد، این در حالی است که مردم با رای خود در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری نشان دادند که در صدد تغییر و دگرگونی اوضاع هستند. 

رئیس خانه احزاب با توضیح این مطلب مقابله با دولت را مقابله با مردم توصیف کرد و افزود: وقتی که دولت نشان داده که هم در زمینه سیاست داخلی و هم در خصوص سیاست خارجی می‌تواند به خوبی به وظایف خود عمل کند مجلس باید کمک کند که دولت با آرامش به انجام وظایف خود ادامه دهد و از مقابله با دولت پرهیز کند.
کاشفی گفت: برخی از کسانی که در دولت گذشته با اقدامات و یا حمایت و سکوت خود کشور را دچار مسائل و مشکلات کنونی کرده‌اند به جای پاسخگویی در خصوص عملکرد گذشته خود اقدام به سنگ اندازی می‌کنند.
وی اظهار داشت:مجلس حق دارد بر روی نظرات و عملکرد وزرا اعمال نظر کند، اما اینکه در ابتدای کار شروع به ایجاد محدویت برای وزرا کند نشان از این دارد که مجلس نمی‌خواهد با دولت همکاری کند.

کاشفی همچنین ضمن اشاره به اهمیت تفکیک قوا در قانون اساسی گفت: اگر وزیری در کابینه از حدی از اختیار برخوردار نباشد که بتواند در زمینه انتخاب همکاران خود مستقل عمل کند قادر به دفاع از عملکرد کاری خود نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور درگیر مسائل اقتصادی و سیاست خارجی و مسائلی از این قبیل است برخی در مجلس به جای اینکه به مسائل اساسی بپردازند با طرح مسائل جزئی به سنگ اندازی در کار دولت مشغولند.

 


۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۲۷
"برخوردهای اخیر مجلس با وزرای پیشنهادی دولت روحانی نشان دهنده این واقعیت است که مجلس نمی‌خواهد با دولت همکاری کند"
موافقان + بدن تا مجلسی ها بفهمن (170204)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۰
تخریب هر شخص و یا دولتی خوب نیست اما انتقاد کردن خوبه....
این حرفو به این دلیل میگم که قرار نیست هر مسئولی که سر کاره نباید کمتر از گل بهش گفت چون اگه اینطوری باشه میشه استبداد.
ولی اینکه بعضی از نماینده ها گرو کشی میکنن با رئیس جمهر اینم درست نیست... (170210)
Ghana@Gmail.com
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۹
خدا وکیلی این نمایندگان همان احمدی نژاد را می خواهن که بیاد دستشون بندازه من اگه جای روحانی بودم از فردا تقابل را جایگزین تعامل میکردم بنظرم باید انتخابات مجلس با ریاست جمهوری همزمان برگزار بشه تا دیگه امثال اینها راحت نیان مجلس سنگ بندازن جلوی دولت (170290)
سریرا دلارامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۲:۲۹
نمایندگان افراطی مجلس خودشون هم میدونن تو دوره بعد جایی ندارند. (170418)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۲:۴۸
این سنگ اندازیها نماینده های مجلس روزی مدفن وقبر خودشون میشه..تاریخ نشون میده (170436)
حسین سلامی زواره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۰:۱۹
خطاب من به نمایندگانی است که هنوز دولت روحانی 3ماه ازشروع به کارش نگذشته دم از بیکاری وگرانی وحفظ بیت المال میزنند ..شما ان موقع که گران شدن اجناس ساعتی شده بود.آن موقع که هزار هزارمیلیارداختلاس می شد.آن موقع که یکی پس ازدیگری کارخانجات تعطیل وکارگران بیچاره اخراج می شدند .آن موقع که قطعنامه هابرعلیه ایران براثربی تدبیری هاصادر میگردید.آن موقع که قوانین تصویبی شما زیر پا گذاشته وبه مجلس کج دهنی می شد.آن موقع که ازصندوق ذخیره ارزی بدون هماهنگی بامجلس برداشت می شد.آن موقع که هیچیک از وزرا امنیت شغلی نداشتند.آن موقع که فرمایشات رهبری گوش شنوانداشت .آن موقع که فریاد وااسلامای مراج, بلندبودآ« موقع که..................
شماکجا تشریف داشتید؟؟؟؟؟؟نکنه خواب بودید .یانکنه . . . (170507)
فاطما
Australia
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۳:۲۸
احمدی نژاد نماینده هارا خوب شناخته بود بد ترین جمله تاریخی را در مورد ایشان بکار برد. (170570)