به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۲۱۵۴۱
پس نسخه وطني مبارك در اولويت است!

امروز حسني مبارك، فردا محمدرضا پهلوي!

گروه سياسي: در حاليكه در آستانه دور حساس مذاكرات ايران با گروه 5+1 ، بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسراييل كمپين ضد مذاكره با ايران عليه اوباما به راه انداخته و رييس‌جمهور فرانسه براي همراهي با اسراييل عازم بيت‌المقدس شده، روزنامه كيهان به ياد حسني مبارك افتاد تا از او نقل قولي درباره غيرقابل اعتماد بودن آمريكا بيابد و آن را تيتر اول شماره امروز خود بكند! در پايين صفحه نيز، تلاش تندروها در غرب براي افزايش تحريم‌ها عليه ايران، خوشايند روزنامه تندروي وطني بوده تا تيتر دوم آن باشد.


گفتني اينكه، اخيرا هوشيار زيباري به نقل از حسني مبارك گفته است كه رييس‌جمهور سابق مصر به شدت از رفتار آمريكاييان با دوستان و هم‌پيمانان سابق خود در دوره‌هاي سخت و حساس، انتقاد و مسئولان آمريكايي را غيرقابل اعتماد حتي براي دوستان نزديك خارجي خود دانسته و مورد خودش را نمونه بارز آن دانسته است كه در روزهاي سخت پشتش را خالي كرده‌اند....

البته درباره بي‌توجهي و به قول ما ايراني‌ها، رفيق نيمه راه بودن آمريكا با هم‌پيمانانش در جهان، موارد قابل توجهي در تاريخ معاصر قابل استناد است كه البته قبلا از زبان ديگر دوستان اين كشور هم بيان شده بود و اظهارات مبارك، سخن تازه‌اي نيست! براي مثال محمدرضا پهلوي، (آخرين شاه ايران كه در سال 57 بر اثر انقلاب اسلامي از قدرت خلع شد)، پس از ترك ايران حتي اجازه ورود به آمريكا براي مداواي بيماري‌اش را پيدا نكرد و اين در حالي بود كه حدود 3 دهه نزديكترين دوست و شريك آمريكا در منطقه و در بين كشورهاي جهان اسلام به شمار مي‌رفت!

او البته پس از چند ماه بر اثر همان بيماري در بيمارستان مصر درگذشت و محمد انور سادات رييس‌جمهور وقت مصر تنها دوست او در جهان اسلام بود كه او را كه در آن روزها (پيروزي انقلاب اسلامي ايران) هيچ كدام از دوستان و هم پيمانان سابقش به كشورشان راه نمي‌دادند، رسما به قاهره دعوت كرد و حتي پس از چند ماه كه از دنيا رفت، تشييع جنازه‌اي رسمي برپا نمود و در همان مراسم به هم پيمانان سابق او كه وي را در دوره سختي تنها گذاشتند به شدت انتقاد كرد. همسر او هم بارها پس از مرگ شاه، به نقل از او از خيانت غربي‌ها و خصوصا آمريكايي‌ها به دوستان نزديكشان در جهان مصاحبه كرد و بزرگترين ناراحتي شاه را همين رفتار آمريكايي‌ها آن هم در دوران خلع از قدرت و بيماري سخت، با خود مي‌دانست.

ذكر اين حكايت تاريخي را به اين دليل لازم دانستيم كه يادآوري كنيم نسخه وطني براي اثبات غيرقابل اعتماد نشان دادن آمريكايي‌ها را داريم لذا به دوستان افراطي در داخل كشور پيشنهاد مي‌كنيم اگر به هر شكل ممكن قصد دارند براي بي اعتمادي به آمريكا و غيرقابل اعتماد بودنش استناد جسته و از اين طريق و در آستانه هر مذاكره‌اي، (و نه رابطه‌اي)، به جامعه ايران القائات خود را ديكته كنند بهتر اين است كه مثال‌هاي ملموس‌تري از حسني مبارك بياوريم كه هم مردم ايران با آن انس بيشتر آشنايي دارند و هم اينكه در مقايسه با نسخه مصري، نسخه ايراني‌اش حس نوستالژيك‌تري در مخاطب ايجاد مي‌كند «به دليل بيماري و مرگ چندماه پس از خلع از قدرت، آن هم در خارج از وطني كه حدود سه دهه بر آن شاهي مي‌كرد!» لذا در اثبات غيرقابل اعتماد بودن آمريكايي‌ها، بيشتر سنديت و اثر و تاثيرگذاري ضداستكباري دارد!

لذا بد نيست تا يكي دو روز مانده به مذاكرات ژنو، تيترهاي اول روزنامه‌هاي خود را به چند جمله از شاه سابق ايران و همسرش درباره رفتاري كه دولتمردان وقت آمريكا با آنها كردند و حتي به دوست 30-20 ساله‌اشان اجازه ورود به آن كشور براي مداواي بيماري منجر به مرگش را نيز ندادند اختصاص بدهيم!

و اين در حاليست كه بدانيم همه اين جار و جنجال‌ها عليه مذاكرات فعلي ايران و غربي‌ها توسط افراطيون وطني و غيروطني! بر سر حل مشكل پرونده‌ي هسته‌اي است و لاغير. حال بحث اعتماد، دوستي، رابطه و ... چرا در اين ميان مطرح مي‌شوند را بايد همين دوستاني پاسخ دهند كه اين روزها عزيزشان شده است آقاي حسني مبارك و فردا هم احتمالا محمدرضاشاه پهلوي!

۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۸:۱۶
توی این دنیا چی قابل اعتماده؟؟؟البته آمریکا از کیهان قابل اعتماد تره!! (170618)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۰
نمیدانم مشکلت با کیهان چی ولی به قول شاعر خیمه انس مزن بر در این کهنه رباط که اساسش همه بی موقع وبی بنیاد است! امریکا واقعا رفیق بی مرامی است. (170713)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۴:۱۳
مشکل ما با کیهان اینه که "کیهان با همه مشکل داره" ! (170899)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۴:۱۷
با این روس های .... که در طول تاریخ این همه به ما خیانت کردن و در همهین اواخر با اینکه چند میلیارد دلار واسه s300از ما گرفتن بالاخره حاضر نشدن به ما پس بدن چرا هم پیمان شدیم و تو صداوسیمای ضرغامی به عنوان افتخار از رزمایش ارتش روسیه بارها و بارها اسم میبره...تو این دنیا هرکشوری دنبال منافع خودشه ...کیهان فکر میکنه اینجا مدینه فاضله هست!!! (170900)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۷
چه ربطی داشت؟! (170974)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۹:۳۹
«اينجا چند نکته داستان هسته ای هست که ربطی به کیهان ودوست ودشمن ان نداردمربوط به همه مردم ایران است اولين نکته که اصلي‌ترين نگراني درباره مذاکرات جاري است اين است که ما در مرحله گام‌هاي اعتمادساز نقاط قوت اصلي و برگ‌هاي برنده خودمان را – که اصلا همين‌ها امريکا را پاي ميز کشانده و به قول آنها ظرفيت گريز هسته‌اي را ايجاد کرده- از دست بدهيم ولي تحريم‌هاي اصلي که در حوزه نفت و بانک است سر جاي خود باقي بماند. بعد وقتي وارد مرحله بعدي مذکرات شديم آنها به يکباره خواستار توقف کامل غني‌سازي در ازاي تعديل تحريم‌ها در حوزه مالي وانرژي بشوند و ما ديگر چيزي دستمان نباشد. (171261)
sمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۲۳:۰۷
یه جوری میگن غیر قابل اعتماد انگار ما یه مشت گوسفندیم که هر کلاهی سرمون خواستن میذارن! برادر حسین نچندان عزیز! اگر جنابعالی و همفکرانت در خودتو عرضه ی مذاکره با آمریکا نمیبینید و از آنها فرار می کنید! چرا فکر می کنید بهره ی هوشی و توانایی همه در حد اندازه ی امثال خودت هست؟ (171476)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۸:۲۱
حسین شریعتمداری: نتانیاهو موچکریم (170622)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۸:۵۷
یامن نمیفهمم یا کیهان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قیاس مع الفارق کرده! باهاش چیو میشه نتیجه گرفت؟ (170639)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۲:۵۸
ببخشید فقط شم نیستید غیر از کیهان هیچکس نمی فهمه !!! (170852)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۹:۱۷
... آنچنان به فلاکت و فضاحت افتاده‌اند که برای پیشبرد اهدافش به سخنان صدام،ملاعمر،بن لادن و نتانیاهو هم استناد میکنند. (170662)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۹
اولاند رفته اسراییل داش حسین ودعوت نکردند؟چه بد!! (170977)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۹:۲۸
تاریخ ثابت کرده روسیه خیلی قابل اعتماده و هیچوقت به کشور و ملت ما خیانت نکرده !!!!!!!!! ایشالله که تا ابد به امثال اقای شریعتمداری هم خیانت نکنه تا در آرامش کامل باشند و از تحریمهای بیشتر علیه مردم مظلوم کشور عزیزمان نهایت استفاده رو بکنند خدا داند شاید هم از اسراییل و کشورهای عربی هم پورسانت می گیرند و گر نه چطور میشه که دقیقا در خط فکری انها کار می کنند ماه همیشه پشت ابر نمی ماند (170666)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۵۰
شما چرا همه چی راباهم میکس میکنید؟کیهان راهم بنداز کنار. بگوببینم روابط با امریکا دنیا را برای مابهشت میکند؟مثلا الان کشوری مثل یونان با امریکا بهترین رابطه را ندارد؟یااتحادیه اروپا با این همه مشکلات با خودش وامریکا دررابطه نیست؟یا اصلا خود امریکا مگه باخودش رابطه نداردپس چرااین همه درد دارد؟بعدش هم حالا اگه کیهان بگه شما قبول نمیکنی که امریکا رفیق خائنی هست با اینکه نمونه های نامردیاشو می بینی؟!! (170722)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۳:۵۴
ماهیت دکترین امریکا مدیریت بحرانها درسرتاسر جهان درجهت تامین منافع عمدتا یک اقلیت در امریکاست.داستان کشتار وحشیانه وکم نظیرمردم دراندونزی به دست دولت تحت حمایت امریکا.داستان ارتش وحشی خمرهای سرخ.طالبان و..داستان مردم مظلوم بوسنی وهرزگوین.مردم عراق.ژاپن.ویتنام وهزاران نمونه اشکار وپنهان دیگربابیشترین حاصل جمع ثابت میکنداساسا ماهیت دولتهای امریکاظالمانه وضد بشری است. (170878)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۴:۲۳
حالا کی گفت آمریکا رفیق ماست؟ یا قراره دوست جون جونی بشیم باهاش؟مگه روسیه جونتون رفیق شما نیست؟ پس چرا هر جا منافعش ایجاب کنه رای علیه ایران هم میده، مثل شورای امنیت. در حالیکه بیشترین خیانت به ایران رو بعد از آمریکا و انگلیس روسیه به ایران روا داشته، پس چرا باهاش دوستین؟ چرا بهش اعتماد دارین؟
مگر فرانسه با ایران رابطه بدی داشت؟ حداقل از انگلیس بهتر بود. اما منافعش ایجاب میکرد که در مذاکرات اخیر بر علیه ایران باشه.
بله عزیز من. دنیای امروز دنیای روابط بر اساس منافعه. نه دوستی و مرام و ... !
به قول آقای ولایتی که میگفت باید امتیازی بدی تا امتیازی بگیری.
مثل امتیازات زیادی که به روسها در نیروگاه بوشهر دادیم تا یه ذره از ما حمایت کنه مثلا!
یا این همه پول که تو چین مونده که حالا مثلا چین حامی ما بشه. (170912)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۶:۰۱
به نکات جالبی اشاره کردید.اول اینکه مادردنیای انسان زندگی می کنیم تعریفی که جناب عالی ازسیاست ومنافع ملی داریدضمن اینکه بااصول ومبانی انسانی مغایرت دارد.به این معنی است که به هرقیمت وهربهایی بایدبه منافعمان برسیم هرچندغیرانسانی دوم اینکه روسیه جون مانیست شایدامریکاجون شماباشدمن فکرمیکنم اتفاقا باید بدانیدابتدابه ساکن تمام دشمنی ها دردوره معاصر وبه خصوص دوره ماامریکا وانگلیس وغرب موردنظرشماست.مثلا همین نیروگاه بوشهر وs300و..بافشارولابی چه کشورهایی به دست روسیه بهانه داد.فرانسه هم که به تبع انهاراه ومسیر مشخصی داردالبته باید به شما متذکر شدکه لزوما تصمیماتی که غرب موردنظرشما میگیردبرای منافع ملی شان نیست بلکه برای تامین اهداف اربابان پشت پرده شان میباشد!! (171033)
مشدی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۷:۳۱
حالا معلوم شد که انرژی هسته ای جنگ آمریکا باروسیه است ربطی به ایران نداره
مافقط عضوناظر5+1هستیم وبس فیلم "بای سیکل ران"روحتما دیدید (171121)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۸:۰۹
همین الان تیتر داغ بهار اظهارات وزیر خارجه فرانسه درمورد برنامه های هسته ای ایران میباشد که گفته حمایت ما از اسرائیل نامحدود است وبرنامه هسته ای ایران خطر برای منطقه وکل دنیاست!حالا شمادوستان بفرمایید چه نوع دیپلماسی بااین ادبیات دروغ وارادت مطلق کشورهای غربی به اسرائیل کارساز است؟! بااین اوصاف درمذاکرات تنها راه موجود پیدا کردن پرتقال فروش است. این که عرض کردیم مهم تر از منافع مردم درغرب.رضایت اربابان صهیون است اینجامصداق دارد (171154)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۷:۲۴
این امریکای که به مبانی اخلاق در سیاست پایبندی ندارد بااین حال میتواند به مبانی خیانت دردیپلماسی پایبندی داشته باشدیعنی کسی که تابع هیچ انضباطی نیست دربی انضباطی قابل استناد است باوجود چنین موجود غیرمتعهدی در راس سلطه طبیعی است که هیچ تکیه گاه محکمی برای دیپلماسی وجودندارد.وقتی خط مقدم تصمیم گیری این امریکا باشددیگر چه توقعی از بقیه!! (171115)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۹:۴۵
ائتلاف شریعتمداری و نتانیاهو (170676)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۳
:)) (170835)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۹
مبارکه،مبارکه،مبارکه.... (170979)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۰
تا موقعی که در راس قدرت و ثروتی همه تو رو میخوان اما وقتی از عرش به فرش رسیدی دیگه هیچکی نمیخوادت؛ همیشه اینطوری بوده و خواهد بود و ربطی به آمریکا یا غیره نداره (170678)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۰۰
اگر دقت داشته باشید امریکا به خودش هم اعتماد ندارد و درعمل مثل دزدی میماند که از خانه خودش هم دزدی میکند.باور نداریدوضعیت لابی صهیون در امریکا را بررسی بفرمایید. (170683)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۱
بعضی ها مثل اینکه تو باغ نیستندا،چه ربطی داشت این کامنت؟!! (170982)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۰۱
مگر خدای نکرده مثل رژیم حسنی مبارک وشاه سابق ایران وابسته امریکا هستیم . ما میخواهیم مذاکره کنیم براساس منافع ملی کشورمان و این رسم
حکومت داری است وربطی به وابستگی ندارد. آقای کیهان مگرخدای نکرده جمهوری اسلامی وامدار قدرت های جهانی است که از اینکه امریکابخواهد پشت ایران را خالی کنند هراسی داشته باشند . پشتوانه ایران مردم کشور ند و به هیچ قدرتی بدهکار نیستند و شما ازاین بابت نگران نباشید (170685)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۳۸
پس چرا این همه سال در حال باج دادن به روسیه و چین هستیم؟! تا جایی که در جریان اس 300 روس ها مانند مستعمره با ما رفتار کردند؟! (170711)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۰
البته همه کشورها در دنیا فقط به منافع خود و کشورشان فکر میکنند و هیچ اقدامی که منافع کشور و ملتشان را تامین نکند انجام نمیدهند (البته بجز کشور ما ) (170714)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۰:۵۰
بدون تردید آمریکا دنبال منافع کوتاه مدت و بلند مدتشه تا بتونه چرخ اقتصادش و رفاه ملت خودش را تامین کنه! تو و دارو دسته به دنبال چی هستید؟ دنبال منافع کی هستید؟ 8 سال به نام امام زمان ببینید چه بلایی بر سر دین و اخلاق و اقتصاد مردم آوردید؟.......... تا دلار 4000 تومنی!!؟ (170723)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۳
اگه میتونستم صدتا لایک می زدم. (170983)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۱:۲۲
یکی منو توجیه کنه!! این الان اومده ابرو رو درست کنه زده چشو چالمونو در آورده که!! ینی حالا دیگه حرف حسنی مبارک دیکتاتور عامل استکبار جهانی (به گفته ضرغام نیوز) شده سند بی اعتماد بودن آمریکایی ها؟
البته صحبت های آقای زنگنه در مورد صداقت در روابط خارجی جواب تمام افراطیون رو میده. من که حال کردم باهاش. (170755)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۲۰
داشتم تو یکی ازسایت ها مراسم قمه زنی رو میدیدم ضمن تاسف فراوان بنظرم رسید داش حسین (کیهانی)میتونه از این قماش باشه،متاسفانه بشدت فکر میکنند کارشون درسته،فقط باید تحمل شون کرد و روشنگری کرد ،مقابله به مثل جواب نمیده. (170990)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۱:۲۹
....هرگاه خواستیم در روابط خارجی از در منطقی وارد شویم اقایان شریعتمداری و فامیل وابسته مانع شدند. متاسفانه هنوز تعریف درست روابط با کشورها رو یاد نگرفتیم تا اونجایی که فلسطینیان جنگ زده از ما پیشی گرفتند و دست از حمایت سوریه برداشتند و رفیق ۳۰ و اندی ساله خودشون که همانا جمهوری اسلامی بود رو متهم به حمایت از بشار اسد تروریست کردن!!! و ما کماکان اندر خم یک کوچه ایم! امان از لجاجت که ریشه در حماقت داشته باشه (170765)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۱:۴۱
حالا کی گفته مذاکره یعنی اعتماد ؟؟ که کیهانیان به خاطر این پیش فرض غلط با مذاکره مخالفه ؟؟؟ (170780)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۴
خطاب به آقای شریعتمداری معروف به حسین ...
مردم ما در داخل و خارج از کشور از چهار دسته کلی خارج نیستند که دولتهای قبلی آمریکا به همه این چهار دسته کم و بیش جفا کرده است.
1- حزب اللهی و معتقد جدی به مبانی امروزی نظام که در جنگ تحمیلی از سوی دولت آمریکا متحمل خسارات مادی و معنوی زیادی شدند.
2- ملیون و ملی مذهبی ها که در کودتای 28 مرداد جفای آمریکا را حس کرده اند.
3- سلطنت طلبان که هیچگاه برخورد توهین آمیز دولت آمریکا را با محمدرضا پهلوی فراموش نمی کنند.
4- مردم عادی که اثرات تحریم های ظالمانه دولت آمریکا را تا مغز استخوان احساس می کنند.
بنابراین همه این 4 دسته می دانند دولت آمریکا چگونه بر اساس منافع اش عمل می کند و نیازی به توصیه های جنابعالی در بی اعتماد نشان دادن دولت آمریکا نمی بینند.
با اینهمه اکثریت هرکدام از این 4 دسته به صلاحشان می بینند که با دولت آمریکا رابطه داشته باشند.
حالا این وسط ما نمی فهمیم حرف حساب شما چیه آقای شریعتمداری؟؟؟؟؟؟ چرا ول نمی کنی بری خودتو بازنشسته بکنی و آخر عمری یه مقدار استراحت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (170844)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۳:۴۰
احتمالا در روزها و هفته های آینده که انشااله مذاکرات هسته ای به توافقاتی برسد نتانیاهو هم از دست دولت امریکا عصبانی میشود و او هم این جمله کیهان شاد کن " که امریکا قابل اعتماد نیست " را فریاد میزند و بطور قطع مهمترین و ماندگارترین تیتر روزنامه کیهان خواهد بود ۰ واقعا که کیهان چقدر از استدلال و منطق دور شده اند دلم میسوزد برای مدیرکیهان که برای دلخوشی خوانندگانش از حسنی مبارک و دشمنان مردم چه نقل قولهایی می آورد (170873)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۹
پیوند شریعت مندار با حسنی نا مبارک و اناتانیاحو مبارک باشد تا این افراطیون داخلی و خارجی هستند با این راحتی توافقی با راحتی بدست نخواهد امد خدا به ملت مضلوم ایران رحم کند (170987)
رها
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۵۸
شریعتمداری مثل کبک سرشو کرده زیر برف و یادش رفته امروزه عصر ارتباطاته و مردم آگاهن و به حرفاش میخندن (171026)