به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۲۱۶۳۸

بودجه‌ علامه کمتر از دانشگاه‌های دیگر است

گروه علمي: سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه علامه پیشرفت‌های بسیاری را در سال‌های اخیر داشته است، اظهار داشت: متاسفانه سرانه بودجه دانشگاه علامه در قیاس با 12 دانشگاه اصلی که در ایران وجود دارند پایین‌ترین سرانه را به خود اختصاص داده است.
بودجه‌ علامه کمتر از دانشگاه‌های دیگر است
حسین سلیمی در نشست خبری که به منظور تبیین و تشریح اقدامات انجام شده در مدت تصدی سرپرستی دانشگاه صورت گرفت اظهار کرد: سرانه دانشگاه علامه طباطبایی 35 و دانشگاه تربیت مدرس 180 و دانشگاه الزهرا نیز 75 است. وی با بیان اینکه بودجه‌های عمرانی مهمترین مشکل بودجه دانشگاه علامه است گفت: به علت تغییر فیزیکی دانشگاه علامه و ایجاد دانشکده‌های گوناگون دانشگاه علامه با مشکل کمبود بودجه در زمینه عمرانی مواجه است.

سلیمی با بیان اینکه سال گذشته 30 درصد از بودجه به دانشگاه تخصیص داده نشد گفت: بودجه‌ای که باید تا پایان 9ماه به دانشگاه داده می‌شد تاکنون 60 درصد از آن تخصیص داده شده که البته تقاضاهای گوناگونی را برای افزایش این تخصیص داشته‌ایم. سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه علامه دارای مشکلات ساختاری گوناگونی است اظهار کرد: مشکلات ساختاری دانشگاه را می‌توان به علت کمبود بودجه قلمداد کرد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه علامه از ادغام مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد ایران که بعدها به دانشگاه پیام نور بدل شد شکل گرفت، اظهار کرد: دانشگاه علامه از آن سال تاکنون موفق به زایش رشته‌ها و گرایش‌های گوناگونی شد، به طوری که در بسیاری از رشته‌ها جزء متقدمان رشته‌های دانشگاهی است. سلیمی با بیان اینکه دانشگاه علامه بعد از انقلاب به وجود آمد، گفت: این دانشگاه با مزیت‌ها و مشکلات فراوانی ایجاد شد و تاکنون نیز مشکلاتی را مانند مشکلات فیزیکی و ساختاری داشته است.

سلیمی با بیان اینکه این مراکز در ابتدا به صورت متفرق و در مکان‌های گوناگون قرار داشتند، گفت: این مساله یعنی هماهنگ نبودن مکان‌های آموزشی مشکلات فراوانی را برای دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد کرد و این مشکلی است که از آن زمان تاکنون گریبانگیر این دانشگاه بوده است. مشکلات دانشگاه علامه تنها بر مسائل سیاسی و ساختمان‌های آن محدود نمی‌شود و مشکل اصلی و مهم آن ساختار این دانشگاه است چرا که هماهنگ کردن این موسسات کار دشواری است. البته پاره‌ای مشکلات برطرف شده اما برای بقیه مشکلات برنامه‌هایی را در نظر داریم.
مرجع : ايسنا