به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۱۶۶۵۰

شانس شما در قرعه کشی خودرو چند درصدست؟

شانس شما در قرعه کشی خودرو چند درصدست؟
گروه اقتصادی: 14 خردادماه آخرین فرصت ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو است و با توجه به اعلام سازمان حمایت مبنی بر قرعه‌کشی در روز شنبه آینده بعید است زمان آن تمدید شود.
تقاضای یک‌میلیونی برای ۲۵هزار خودرو به این معناست که هر نفر تنها ۵/۲درصد شانس برنده‌شدن در قرعه‌کشی را دارد. برای تحلیل اعداد و ارقام ثبت‌نام‌کنندگان با مسؤولان دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا تماس‌گرفتیم اما هیچ‌کدام پاسخ دقیقی به این پرسش ما ندادند که چه تعداد تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند. اخبار رسیده اما حکایت از آن دارد که به نظر می‌رسد این عدد به بیش از یک‌میلیون هم برسد.
شنبه هفته بعد قرعه‌کشی انجام می‌شود
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشت از نظارت این سازمان بر روند ثبت‌نام و نحوه قرعه‌کشی خودرو خبر داد و تصریح کرد: محدودیتی برای ثبت‌نام افراد نداریم اما غربالگری به‌صورت ویژه انجام خواهد شد تا حق کسی تضییع نشود. معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: روز شنبه ۱۷خرداد قرعه‌کشی انجام خواهد شد و اسامی افرادی که برنده شدند اعلام و از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود. تابش با اشاره به این‌که مهلت واریز وجه برای برندگان هم مشخص شده گفت: افرادی که در قرعه‌کشی خودرو برنده شدند ۴۸ ساعت پس از اعلام اسامی، زمان دارند تا نسبت به واریز و تکمیل وجه اقدام کنند. به گفته وی، خودروساز موظف است سه ماه پس از قرعه‌کشی خودرو را تحویل متقاضی دهد و تا پایان تابستان قطعا پرونده اولین قرعه‌کشی بسته خواهد شد و خودرو به دست متقاضیان می‌رسد.
چرا تقاضا در بازار زیاد است؟
اختلاف قیمت زیاد کارخانه و بازار آزاد باعث شده دریافت خودرو به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار با استقبال زیادی مواجه شود. اگر کسی شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو را داشته باشد با اختلاف قیمت کارخانه و بازاری که به وجود آمده حدود ۵۰ میلیون تومان سود می‌برد. خودروی ۲۰۶ که پرتقاضاترین خودروی شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود قیمت مصوب ۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را دارد، اما روز پنجشنبه با قیمت ۱۲۲ میلیون تومان در بازار معامله شده است.
مرجع : جام جم
برچسب ها: خودرو